Plus forsikring konkursen..
Fra : Jesper

Dato : 18-10-02 17:01

Hej Alle...
Hvordan står man som forsikringskunde i sådan en situation, hvor
firsikringsselskabet går konkurs ??
Er alle ens præmiepenge gået tabt eller er man dækket af noget a la
rejsegarantifonden ??

Pft...

MVH
Jesper

Fra : Sebastian Steen

Dato : 18-10-02 20:41

Jesper wrote:
> [...]
> firsikringsselskabet går konkurs ??
> Er alle ens præmiepenge gået tabt eller er man dækket af noget a la

Hej Jesper

Der står lidt om det her:
http://www.berlingske.dk/artikel:aid=223288/

"Sker der skader, inden kunderne får tegnet en ny forsikring, dækker
brancheorganisationen Forsikring og Pension skaderne."

Sebastian Steen

Fra : Jesper

Dato : 18-10-02 22:34

"Sebastian Steen" <salg@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "Sker der skader, inden kunderne får tegnet en ny forsikring, dækker
> brancheorganisationen Forsikring og Pension skaderne."

Hej...
Jeg er(var) selv kunde hos Plus Forsikring og har i den forbindelse mere end
15.000,- i præmieindbetalinger ude at svømme der...
Er de bare tabt ?? Eller går eksempelvis en brancheforening ind og dækker
kundernes tab på den konto ??

MVH
Jesper

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-10-02 22:44

"Jesper" <bipbop@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> 15.000,- i præmieindbetalinger ude at svømme der...
> Er de bare tabt ?? Eller går eksempelvis en brancheforening ind og dækker

Jeg kan ikke forestille mig andet end præmiepengene er tabt.

Hr. Bjørn

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 19-10-02 01:00

On Fri, 18 Oct 2002 23:43:51 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote:

>Jeg kan ikke forestille mig andet end præmiepengene er tabt.

Jeg står i den situation at jeg for 3 dage siden indbetalte 8K til
dækning af en ejerskifte forsikring med ikræfttræden 1. november.

Forsikringen er altså ikke trådt i kraft endnu.

Er der noget grundlag hvor på jeg kan hæve "handlen" og få mine penge
retur, eller indgår de nu blot i den store pulje, hvor af andre
kreditore sandsynligvis kommer før lille mig?

Kan man gå efter ledelsen - som må have haft kendskab til dette i
flere uger, Finanstilsynet oplyste tidligere på dagen til min kæreste
at det var en uges tid siden de gik ind i sagen.
Jeg forstår ikke helt at selskabet må tage nye kunder ind og imod
penge, hvis der er mistanke om at selvskabet er insolvent, er der ikke
noget grundlag for en susspenderingsperiode når noget sådanne sker?

--
Morten!

Fra : Lars

Dato : 19-10-02 09:05

"Morten Kjær Nielsen" <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> wrote in message

> Jeg står i den situation at jeg for 3 dage siden indbetalte 8K til
> dækning af en ejerskifte forsikring med ikræfttræden 1. november.

Jeg mener faktisk der er 8 dages fortrydelsesret på forsikringer. Så du kan
ved "fortryde" og så er du berettiget til at få dine penge tilbage. Om du så
rent faktisk FÅR dem, er nok en anden sag, eftersom pengekassen vel er tom i
selskabet.

/Lars

Fra : Eliasen

Dato : 19-10-02 09:58

> [...]
> retur, eller indgår de nu blot i den store pulje, hvor af andre
> kreditore sandsynligvis kommer før lille mig?

Har du snakket med din bank om at nå at tilbageføre betalingen? Hvis det var
en PBS-indbetaling mener jeg du kan tilbageføre inden for 7 dage.

Good luck.

--
Eliasen

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 19-10-02 10:02

On Sat, 19 Oct 2002 10:57:45 +0200, "Eliasen"
<FJERNDETTEeliasen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Har du snakket med din bank om at nå at tilbageføre betalingen?

Ja, det var dem jeg fik til at betale med en direkte overførsel - så
min bank er kede af det men kan ikke hjælpe med at få pengene tilbage,
det forstår jeg meget godt.

--
Morten!

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-10-02 17:26

"Morten Kjær Nielsen" <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:jo72rucciom05l8bf78tkqs739qjjtmi43@4ax.com...

KLIP

> Ja, det var dem jeg fik til at betale med en direkte overførsel - så
> min bank er kede af det men kan ikke hjælpe med at få pengene tilbage,
> det forstår jeg meget godt.

Jeg forstår godt din frustration/ærgelse. Det er ikke morsomt at miste penge
på noget man ikke har fået.

Det sker desværre dagligt for næringsdrivende/virksomheder.

Selvom man har loven på sin side, kan man ikke klippe håret af en
skaldet..

Hr. Bjørn

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 19-10-02 22:43

On Sat, 19 Oct 2002 18:25:37 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote:

>Jeg forstår godt din frustration/ærgelse. Det er ikke morsomt at miste penge
>på noget man ikke har fået.

Bestemt ikke, men den del har jeg nu ikke svært ved at acceptere,
ærligt ærligt ærligt, videre...

>Selvom man har loven på sin side, kan man ikke klippe håret af en
>skaldet..

Nej, men jeg har blot svært ved at forstå at det er dem tilladt at
drive forretning og tage imod penge når de i flere dage i forvejen har
været under kraftige undersøgelser fra Finastilsynets side, sagt sånt
på lægmands måde; det må der da være en lov imod.

--
Morten!

Fra : Knud Thomsen

Dato : 20-10-02 07:22

Morten Kjær Nielsen wrote:

> [...]
> været under kraftige undersøgelser fra Finastilsynets side, sagt sånt
> på lægmands måde; det må der da være en lov imod.

Nu er det jo altså sådan at Finanstilsynet periodisk kommer på uanmeldte
kontroller i den sektor - og det gør de uanset virksomhedens aktuelle
situation. Derfor ville det være et yderst farligt signal, at 'bare' fordi
Finanstilsynet er i huset at lukke forretningen.
Der skal jo lige være tid til at konstatere / bevise de ikke regulære
forhold - det er jo ikke nok blot at optælle pengene i 'cigarkassen' for at
se om en virksomhed er solvent eller ej. 'Business must go on' indtil der er
en bevislig anledning til at stoppe den.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-10-02 08:58

Morten Kjær Nielsen skrev:

> [...]
>været under kraftige undersøgelser fra Finastilsynets side, sagt sånt
>på lægmands måde; det må der da være en lov imod.

Hvis en person tager imod indbetalinger vel vidende at han ikke
kan levere den vare de er betaling for, så er han bedrager og kan
straffes for det.

At der er en lov imod det, forhindrer det dog ikke i at ske.

--
Bertel

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 20-10-02 10:45

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis en person tager imod indbetalinger vel vidende at han ikke
> kan levere den vare de er betaling for, så er han bedrager og kan
> straffes for det.

Hvis en person køber varer vel vidende at han ikke kan betale
den leverede vare, så er han bedrager og kan straffes for det.

> At der er en lov imod det, forhindrer det dog ikke i at ske.

Helt enig.

Hr. Bjørn

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 20-10-02 14:53

> [...]
> firsikringsselskabet går konkurs ??
> Er alle ens præmiepenge gået tabt eller er man dækket af noget a la

Lige et kort spørgsmål - skal man egenligt gøre et krav gældende overfor
konkursboet, får at øge sine chancer for at få nogle penge retur.
Jeg har nemlig undersøgt lidt, og kan se at Plus Ejendomme A/S, er god for
en pæn sjat penge....

--
Mvh,

Martin Rise Christensen
Tidligere Plus-kunde.....

Fra : MAndersen

Dato : 20-10-02 16:33

> [...]
> konkursboet, får at øge sine chancer for at få nogle penge retur.
> Jeg har nemlig undersøgt lidt, og kan se at Plus Ejendomme A/S, er god for

Følg med på www.forsikring&pension.dk
eller www.forsikringsoplysningen.dk

og ellers i nyhederne.

mvh