[Xnews] Skip til næste header, uden at dow~
Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-10-02 15:53

Er det muligt at få Xnews til at skippe til næste ulæste header, uden
at den downloader body'en? Jeg er ved at give Xnews en chance for Gud
ved hvilken gang og det irriterer mig grænseløst, at jeg ikke kan
finde en kommando til at gøre dette (som man kunne i Agent ved at
trykke N).

Et lille tillægsspørgsmål: Hvad er formålet med at CatchUp bare
lukker en åben nyhedsgruppe, mens CatchUp and Kill XPost samtidigt
markerer ulæste indlæg som læst. Jeg er ligeglad med XPost'er, de
generer mig sådan set ikke. Derfor tænkte jeg at jeg kunne nøjes med
CatchUp, men næh-nej.

Og så kan jeg ikke lade være med at spørge; hvad er hemmeligheden ved
Xnews? Hvad er det man skal ændre i standardopstillingen for at føle
sig tilpas? For det gør jeg endnu ikke (jeg kommer fra Agent). I er
velkomne til at foreslå hvad som helst, der har gjort jer til gladere
brugere af Xnews :)

--
Lars Stokholm

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-10-02 16:12

Lars Stokholm skrev:

> Og så kan jeg ikke lade være med at spørge; hvad er
> hemmeligheden ved Xnews?

Den er gratis, den fylder næsten ingenting og den kan indstilles i
hoved og bagdel.

> Hvad er det man skal ændre i standardopstillingen for at føle sig
> tilpas? For det gør jeg endnu ikke (jeg kommer fra Agent).

Jeg har kun prøvet Agent ganske kortvarigt - så jeg ved ikke hvad
der vil gøre dig tilfreds.

Personligt har jeg fornylig kombineret Xnews med morver og korrnews
- og _det_ har gjort mig til en langt gladere usenetbruger. Xnews
er også født med understøttelse af flere servere, praktiske
funktioner som "Get Parent", "Rewrap", "Fix badly wrapped text",
muligheden for automatisk at benytte alternative servere (herunder
Google Groops) mm.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-10-02 16:48

In dk.edb.internet.software.mail+news Jens Gyldenkærne Clausen
wrote:

[Xnews]

> Den er gratis, den fylder næsten ingenting og den kan indstilles
> i hoved og bagdel.

Jeg kan tilføje en ting som jeg sætter stor pris på: Den ligger
ikke, som så mange andre programmer, og roder rundt i
registreringsdatabasen.

Men den kan tilsyneladende ikke indstilles til at gå til næste
header, uden samtidigt at downloade den tilhørende tekst-krop.
Trist... Hvis der skulle være nogen der er i tvivl om hvad jeg
mener, så er det funktionen af 'ø' (Goto Next Thread) jeg ønsker -
men den skal bare ikke downloade body'en (for det er jo ikke
sikkert at jeg gider at læse indlægget) :)

> [...]
> badly wrapped text", muligheden for automatisk at benytte
> alternative servere (herunder Google Groops) mm.

Hmm: "Morver, der Rollstuhl für kranke Windows-Newsreader". Er
Xnews syg? Jeg forstår at morver kan ændre udgående indlæg, men
hvad får man ud af det? Hvad er der galt med Xnews som den er?

--
Lars Stokholm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-10-02 20:23

Hej Lars Stokholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg kan tilføje en ting som jeg sætter stor pris på: Den ligger
> ikke, som så mange andre programmer, og roder rundt i
> registreringsdatabasen.

Den laver faktisk én nøgle. Men søger du på "xnews" i regedit, rammer
du den og kan så slette den inkl. dennes undernøgler (forudsat du vil
af med det, forstås).

> Men den kan tilsyneladende ikke indstilles til at gå til næste
> header, uden samtidigt at downloade den tilhørende tekst-krop.

Jeg tror det ikke nej. Nu har jeg aldrig anvendt Agent, hvorfor
funktionen muligvis kan være praktisk, hvis man først har vænnet sig
til det. Men umiddelbart kan jeg ikke forestille mig at automatisk kun
at læse hele næste header uden at få brødteksten med. (Skulle tilfældet
af én eller anden grund opstå med et indlæg eller to, kan man jo bruge
Ctrl+Enter, dvs. kun headeren hentes ind).

> Hmm: "Morver, der Rollstuhl für kranke Windows-Newsreader". Er
> Xnews syg? Jeg forstår at morver kan ændre udgående indlæg, men
> hvad får man ud af det? Hvad er der galt med Xnews som den er?

Den har et tegnsætproblem. Luu kunne i starten ikke se nogen grund til
at anvende andet end low ascii/us-ascii, hvorfor han pragmatisk lod den
anvende windows-1252. Senere viste det sig, at det nærmest var umuligt
at ændre, hvorfor han opgav.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-10-02 22:27

In dk.edb.internet.software.mail+news Rudi Stegen wrote:

> Den laver faktisk én nøgle. Men søger du på "xnews" i regedit,
> rammer du den og kan så slette den inkl. dennes undernøgler
> (forudsat du vil af med det, forstås).

Minsandten. Jeg er skuffet :)

[...]

> Men umiddelbart kan jeg ikke forestille mig at automatisk kun
> at læse hele næste header uden at få brødteksten med.

Nu er jeg da også usædvanligt gal at høre på. Jeg mener ikke næste
header, men næste _emne_ (altså næste indlæg). Undskyld, jeg håber
at spørgsmålet giver mere mening nu :)

Jeg har tilladt mig at ændre emnet i dette indlæg, så det passer.

> [...]
> pragmatisk lod den anvende windows-1252. Senere viste det sig,
> at det nærmest var umuligt at ændre, hvorfor han opgav.

Så dette indlæg er strikket forkert sammen, da jeg ikke bruger
morver? Jeg har da ellers brugt:

Men det er ikke nok (?)

--
Lars Stokholm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-10-02 01:01

> [...]

> Nu er jeg da også usædvanligt gal at høre på. Jeg mener ikke næste
> header, men næste _emne_ (altså næste indlæg). Undskyld, jeg håber

Aha! Så er jeg med

Prøv at kaste et blik i manualen og kigge efter tasturtips. Det er i
"indholdsfortegnelsen" i starten (med link til at blive smidt ned til
afsnittet).
Mellemrum bladrer ulæste med (men også gennem hele teksten).
Punktum bladrer til næste artikel (læst eller ulæst) og ignorerer
resten af teksten i den, man står på.
Enkeltanførselsteg (') skulle fise ned til næste tråd (uanset hvor man
befinder sig i den foregående). Lige dette virker dog ikke hos mig,
muligvis pga. dansk tastatur (?). Og jeg har aldrig taget mig sammen
til at finde den rigtige tast

Og ... så videre. (Alt+K kan også give nogle tips, samt en nem måde at
oprette/ændre sine egne genvejstaster).

> Så dette indlæg er strikket forkert sammen, da jeg ikke bruger
> morver? Jeg har da ellers brugt:

> Men det er ikke nok (?)

Jeg bruger det også, hvilket stort set alle gør (medmindre de anvender
morver og dermed ligefrem får det til at passe).
Rationalet (her da) er, at alle nyhedslæsere, som anvender denne
oplysning, genkender iso-8859-1 i headerlinjen, men ikke alle genkender
windows-1252. Og mht. almindelige bogstaver og tegn er de jo ens. (Mens
det ikke er tilfældet med mere esoteriske bogstaver og tegn).

Afholder man sig fra de sidstnævnte, er problemet minimalt. Men det er
jo en skønssag.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-10-02 09:19

> Aha! Så er jeg med

:)

> Prøv at kaste et blik i manualen og kigge efter tasturtips. Det
> er i "indholdsfortegnelsen" i starten (med link til at blive
> smidt ned til afsnittet).

Jeg har fundet og prøvet dem du nævner herunder...

> [...]
> Enkeltanførselsteg (') skulle fise ned til næste tråd (uanset
> hvor man befinder sig i den foregående).

....samt 'ø' som vist nok gør hvad du tror enkeltanførselstegn gør.
Enkeltanførselstegn færdiggører den ulæste tråd inden den springer
til den næste - så i dette tilfælde er 'ø' bedre hos mig. Problemet
med samtlige af disse genveje er at de downloader brødteksten. Det
vil jeg ikke have, mest fordi jeg ikke gider at vente det halve
sekund, hver eneste gang jeg springer videre, men også fordi det er
dumt hvis jeg nu alligevel ikke vil læse indlægget (hvilket sker
oftere end det modsatte). Jeg kan jo bare trykke retur hvis jeg er
interesseret i at læse mere end bare emnet.

> Lige dette virker dog ikke hos mig, muligvis pga. dansk tastatur
> (?). Og jeg har aldrig taget mig sammen til at finde den rigtige
> tast

Det virker nu hos mig. Det er tasten ved siden af ø'et.

> Og ... så videre. (Alt+K kan også give nogle tips, samt en nem
> måde at oprette/ændre sine egne genvejstaster).

Jeg mener at have kigget dem alle igennem, og prøvet dem som har
givet mening at prøve. Men ingen af dem har givet mig hvad jeg
efterspørger.

--
Lars Stokholm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-10-02 12:09

> ...samt 'ø' som vist nok gør hvad du tror enkeltanførselstegn gør.

Sørme så, dér var den

(Jeg bruger ikke bl.a. denne funktion, hvorfor hukommelsen var endnu
mere tåget end dens normaltilstand på det område).

> Problemet med samtlige af disse genveje er at de downloader
> brødteksten.

Det gør de. Og jeg tror som sagt heller ikke, at der er noget, der blot
får den til at vise headeren ved næste indlæg/indlæg i næste tråd/...
etc.
Du kan evt. prøve <news:news.software.readers>, da der sikkert er nogen
dér, som er interesseret i samme funktion og måske har fundet en
løsning.

> [...]
> halve sekund, hver eneste gang jeg springer videre, men også fordi
> det er dumt hvis jeg nu alligevel ikke vil læse indlægget (hvilket

Selv synes jeg man kan nøjes med artikeloversigten, da denne trods alt
automatisk viser emne, afsender, linjeantal, dato og scoretal. Og
bruger man splittede vinduer (artikeloversigt og læsevindue), vises den
jo helt automatisk.

> Det virker nu hos mig. Det er tasten ved siden af ø'et.

Tak, jeg *har* fundet det, efter jeg fik genopfrisket ø'et

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-10-02 13:37

> Det gør de. Og jeg tror som sagt heller ikke, at der er noget,
> der blot får den til at vise headeren ved næste indlæg/indlæg i
> næste tråd/... etc.

Nu er du også begyndt at sige headeren, men vi er begge enige om at
det _kun_ er emnelinjen i artikeloversigten vi taler om, ikke? For en
sikkerheds skyld vil jeg lige påpege igen, at jeg hverken er
interesseret i headeren eller brødteksten (som jeg anser for at høre
uadskilleligt sammen), men kun overskriften i det vindue du kalder
artikeloversigten.

Altså:
Når jeg trykker 'ø' vil jeg gerne have den til at markere næste
ulæste indlæg i artikeloversigten, men altså ikke downloade
brødteksten (herunder headeren).

--
Lars Stokholm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-10-02 19:08

> Nu er du også begyndt at sige headeren, men vi er begge enige om
> at det _kun_ er emnelinjen i artikeloversigten vi taler om, ikke?

Først nu
Men *nu* tror jeg, jeg omsider har fattet spørgsmålet.

> Altså:
> Når jeg trykker 'ø' vil jeg gerne have den til at markere næste
> ulæste indlæg i artikeloversigten, men altså ikke downloade
> brødteksten (herunder headeren).

Desværre tror jeg heller ikke, der er en løsning på det. Personlig
stiller jeg mig blot i artikeloversigtsvinduet (Enter eller Alt+F12
flytter mellem dette og artikellæsningsvinduet, altså det med teksten
i) og bruger piletasterne. Når jeg er ved et, jeg gerne vil læse,
bruger jeg så Enter (som både hiver det frem og flytter mig retur til
læsevinduet).

Men derudover gør det sikkert en anseelig forskel, at jeg ikke gemmer
noget (så dit indlæg til Madsen). Hvis man ikke har været væk fra news
i adskillige dage, er de fleste grupper ret overskuelige, når det kun
er nye indlæg, der ses.
Skal jeg læse det foregående igen, bruger jeg blot Ctrl+backspace. Skal
jeg i sjældne tilfælde læse en større del eller hele tråden, bruger jeg
Ctrl+U (rekonstruer tråden, vist defaultgenvejstast..?)
Kombinationen af ADSL og en rap newsserver er en guds velsignelse. Et
Ctrl+U ved selv en _meget_ lang tråd (fx 100 indlæg) får den til at
tænke i 1-3 sekunder, hvorefter de bare styger ind som ellers.
Smukt

NB: Hvis der ikke er et specielt indlæg, jeg lige vil se også næste
gange, lukker jeg også gruppen med F8 (catch up). Hvis er der et/nogle,
jeg godt vil have frem næste gang, bruger jeg Shift+F8 (markerer alle
som læst) og Å på den/de artikler, der skal markeres som ulæste. (Jeg
husker ikke, om det er default eller hjemmelavet, Å'et er sat til
dette).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-10-02 19:18

In dk.edb.internet.software.mail+news Rudi Stegen wrote:

> Men *nu* tror jeg, jeg omsider har fattet spørgsmålet.

Hehe :)

Det viser sig at Scroll Lock kan gøre det jeg ønsker. Trykker man på
den, vil 'ø' ikke længere downloade noget. Løsningen er fra en anden
nyhedsgruppe, men ellers fra manualen under "tips og tricks" eller
hvad det nu hedder. Det var godt gemt. Men jeg har droppet det nu, og
besluttet mig for kun at vise ulæste indlæg, og så flytte rund mellem
dem med piletasterne. På den måde undgår jeg også unødige expands af
tråde når jeg trykker 'ø'. Men tak for foreslag og hjælp alligevel.

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-10-02 19:21

In dk.edb.internet.software.mail+news Lars Stokholm wrote:

> [...]
> måde undgår jeg også unødige expands af tråde når jeg trykker
> 'ø'. Men tak for foreslag og hjælp alligevel.

Åh ja, og så har jeg sat Xnews til kun at vise grupper med ulæste og
CatchUp til at åbne næste gruppe med ulæste.

Hvordan får man Xnews til kun at vise tråde med ulæste som standard?

--
Lars Stokholm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-10-02 21:36

Hej Lars Stokholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvordan får man Xnews til kun at vise tråde med ulæste som standard?

Hvis man gemmer artiklerne, ved jeg det faktisk ikke. (Jeg har aldrig
anvendt det med at gemme). Gemmer man dem ikke, vises de jo heller
ikke.

Men under "Setup (F1) -> Misc." kan du prøve at se, om der er flueben i
"Load read articles". Hvis der er, ville jeg prøve at fjerne det.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-10-02 05:10

[...]

> Men under "Setup (F1) -> Misc." kan du prøve at se, om der er
> flueben i "Load read articles". Hvis der er, ville jeg prøve at
> fjerne det.

Den indstilling så jeg godt, og undrede mig over hvad den var til.
Men den havde i hvert fald ikke noget at sige i denne sammenhæng og
manualen vil ikke dele hemmeligheden med andre.

Det viste sig at dette indsat i groups.ini, løste mit problem:

   [.]
   OnLoaded=acvShowThUnread

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Klintholm

Dato : 20-10-02 21:51

Den 20 okt 2002 skrev Lars Stokholm i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvordan får man Xnews til kun at vise tråde med ulæste som standard?

I Groups.ini

OnLoaded=acvShowThUnread

Hvilken sektion afhænger af hvilke grupper det skal gælde for
--
Mvh.
LarsK

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-10-02 05:13

In dk.edb.internet.software.mail+news Lars Klintholm wrote:

> I Groups.ini
>
> OnLoaded=acvShowThUnread
>
> Hvilken sektion afhænger af hvilke grupper det skal gælde for

Heh, jeg fandt netop ud af det i går, men tak alligevel. Det blev
sektionen [.] men det er måske ikke særligt smart for binære grupper,
hvordan kan man lave det så de binære grupper vises normalt?

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Klintholm

Dato : 21-10-02 19:04

Den 21 okt 2002 skrev Lars Stokholm i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> det er måske ikke særligt smart for binære grupper,
> hvordan kan man lave det så de binære grupper vises normalt?

Kommer an på hvad du forstår ved normalt
Denneher virker for mig:
http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/binaries.html
--
Mvh.
LarsK

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-10-02 20:36

> Kommer an på hvad du forstår ved normalt
> Denneher virker for mig:
> http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/binaries.html

Nu vi talte om at skjule læste indlæg, mente jeg såmen bare at vise
dem i de binære grupper.

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-10-02 20:40

> Kommer an på hvad du forstår ved normalt

Forresten laver jeg jo bare to sektioner for [binaer] og [binaries]
hvor jeg indsætter OnLoaded=acvRemoveFilter og så skulle det vel være
løst. Men det er noget med at de _skal_ stå under [.], ikke sandt?

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Klintholm

Dato : 21-10-02 21:07

> [...]

> [binaries] hvor jeg indsætter OnLoaded=acvRemoveFilter og så
> skulle det vel være løst. Men det er noget med at de _skal_ stå

Der er i hvert fald noget om, at man skal passe på rækkefølgen
Jeg har ikke noget i [.] sektionen i groups.ini. Der er noget med at
det der skal gælde for alle grupper kan indsættes i Xnews.ini.
Parametre i groups.ini vil alligevel overrule dem i Xnews.ini
--
Mvh.
LarsK

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-10-02 21:28

> [...]
> noget med at det der skal gælde for alle grupper kan indsættes i
> Xnews.ini. Parametre i groups.ini vil alligevel overrule dem i

Hmm, jeg har nu indsat følgende i groups.ini, men det virker ikke.
Den skjuler læste i alle grupper, også de binære:

   [.]
   OnLoaded=acvShowThUnread
   [binaer]
   OnLoaded=acvRemoveFilter
   [binaries]
   OnLoaded=acvRemoveFilter

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Klintholm

Dato : 21-10-02 23:38

Den 21 okt 2002 skrev Lars Stokholm i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> [.]
> OnLoaded=acvShowThUnread
> [binaer]
> OnLoaded=acvRemoveFilter
> [binaries]
> OnLoaded=acvRemoveFilter

[.]
OnLoaded=acvShowThUnread
Continue = 1

[binaer|binaries]
OnLoaded=acvRemoveFilter
--
Mvh.
LarsK

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-10-02 10:53

> [...]

> Hmm, jeg har nu indsat følgende i groups.ini, men det virker ikke.
> Den skjuler læste i alle grupper, også de binære:

Omvendt rækkefølge, dvs. først enkeltgrupper/gruppeklasser (her
binaries), så den globale. Den læses - som Lars (den anden nævner i
<news:Xns92AF54A985E63larsklintholm@klintholm.com> - sekventielt og
stopper ved første match (i det citerede ovenfor en hvilken som helst
gruppe).

Som han også nævner, kan "Continue=1" alternativt anvendes, hvilket får
den til at fortsætte gennem hele molevitten. Personligt er jeg ikke
vild med den, da man ved mange gruppesektioner dels kan komme i
karambolage med, hvad hvilke præcis skal. Dels mister man (mig nemt
overblikket.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-10-02 19:42

> [...]

> nævner i <news:Xns92AF54A985E63larsklintholm@klintholm.com> -
> sekventielt og stopper ved første match (i det citerede ovenfor

Jepper, det var også hvad jeg fik ræsonneret mig frem til fra
Klintholms indlæg, men tak alligvel. Og beklager, men jeg har
desværre hurtigt fået til vane at undlade at besvære mig med at kigge
i manualen. Til nu har den stort set ikke været til nogen hjælp.

--
Lars Stokholm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-10-02 21:13

> [...]

> Og beklager, men jeg har desværre hurtigt fået til vane at undlade
> at besvære mig med at kigge i manualen. Til nu har den stort set

Den er ret god men helt korrekt temmelig uoverskuelig i starten. Hvis
du har lyst, har jeg links til et par ret gode private sider her:
<http://stegen.dk/pclinks1.htm#xnews>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-10-02 21:42

> Den er ret god men helt korrekt temmelig uoverskuelig i starten.

Problemet for mig er at jeg ikke kan finde noget som helst når jeg
søger i manualen. Prøver jeg så med Google Groups bagefter, er der en
milliard der har stilt samme spørgsmål, så det er ikke søgeordene der
er noget galt med.

> Hvis du har lyst, har jeg links til et par ret gode private
> sider her: <http://stegen.dk/pclinks1.htm#xnews>

Tak for den.

--
Lars Stokholm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-10-02 21:27

Hej Lars Stokholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det viser sig at Scroll Lock kan gøre det jeg ønsker. Trykker man
> på den, vil 'ø' ikke længere downloade noget.

Det var pokkers, du har ret. Jeg har aldrig bemærket det (muligvis
fordi jeg ikke har tænkt over en sådan funktion).

> Løsningen er fra en anden nyhedsgruppe, men ellers fra manualen
> under "tips og tricks"

Ja, det sidste. Jeg kiggede, da jeg læste dit indlæg.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Dino

Dato : 20-10-02 22:29

Den 20-10 2002 skrev Lars Stokholm i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Når jeg trykker 'ø' vil jeg gerne have den til at markere næste
> ulæste indlæg i artikeloversigten, men altså ikke downloade
> brødteksten (herunder headeren).

Den funktion findes ikke i Xnews :0(

Ikke helt så godt, og heller ikke det du vil, men alligevel..

I Xnews.ini [Misc] eller i Groups.ini [Gruppenavn] tilføj

; "Collapsed" tråde
ExpandAllThreads=0
; Vis kun tråde med ulæste artikler
OnLoaded=acvShowThUnread

--
Dino

Mine scripts og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 06-12-02 13:36

Madsen, du skrev:

> [A.X.E]

> Lærte aldrig hvordan jeg skulle bruge den da
> jeg i sin tid forsøgte mig med inetres.dll

Til den fil er http://www.users.on.net/johnson/resourcehacker/
bedre, så dem der af uransagelige grunde, ikke vil bruge
quotefixet, kan få fjernet den indlednings øjebæ.

> men med Morver.exe
> lykkedes det.

Den ligger så tæt på, at jeg forventer et lille copyright gebyr

> He-he. Det kan så diskuteres. Jeg blev nu ikke seksuelt opstemt
> af at rode med A.X.E sidste nat,

Gjorde du ikke, det var da utroligt.

> men spændende var det da. ;)

Nå, godt nok så.

--
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 06-12-02 14:18

Henrik K Hansen skrev:

> Den ligger så tæt på, at jeg forventer et lille copyright gebyr

Så skidt da.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/hkh/gebyr.jpg> :)

Madsen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-10-02 13:27

Lars Stokholm skrev:

> Så dette indlæg er strikket forkert sammen, da jeg ikke bruger
> morver? Jeg har da ellers brugt:

I teorien ja - i praksis nej. Så længe der ikke er specialtegn med
i billedet er windows-1252 i praksis det samme som iso-8859-1.

Men når jeg nu (lidt ondskabsfuldt, men mest for at demonstrere) i
dette indlæg medtager tegnet ¤ (euro) får du problemer, dels fordi
en ikke-modereret Xnews ikke kan læse tegnet, og dels fordi den
heller ikke kan svare korrekt på indlæg der ikke er i iso-8859-1.

Hvis du citerer mit ¤-tegn er der ingen der kan læse det korrekt -
fordi Xnews i stedet for at benytte den tegnsætdefinition der står
i moderindlægget (her iso-8859-15) bare sætter standardtegnsættet
iso-8859-1.

Problemet med eurotegnet er til at leve med - som regel kan man
regne ud hvad der skulle have stået - og det er kun et enkelt tegn
der forvanskes. Det er straks værre hvis man forsøger at besvare
(og citere) et dansk indlæg skrevet i utf-8. Her vil æ, ø og å
nemlig blive kraftigt forvansket. Utf-8 er endnu forholdsvis
sjældent i usenetindlæg - men der bliver flere og flere tilfælde
hvor man støder på det.

Fra : Madsen

Dato : 20-10-02 14:40

Lars Stokholm skrev:

> Hmm: "Morver, der Rollstuhl für kranke Windows-Newsreader". Er
> Xnews syg?

En af de største årsager til at jeg bruger Morver er denne linie,
hvis jeg skal være ærlig: '[(full)quote behind posters text deleted
by Morver]'. Det er altså en herlig ting at man ikke nødvendigvis
behøver at glo på 50-100 liniers bundcitering, eller hvor meget folk
nu vælger at medtage fra det indlæg de svarer på.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-10-02 15:56

In dk.edb.internet.software.mail+news Madsen wrote:

> [...]
> ikke nødvendigvis behøver at glo på 50-100 liniers bundcitering,
> eller hvor meget folk nu vælger at medtage fra det indlæg de

Så den hiver al citering ud - undtaget niveau 1, eller hvad? Hvis så
hvis man vil have to niveauer med?

--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 20-10-02 16:13

Lars Stokholm skrev:

[Morver]

> Så den hiver al citering ud - undtaget niveau 1, eller hvad? Hvis så
> hvis man vil have to niveauer med?

Nej, den hiver ikke citering på niveau 1, 2, 3 osv. ud, men hvis en
eller anden svarer ovenover et indlæg uden at klippe i noget som helst
fra det indlæg der svares på, så fjerner Morver alt under signatur-
adskilleren som f.eks. her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/morver/full_quote.png>

Korrekt citerede indlæg eller indlæg hvor der bundciteres, men hvor der
trods alt bliver klippet noget i den citerede tekst, rører Morver ikke
ved.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-10-02 16:58

In dk.edb.internet.software.mail+news Madsen wrote:

> Korrekt citerede indlæg eller indlæg hvor der bundciteres, men
> hvor der trods alt bliver klippet noget i den citerede tekst,
> rører Morver ikke ved.

Ahh ok, det er jo smart nok. Men så fjerner den vel trods alt
indimellem noget man ikke vil have fjernet?

Forresten Madsen (og I andre), så har du (Madsen :) vel ikke
løsningen på mit oprindelige spørgsmål (går jeg ud fra :), men hvad
gør du/I egentlig når I skal holde jer opdateret med alle jeres
abonnementer?

Jeg gør det at jeg først markerer en "Subscription Folder" i
servervinduet og trykker F5 for at opdatere antallet af ulæste
artikler. Herefter dobbeltklikker jeg en for en på alle de grupper,
som indeholder nye indlæg. Xnews markerer selv det første ulæste
indlæg i gruppen, og jeg arbejder mig så videre igennem alle tråde
med ulæste, ved at trykke 'ø'. Når jeg er færdig trykker jeg F8 for
"CatchUp and Kill XPost" (da CatchUp, som nævnt i mit første indlæg i
denne tråd, ikke virker efter hensigten). Således fortsætter jeg ved
at åbne næste gruppe, og næste... til der ikke er flere :) Er der en
nemmere måde at gøre det på? Eller en smartere eller "bedre" måde?

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-10-02 17:49

In dk.edb.internet.software.mail+news Lars Stokholm wrote:

[snip]

Forresten... Hvad laver de mellemrum i emnelinjen? Jeg har fjernet
dem flere gange nu, men de kommer hele tiden igen.

Re: [Xnews] Skip til næste header, uden at downl oade (samt andet)
^^

--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 20-10-02 16:28

Madsen skrev:

> Nej, den hiver ikke citering på niveau 1, 2, 3 osv...

2, 3, 4 skulle der have stået :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 20-10-02 18:01

Lars Stokholm skrev:

> Ahh ok, det er jo smart nok. Men så fjerner den vel trods alt
> indimellem noget man ikke vil have fjernet?

Ikke hvad jeg har oplevet, indtil videre.
Jeg kan alligevel ikke gennemskue indlæg hvor der er bundciteret
så jeg vil hellere have bundciteringen fjernet helt.

> Forresten Madsen (og I andre), så har du (Madsen :) vel ikke
> løsningen på mit oprindelige spørgsmål (går jeg ud fra :)

Hvis jeg havde, så havde jeg selvfølgelig svaret dig. :)
En af de ting som irriterede mig grænseløst ved Dtude, eller hvad
hulen den nu hedder, var at selve bodyen ikke blev hentet når jeg
sprang frem til et indlæg og det var også en af årsagerne til at
den ret hurtigt røg ud igen. Jeg kunne bare ikke vænne mig til
den. Jeg plejer at kunne se på overskriften af et indlæg om jeg
gider at læse det eller ej, og når jeg springer frem til indlægget,
så ser jeg helst at newsreaderen viser indholdet med det samme, men
det er jo så smag og behag.

> [...]
> trykker jeg F8 for "CatchUp and Kill XPost" (da CatchUp, som nævnt
> i mit første indlæg i denne tråd, ikke virker efter hensigten).

Hvordan står dine Storage-indstillinger? Altså inde i Setup >
Storage i Xnews?

> Således fortsætter jeg ved at åbne næste gruppe, og næste... til
> der ikke er flere :) Er der en nemmere måde at gøre det på? Eller
> en smartere eller "bedre" måde?

Nu bruger jeg jo så hamsteren som henter indlæg fra de grupper jeg
interesserer mig for hos de forskellige udbydere.
Inde i Xnews henter jeg fra hamsteren og når hamsteren har kørt sit
script, så trykker jeg normalt Ctrl + F5 (Get All Message Counts)
ude i selve gruppelisten i Xnews.
Dette gør at Xnews løber alle de grupper jeg abonnerer på igennem
og henter de nyeste indlæg i samtlige grupper.

Jeg bruger sjældent musen i Xnews efterhånden. I stedet bruger jeg
piletasterne til at pløje ned igennem de grupper i gruppelisten som
jeg vil ind i, og Enter-tasten for at komme ind i gruppen.

