/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Plus forsikring konkursen..
Fra : Jesper


Dato : 18-10-02 17:01

Hej Alle...
Hvordan står man som forsikringskunde i sådan en situation, hvor
firsikringsselskabet går konkurs ??
Er alle ens præmiepenge gået tabt eller er man dækket af noget a la
rejsegarantifonden ??

Pft...

MVH
Jesper



 
 
Sebastian Steen (18-10-2002)
Kommentar
Fra : Sebastian Steen


Dato : 18-10-02 20:41

Jesper wrote:
> Hej Alle...
> Hvordan står man som forsikringskunde i sådan en situation, hvor
> firsikringsselskabet går konkurs ??
> Er alle ens præmiepenge gået tabt eller er man dækket af noget a la
> rejsegarantifonden ??

Hej Jesper

Der står lidt om det her:
http://www.berlingske.dk/artikel:aid=223288/

"Sker der skader, inden kunderne får tegnet en ny forsikring, dækker
brancheorganisationen Forsikring og Pension skaderne."


--
Med venlig hilsen
Sebastian Steen



Jesper (18-10-2002)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 18-10-02 22:34


"Sebastian Steen" <salg@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:aopo44$2b9$1@sunsite.dk...
> Hej Jesper
>
> Der står lidt om det her:
> http://www.berlingske.dk/artikel:aid=223288/
>
> "Sker der skader, inden kunderne får tegnet en ny forsikring, dækker
> brancheorganisationen Forsikring og Pension skaderne."
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Sebastian Steen
>
Hej...
Jeg er(var) selv kunde hos Plus Forsikring og har i den forbindelse mere end
15.000,- i præmieindbetalinger ude at svømme der...
Er de bare tabt ?? Eller går eksempelvis en brancheforening ind og dækker
kundernes tab på den konto ??

MVH
Jesper



Bjørn Jørvad (18-10-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 18-10-02 22:44


"Jesper" <bipbop@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3db07eaf$0$34806$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg er(var) selv kunde hos Plus Forsikring og har i den forbindelse mere
end
> 15.000,- i præmieindbetalinger ude at svømme der...
> Er de bare tabt ?? Eller går eksempelvis en brancheforening ind og dækker
> kundernes tab på den konto ??

Jeg kan ikke forestille mig andet end præmiepengene er tabt.

--
Mvh
Hr. Bjørn



Morten Kjær Nielsen (19-10-2002)
Kommentar
Fra : Morten Kjær Nielsen


Dato : 19-10-02 01:00

On Fri, 18 Oct 2002 23:43:51 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote:

>Jeg kan ikke forestille mig andet end præmiepengene er tabt.

Jeg står i den situation at jeg for 3 dage siden indbetalte 8K til
dækning af en ejerskifte forsikring med ikræfttræden 1. november.

Forsikringen er altså ikke trådt i kraft endnu.

Er der noget grundlag hvor på jeg kan hæve "handlen" og få mine penge
retur, eller indgår de nu blot i den store pulje, hvor af andre
kreditore sandsynligvis kommer før lille mig?

Kan man gå efter ledelsen - som må have haft kendskab til dette i
flere uger, Finanstilsynet oplyste tidligere på dagen til min kæreste
at det var en uges tid siden de gik ind i sagen.
Jeg forstår ikke helt at selskabet må tage nye kunder ind og imod
penge, hvis der er mistanke om at selvskabet er insolvent, er der ikke
noget grundlag for en susspenderingsperiode når noget sådanne sker?


--
Morten!

Lars (19-10-2002)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 19-10-02 09:05


"Morten Kjær Nielsen" <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> wrote in message
news:cp71rugq6f0h8vcdgnjak1ai3kh0s47p58@4ax.com...
> On Fri, 18 Oct 2002 23:43:51 +0200, "Bjørn Jørvad"
> <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote:
>
> >Jeg kan ikke forestille mig andet end præmiepengene er tabt.
>
> Jeg står i den situation at jeg for 3 dage siden indbetalte 8K til
> dækning af en ejerskifte forsikring med ikræfttræden 1. november.
>
Jeg mener faktisk der er 8 dages fortrydelsesret på forsikringer. Så du kan
ved "fortryde" og så er du berettiget til at få dine penge tilbage. Om du så
rent faktisk FÅR dem, er nok en anden sag, eftersom pengekassen vel er tom i
selskabet.

/Lars



Eliasen (19-10-2002)
Kommentar
Fra : Eliasen


Dato : 19-10-02 09:58


"Morten Kjær Nielsen" <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> wrote in message
news:cp71rugq6f0h8vcdgnjak1ai3kh0s47p58@4ax.com...
>
> Jeg står i den situation at jeg for 3 dage siden indbetalte 8K til
> dækning af en ejerskifte forsikring med ikræfttræden 1. november.
>
> Forsikringen er altså ikke trådt i kraft endnu.
>
> Er der noget grundlag hvor på jeg kan hæve "handlen" og få mine penge
> retur, eller indgår de nu blot i den store pulje, hvor af andre
> kreditore sandsynligvis kommer før lille mig?

Har du snakket med din bank om at nå at tilbageføre betalingen? Hvis det var
en PBS-indbetaling mener jeg du kan tilbageføre inden for 7 dage.

Good luck.

--
Eliasen



Morten Kjær Nielsen (19-10-2002)
Kommentar
Fra : Morten Kjær Nielsen


Dato : 19-10-02 10:02

On Sat, 19 Oct 2002 10:57:45 +0200, "Eliasen"
<FJERNDETTEeliasen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Har du snakket med din bank om at nå at tilbageføre betalingen?

