"Privileged instruction."
Fra : Rasmus Ladekjaer Ped~

Dato : 18-10-02 19:37

Hej.
Jeg har igennem et stykke tid skrevet et program til velleman's
(www.velleman.be)
K8000 bygge sæt i Visual Basic 6.0. Dette program virker fint på den
computer
det er skrevet på, men på to andre computere jeg igår testede programmet på
virkede det ikke. Når jeg kører programmet kommer der en lille boks på
skærmen
hvor der står "Privileged instruction.". Er her en/nogle der kan fortælle
mig hvad
der er galt på disse to computere ?

--
mvh Rasmus

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 18-10-02 22:26

Rasmus Ladekjaer Pedersen skrev:
>... Visual Basic 6.0. Dette program virker fint på den computer
> det er skrevet på, men på to andre computere jeg igår testede
> ... "Privileged instruction."....

Kunne det tænkes at programmet er udviklet og testet på en Windows
95/98-maskine og at det går ned på en Windows NT/2000/XP-maskine?

-------
Tomas

Fra : Rasmus Ladekjaer Ped~

Dato : 18-10-02 23:06

> Kunne det tænkes at programmet er udviklet og testet på en Windows
> 95/98-maskine og at det går ned på en Windows NT/2000/XP-maskine?

Programmet er udviklet på en XP maskine.
Den ene pc programmet går ned på kører også XP og den anden kører 2000.

--
mvh Rasmus

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 19-10-02 21:45

Rasmus Ladekjaer Pedersen skrev:
> Programmet er udviklet på en XP maskine.
> Den ene pc programmet går ned på kører også XP og den anden kører
2000.

Har du checket om VB6's runtine DLL og eventuelle andre DLL'er/OCX'er
som måtte bruges af dit program er samme version på alle maskinerne?

Hvis man laver en installationspakke med Package & Deplayment Wizard
og installerer den på de øvrige computere, kan du sikre dig at alle de
filer, som direkte refereres fra dit program, er up-to-date.

Det har vel ikke noget med bruger-rettigheder - ellers mangel på
samme - at gøre?

Hvis projektet bruger LPT1-porten, er den så sat ens op i BIOS'en på
de berørte computere?

-------
Tomas

Fra : Rasmus Ladekjaer Ped~

Dato : 20-10-02 11:25

> [...]
> og installerer den på de øvrige computere, kan du sikre dig at alle de
> filer, som direkte refereres fra dit program, er up-to-date.

Jeg bruger Package & Deplayment Wizard

> Det har vel ikke noget med bruger-rettigheder - ellers mangel på
> samme - at gøre?

Nej, på alle tre computere har jeg Administrator rittigheder.

> Hvis projektet bruger LPT1-porten, er den så sat ens op i BIOS'en på
> de berørte computere?

Programmet bruger LPT1-porten (det er der igennem den kommunikere med
interface kortet).
Jeg har ikke ændret noget i BIOS, men på den ene af de computere mit program
ikke virker på, virker et andet program som kan ca. det samme (det er det
program
som velleman selv har skrevet). Så det kan jo ikke være det, der er fejlen.

--
mvh Rasmus

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 20-10-02 19:53

> [...]
er det
> program som velleman selv har skrevet). Så det kan jo ikke være det,

Hvilken komponent bruger du til at tilgå LPT1-porten med og er du
sikker på at denne komponent er _helt_ ens på alle 3 maskiner?

Jeg ved ikke om du er klar over hvordan P&D Wizarden virker, men i
forbindelse med eksterne referencer, kigger den kun på hvad man har
markeret under Project, References og Components.

Kan du finde ud af i præcis hvilken kode-linie dit program går ned?

-------
Tomas

Fra : Rasmus Ladekjaer Ped~

Dato : 21-10-02 16:33

> Hvilken komponent bruger du til at tilgå LPT1-porten med og er du
> sikker på at denne komponent er _helt_ ens på alle 3 maskiner?

Jeg tilgår LPT-porten via nogle filer fra velleman.
Ja, de er de samme.

> Jeg ved ikke om du er klar over hvordan P&D Wizarden virker, men i
> forbindelse med eksterne referencer, kigger den kun på hvad man har
> markeret under Project, References og Components.

Det vil jeg lige se på.

> Kan du finde ud af i præcis hvilken kode-linie dit program går ned?

Lige så snart programmet starter.
(Det går ikke ned, melder bare fejl, og virker ikke)

--
mvh Rasmus

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 21-10-02 23:07

Rasmus Ladekjaer Pedersen skrev:
> Jeg tilgår LPT-porten via nogle filer fra velleman.
> Lige så snart programmet starter.
> (Det går ikke ned, melder bare fejl, og virker ikke)

Når du tilgår LPT-porten, er det så via en kontrol, som du skal lægge
på en form (ligesom en TextBox eller en Timer)?

Hvis ja, er det ikke utænkeligt at det er denne kontrol, som laver
ballade. Den får dermed mulighed for at foretage én eller anden form
initialisering inden din kode begynder.

-------
Tomas