Her bliver der sorteret efter score og det betyder, at hvis en eller
anden har svaret på et af mine indlæg i en tilfældig gruppe, så
bliver tråden automatisk flyttet op øverst i gruppen så det er det
første indlæg jeg kommer frem til når jeg går ind i gruppen.
Samtidig bliver tråden markeret med fed tekst så det er ret nemt at
opdage om der er blevet svaret på et af ens indlæg, eller kommet
nye indlæg i en tråd som man selv deltager i, eller i tråde som har
fået en score af en eller anden årsag. Det ser man i samme øjeblik
man går ind i gruppen. (Jeg kunne godt tænke mig at man kunne se det
allerede ude i gruppelisten, men det er vist ikke muligt).

Når jeg læser i en gruppe så bruger jeg '-tasten til at springe frem
til det næste ulæste indlæg (Goto Next Unread) og Ø-tasten har jeg
sat op til 'Goto Next Thread'.

Når jeg har læst det der interesserer mig, så er der som regel ikke
flere indlæg at læse i gruppen, men hvis der endelig skulle være
et par stykker tilbage som jeg ikke gider at læse, så trykker jeg
Shift + F8 (Mark All Read), og derefter ESC for at komme ud af
gruppen, men for det meste trykker jeg på minus-tasten ovre på det
numeriske tastatur som jeg har sat op til 'CatchUp And Kill X-post'.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-10-02 18:43

> Hvis jeg havde, så havde jeg selvfølgelig svaret dig. :)

Netop hvad jeg tænkte ;)

> [...]
> ikke vænne mig til den. Jeg plejer at kunne se på overskriften
> af et indlæg om jeg gider at læse det eller ej

Netop, derfor vil jeg også først downloade indlægget i det øjeblik
jeg finde ud af at jeg _gerne_ vil læse mere end overskriften.

> og når jeg springer frem til indlægget, så ser jeg helst at
> newsreaderen viser indholdet med det samme, men det er jo så
> smag og behag.

Ja, det må det være, for jeg forstår det ikke ;)

> Hvordan står dine Storage-indstillinger? Altså inde i Setup >
> Storage i Xnews?

Til at gemme headers (det var det der forvirrede mig i første
omgang, for jeg tænkte headers = emner/overskrifter, men det er jo
ikke tilfældet) og purge når de udløber på serveren.

> Nu bruger jeg jo så hamsteren som henter indlæg fra de grupper
> jeg interesserer mig for hos de forskellige udbydere.

Ahh, ja... Det er her forklaringen ligger, du skal jo ikke vente på
at indlæggende bliver hentet. Men har du dem så liggende både hos
Xnews og hos Hamsteren?

> [...]
> igennem og henter de nyeste indlæg i samtlige grupper.
>
> Jeg bruger sjældent musen i Xnews efterhånden.

Jeg er også allerede blevet helt god til det. Men i stedet for at
bruge 'ø' er jeg mere fristet til at bruge PgDn, da den som bekendt
ikke downloader noget :)

> I stedet bruger jeg piletasterne til at pløje ned igennem de
> grupper i gruppelisten som jeg vil ind i, og Enter-tasten for at
> komme ind i gruppen.

Ditto.

> [...]
> indlæg, eller kommet nye indlæg i en tråd som man selv deltager
> i, eller i tråde som har fået en score af en eller anden årsag.

Interessant konfiguration. Det må da være forvirrende i starten.

> Når jeg læser i en gruppe så bruger jeg '-tasten til at springe
> frem til det næste ulæste indlæg (Goto Next Unread) og Ø-tasten
> har jeg sat op til 'Goto Next Thread'.

Det er vist nok standard, sådan er det også her.

> [...]
> komme ud af gruppen, men for det meste trykker jeg på
> minus-tasten ovre på det numeriske tastatur som jeg har sat op

Ok, det lyder nogenlunde som det jeg gør, men hvad er fordelen ved
Shift + F8 samt Esc fremfor bare minus? Du dræber nogle XPosts, men
hvad så?

By the way, er det ikke muligt at binde "Rewrap and Join Lines" til
en tast? Det har ikke været muligt for mig at finde noget under
Keyboard Mapping.

PS: Jeg kom vist til at poste dette indlæg lidt for tidligt. Ser I
to af dem, kan I bare ignorere det første.

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Klintholm

Dato : 20-10-02 19:55

> [...]

> By the way, er det ikke muligt at binde "Rewrap and Join Lines" til
> en tast? Det har ikke været muligt for mig at finde noget under

Er det den der virker inde i editoren du mener? Tryk på Alt+K, når du
står i editoren, så skulle den gerne være der.
aceRewrapJoin hedder den.
--
Mvh.
LarsK

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-10-02 20:41

> Er det den der virker inde i editoren du mener? Tryk på Alt+K,
> når du står i editoren, så skulle den gerne være der.
> aceRewrapJoin hedder den.

Hehe, jeg glemte helt at der var forskellige mappinger for de
forskellige vinduer. Tak skal du ha'.

--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 20-10-02 19:34

Lars Stokholm skrev:

> Netop, derfor vil jeg også først downloade indlægget i det øjeblik
> jeg finde ud af at jeg _gerne_ vil læse mere end overskriften.

Jamen, hvorfor skal du ned og "stå" på indlæggets emnelinie for at
finde ud af det? Hvilken ekstra information får du ud af det, frem
for blot at kigge de forskellige emnelinier igennem i gruppen og
derefter springe frem til dem som interesserer dig?