Ja, det var dem jeg fik til at betale med en direkte overførsel - så
min bank er kede af det men kan ikke hjælpe med at få pengene tilbage,
det forstår jeg meget godt.


--
Morten!

Bjørn Jørvad (19-10-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 19-10-02 17:26


"Morten Kjær Nielsen" <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:jo72rucciom05l8bf78tkqs739qjjtmi43@4ax.com...

KLIP

> Ja, det var dem jeg fik til at betale med en direkte overførsel - så
> min bank er kede af det men kan ikke hjælpe med at få pengene tilbage,
> det forstår jeg meget godt.

Jeg forstår godt din frustration/ærgelse. Det er ikke morsomt at miste penge
på noget man ikke har fået.

Det sker desværre dagligt for næringsdrivende/virksomheder.

Selvom man har loven på sin side, kan man ikke klippe håret af en
skaldet..

--
Mvh
Hr. Bjørn



Morten Kjær Nielsen (19-10-2002)
Kommentar
Fra : Morten Kjær Nielsen


Dato : 19-10-02 22:43

On Sat, 19 Oct 2002 18:25:37 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote:

>Jeg forstår godt din frustration/ærgelse. Det er ikke morsomt at miste penge
>på noget man ikke har fået.

Bestemt ikke, men den del har jeg nu ikke svært ved at acceptere,
ærligt ærligt ærligt, videre...

>Selvom man har loven på sin side, kan man ikke klippe håret af en
>skaldet..

Nej, men jeg har blot svært ved at forstå at det er dem tilladt at
drive forretning og tage imod penge når de i flere dage i forvejen har
været under kraftige undersøgelser fra Finastilsynets side, sagt sånt
på lægmands måde; det må der da være en lov imod.


--
Morten!

Knud Thomsen (20-10-2002)
Kommentar
Fra : Knud Thomsen


Dato : 20-10-02 07:22

Morten Kjær Nielsen wrote:
>>
> Nej, men jeg har blot svært ved at forstå at det er dem tilladt at
> drive forretning og tage imod penge når de i flere dage i forvejen har
> været under kraftige undersøgelser fra Finastilsynets side, sagt sånt
> på lægmands måde; det må der da være en lov imod.

Nu er det jo altså sådan at Finanstilsynet periodisk kommer på uanmeldte
kontroller i den sektor - og det gør de uanset virksomhedens aktuelle
situation. Derfor ville det være et yderst farligt signal, at 'bare' fordi
Finanstilsynet er i huset at lukke forretningen.
Der skal jo lige være tid til at konstatere / bevise de ikke regulære
forhold - det er jo ikke nok blot at optælle pengene i 'cigarkassen' for at
se om en virksomhed er solvent eller ej. 'Business must go on' indtil der er
en bevislig anledning til at stoppe den.

Venlig hilsen
Knud


Bertel Lund Hansen (20-10-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 20-10-02 08:58

Morten Kjær Nielsen skrev:

>Nej, men jeg har blot svært ved at forstå at det er dem tilladt at
>drive forretning og tage imod penge når de i flere dage i forvejen har
>været under kraftige undersøgelser fra Finastilsynets side, sagt sånt
>på lægmands måde; det må der da være en lov imod.

Hvis en person tager imod indbetalinger vel vidende at han ikke
kan levere den vare de er betaling for, så er han bedrager og kan
straffes for det.

At der er en lov imod det, forhindrer det dog ikke i at ske.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Bjørn Jørvad (20-10-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 20-10-02 10:45


"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:8bo4rus3lhem4e88rv4j0qeakqic93gf6b@news.telia.dk...

KLIP

> Hvis en person tager imod indbetalinger vel vidende at han ikke
> kan levere den vare de er betaling for, så er han bedrager og kan
> straffes for det.

Hvis en person køber varer vel vidende at han ikke kan betale
den leverede vare, så er han bedrager og kan straffes for det.

> At der er en lov imod det, forhindrer det dog ikke i at ske.

Helt enig.

--
Mvh
Hr. Bjørn



Martin Rise Christen~ (20-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin Rise Christen~


Dato : 20-10-02 14:53


"Jesper" <bipbop@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3db030d0$0$28833$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Alle...
> Hvordan står man som forsikringskunde i sådan en situation, hvor
> firsikringsselskabet går konkurs ??
> Er alle ens præmiepenge gået tabt eller er man dækket af noget a la
> rejsegarantifonden ??
>
> Pft...
>
> MVH
> Jesper
>
Lige et kort spørgsmål - skal man egenligt gøre et krav gældende overfor
konkursboet, får at øge sine chancer for at få nogle penge retur.
Jeg har nemlig undersøgt lidt, og kan se at Plus Ejendomme A/S, er god for
en pæn sjat penge....

--
Mvh,

Martin Rise Christensen
Tidligere Plus-kunde.....



MAndersen (20-10-2002)
Kommentar
Fra : MAndersen


Dato : 20-10-02 16:33


> >
> Lige et kort spørgsmål - skal man egenligt gøre et krav gældende overfor
> konkursboet, får at øge sine chancer for at få nogle penge retur.
> Jeg har nemlig undersøgt lidt, og kan se at Plus Ejendomme A/S, er god for
> en pæn sjat penge....
> Martin Rise Christensen
> Tidligere Plus-kunde.....
>

Følg med på www.forsikring&pension.dk
eller www.forsikringsoplysningen.dk

og ellers i nyhederne.

mvh
MAndersen



Sebastian Steen (20-10-2002)
Kommentar
Fra : Sebastian Steen


Dato : 20-10-02 16:47

MAndersen wrote:
> Følg med på www.forsikring&pension.dk

det må være: http://www.forsikringenshus.dk/


--
Med venlig hilsen
Sebastian Steen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste