Hjelm til sportsstilling.
Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 18-10-02 19:27

Jeg skal ud og købe ny hjelm, da den gamle, en Nolan X-1001E(klaphat fra
august 2002), er forlist på fronten af en varevogn.
Da jeg købte min hjelm fik jeg at vide, at der næsten ikke var nogen
vindstøj. Dette passer også hvis man sidder ret op, som f.eks. på en
touring mc, men på min gsx-r 250, sidder man lettere foroverbøjet, hvilket
giver en noget anden vinkel, med dertil hørende vindstøj. En hel del
faktisk. Er der nogen som kan anbefale typer/mærker, som er stille i
sportsstilling?

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Rune Larsen

Dato : 18-10-02 23:13

Rune D. Jørgensen wrote:

> touring mc, men på min gsx-r 250, sidder man lettere foroverbøjet, hvilket
> giver en noget anden vinkel, med dertil hørende vindstøj. En hel del
> faktisk. Er der nogen som kan anbefale typer/mærker, som er stille i

Du sidder sikkert med hovedet lige i turbulensen fra kåbeglasset, det er der
vist ingen hjelme der kan klare at dæmpe. Prøv at eksperimentere lidt med
kørestillingen, eller nok allerbedst, brug ørepropper.

/Rune

Fra : Steen Schmidt

Dato : 19-10-02 11:35

> [...]
> vist ingen hjelme der kan klare at dæmpe. Prøv at eksperimentere lidt med
> kørestillingen, eller nok allerbedst, brug ørepropper.

Eller prøv et højere eller lavere kåbeglas.

Mvh
Steen

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 19-10-02 11:42

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
> der
>
> Eller prøv et højere eller lavere kåbeglas.
>
> Mvh
> Steen

Kører man ofte med høj fart skal (bør) man bruge ørepropper. Derudover kan
et kåbeglas der fjerner turbolensen fra der hvor du normalt har dit hovede
være fint. Men man kan nok ikke forudsige resultatet af et specifikt
kåbeglas. Prøv det hvis det er muligt, eller kontakt andre der har et andet
kåbeglas.

Det er altså begrænset hvor meget støjdæmpning der kan indbygges i en hjelm.
Fabrikanternes himmelprisninger er marktings-fis.

mvh Erland

Fra : Thomas Hjort

Dato : 19-10-02 11:50

"Erland R. Nielsen" <erland_refling@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hjelm.
> Fabrikanternes himmelprisninger er marktings-fis.

Man kan faktisk få en hjelm med indbyggede hørebøffer. Den skulle dæmpe støj
markant, men hvor god den ellers er ved jeg ikke. Mener mærket hedder
Silincio.

Mvh Thomas

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-10-02 15:20

Thomas Hjort wrote:

> Man kan faktisk få en hjelm med indbyggede hørebøffer. Den skulle dæmpe
> støj markant, men hvor god den ellers er ved jeg ikke. Mener mærket hedder
> Silincio.

Er det ikke Yes Silentium (eller sådan noget) du mener?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Thomas Hjort

Dato : 19-10-02 17:50

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke Yes Silentium (eller sådan noget) du mener?

Jo, det var det vidst :)

Mvh Thomas

Fra : Steen Schmidt

Dato : 19-10-02 12:20

> Kører man ofte med høj fart skal (bør) man bruge ørepropper.

Det er givet - jeg bruger altid ørepropper på MC.

Mvh
Steen