Problemer med en jaz-disk
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-10-02 17:06

Sidder og roder med at komme ind på en Jaz-disk.
Når disken proppes i drevet kommer den trælse melding om at disken er
ulæselig og skal formatteres.
Ved lidt møje og besvær lykkedes det mig at få disken til at blive i
drevet og så forsøgte jeg først at køre en ganske almindelig omgang
diskførstehjælp. Det hjalp naturligvis ikke.
Derpå kørte jeg en gang TechtoolPro og ender med følgende fejlmelding:
Allocation file: Invalid Header

Kan man gøre noget - forslag til handlinger modtages med kyshånd!

Frank Løkkegaard

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-10-02 17:26

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> Allocation file: Invalid Header
>
> Kan man gøre noget - forslag til handlinger modtages med kyshånd!

Tja. Nogle gange kan en simpel skrivebordsopbygning være nok.
Æble+Alt og i med disken.
Værd at prøve!

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-10-02 19:58

gizmo@tdcadsl.dk writes:
>Tja. Nogle gange kan en simpel skrivebordsopbygning være nok.
>Æble+Alt og i med disken.
>Værd at prøve!
Dt bliver promte afprøvet!

Frank Løkkegaard
'How did you go bankrupt?' Bill asked
'Two ways,' Mike said. 'Gradually and then suddenly.'
Ernest Hemingway: The Sun Also Rises

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-10-02 02:17

Hej Frank

Frank Løkkegaard wrote:

> Sidder og roder med at komme ind på en Jaz-disk.
> Når disken proppes i drevet kommer den trælse melding om at disken er
> ulæselig og skal formatteres.

Headeren i MDB - Master Directory Block -er røget sig en tur.

> [...]
> diskførstehjælp. Det hjalp naturligvis ikke.
> Derpå kørte jeg en gang TechtoolPro og ender med følgende fejlmelding:

Ja, det er selve formatteringsstrukturen, derer ødelagt i startblokkene
på disken, - dér hvor alle accessinfo ligger.

> Kan man gøre noget - forslag til handlinger modtages med kyshånd!

Jeg tror, den eneste chance, du har, er at prøve med Norton DiskDoctor
ver. 6.x og DiskWarrior. Prøv blot at få repareret så mange af
startblokkene med NDD, at du vil være istand til at køre en DiskWarrior
på den. Jeg har selv reddet adskillige både 1gb og 2gb diske på den måde
- både hos mig selv og hos kunder.

Hvilket drev har du? - et originalt Iomega drev eller evt. en LaCie eller
OneTech? - Jeg har faktisk lagt mærke til, at hvis man bruger Iomega
jazdrev, så er der langt større risici for, at man får problemer med
diskene, end hvis man bruger enten et LaCie elelr OneTech drev.

Det er også af væsentlig betydning, at man hele tiden holder diskene
optimerede, og hertil vil jeg helt klart fraråde TechTool, da det også er
min erfaring fra et par af mine kunder, at det netop er TTP, der nok i
sidste ende har forårsaget problemerne. Så brug kun Norton DiskDoctor og
SpeedDisk samt DiskWarrior på de diske.

Skulle det stadig ikke lykkes for dig, så må du da gerne tage den med
engang, du kommer i nærheden af Brabrand. - det burde ikke tage mere end
et kvarters tid at klare det.

mvh. Erik Richard

Fra : Peter B P

Dato : 20-10-02 16:38

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Kan man gøre noget - forslag til handlinger modtages med kyshånd!
>
> Frank Løkkegaard

Har ikke umidelbart nogen forslag udover alle dem der er givet...

Iøvrigt vil jeg anbefale at du skaffer dig af med de Jaz-halløj. Iomegas
rygte er meget blakket efter CLickOfDeath (som hærgede både Zip og Jaz
drev).

Få en DVD brænder i stedet...

- Peter
En go' gang Pia' blir' Danmark hvidt a' !

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-10-02 04:12

Hej Peter

Hvorfor er du lige pludselig så 'modsat'? - Nu har jeg haft både zip og
jaz siden 1995 og har endnu aldrig oplevet det nok så berømmede CBD på
nogen af dem!

Og i øvrigt er CBD _KUN_ opstået på visse modeller med enten ren parallel
(PC) eller combi par+SCSI i jaz og kun i parallelversionerne til PC - og
kun i 100mb versionen (zip) og 1gb (jaz) fra Iomega selv, - ingen fra
hverken OneTech eller LaCie.

Jeg har slidt et zipdrev op og den jeg har nu - eller rettere de 3, jeg har
nu fungerer stadig perfekt, og heller ikke nogen af mine jazdrev har endnu
vist tegn hverken på slidtage eller på andre sygdomme.

Så den der CBD er noget af en skrøne - ihvertfald på Mac, men på PC har der
som sagt været eksempler. - Men hvis du har nogle diske - både zip og jaz,
som du vil have smidt ud, så betaler jeg da gerne portoen for dem...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-11-02 22:02

In article <3DB3705E.D7A82E32@mail1.stofanet.dk>,

> [...]
> (PC) eller combi par+SCSI i jaz og kun i parallelversionerne til PC - og
> kun i 100mb versionen (zip) og 1gb (jaz) fra Iomega selv, - ingen fra

vrøvl, der er tale om hele produktionsserier der har været ramt af CBD.
Interfacet (og dermed om det er til mac eller PC) har i denne henseende
intet at sige.

Besides, if you can't get a decent kernal panic <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living? <aim://reippuert>

Fra : Johnny Louis

Dato : 13-11-02 02:17

Hej Morten.
Send min computer tilbage eller tilbyd et engangsbeløb til en gang for
alle at afvikle sagen på ordentlig vis.

Alt andet syntes jeg er uværdigt, mange har mailet til mig og spurgt om
det er rigtigt at du overhovedet ikke reagerer på mine skrivelser og jeg
må bedrøve dem med at det desværre er sandt.
Johnny Louis