> Til at gemme headers (det var det der forvirrede mig i første
> omgang, for jeg tænkte headers = emner/overskrifter, men det er jo
> ikke tilfældet) og purge når de udløber på serveren.

Hvis den står til Save Headers så gemmer den selve overskriften,
emnelinien, subject-linien, eller hvad man nu vil kalde det i
Data-mappen. Selve indholdet (bodyen) bliver derimod ikke gemt.
Sådan har jeg forstået indstillingen i hvert tilfælde.

> Ahh, ja... Det er her forklaringen ligger, du skal jo ikke vente
> på at indlæggende bliver hentet. Men har du dem så liggende både
> hos Xnews og hos Hamsteren?

Ja, for jeg er så utålmodig at jeg ikke gider at vente på at hele
gruppen skal hentes igen og igen når jeg går ind i den. Det eneste
der skal hentes fra gang til gang er de indlæg der eventuelt er
kommet siden jeg var inde i gruppen sidst. Jeg bryder mig heller
ikke om at Xnews ikke viser indlæg som jeg allerede har læst, for
så mister jeg overblikket i de forskellige tråde.

> Jeg er også allerede blevet helt god til det. Men i stedet for at
> bruge 'ø' er jeg mere fristet til at bruge PgDn, da den som
> bekendt ikke downloader noget :)

Her gider jeg så ikke PgDn for hvorfor skulle jeg springe frem til
indlægget hvis jeg alligevel ikke gider at læse indholdet? :)

[Sortering efter Score]

> Interessant konfiguration. Det må da være forvirrende i starten.

Ja, for hulen, men nu synes jeg at det er knaldhamrende logisk og
nemt at overskue. Da jeg skiftede fra OE til Xnews syntes jeg at
Xnews var umulig at overskue. Nu er det efterhånden ved at være stik
modsat, men sådan er det jo nok for alle. Det er altid irriterende
at skifte program.

> Det er vist nok standard, sådan er det også her.

Nå ok. Jeg kan efterhånden ikke huske hvilke genveje jeg har lavet
om på og hvilke der er standardindstillingen. :)

> ...hvad er fordelen ved Shift + F8 samt Esc fremfor bare minus? Du
> dræber nogle XPosts, men hvad så?

Jeg bruger for det meste også blot minus-tasten. Det har jo den
fordel at jeg får markeret alle indlæg i gruppen som læst og at der
samtidig bliver nulstillet i 'Unread'-feltet ude i gruppelisten.
Hvis jeg blot trykker F8 inde i en gruppe, så kommer jeg godt nok
ud af gruppen og 'Unread' bliver nulstillet, men hvis jeg går ind
i gruppen igen, så er indlæggene ikke blevet markeret som læste.
Shift + F8 gør så begge dele, men jeg kommer ikke ud af gruppen
medmindre jeg trykker ESC bagefter og så er minus-tasten jo nemmere
og hurtigere. Jeg har dog tit undret mig over hvorfor der ikke er
noget der hedder 'CatchUp, Mark All Read and Exit Group' eller
noget i den stil.

> By the way, er det ikke muligt at binde "Rewrap and Join Lines"
> til en tast? Det har ikke været muligt for mig at finde noget
> under Keyboard Mapping.

Det ved jeg ikke. Jeg ved ikke engang hvad 'Join Lines' gør.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-10-02 19:52

> [...]

> frem for blot at kigge de forskellige emnelinier igennem i
> gruppen og derefter springe frem til dem som interesserer dig?

Ingen, men jeg slipper for at skulle navigere mig forbi de læste.
Det er også derfor jeg skjuler dem nu.

> [...]
> Data-mappen. Selve indholdet (bodyen) bliver derimod ikke gemt.
> Sådan har jeg forstået indstillingen i hvert tilfælde.

Også jeg. For det giver ingen mening at gemme headere.

> [...]
> bryder mig heller ikke om at Xnews ikke viser indlæg som jeg
> allerede har læst, for så mister jeg overblikket i de

Det må vi se om jeg også gør så :)

> Her gider jeg så ikke PgDn for hvorfor skulle jeg springe frem
> til indlægget hvis jeg alligevel ikke gider at læse indholdet?

Hmm, jeg forstår ikke. Hvis ikke du bladrer ned i gruppen, hvordan
får du så set alle de nye indlæg der er kommet? Er din
skærmopløsning bare så høj at du kan se samtlige tråde i gruppen?
:) <- Hehe, nu kan du selv få en smiley på en ny linje.

> [...]
> at Xnews var umulig at overskue. Nu er det efterhånden ved at
> være stik modsat, men sådan er det jo nok for alle. Det er altid

Den sang kan jeg synge med på. Og jeg kan også synge med på en
anden, der hedder: "Xnews virker ikke særligt robust, ligesom Agent
gjorde". Men jeg er først ved at lære melodien nu :) Og det kan jo
være at teksten ændres undervejs.

Puha, det var også lovligt mange metaforer eller hvad de nu hedder.

> [...]
> kommer ikke ud af gruppen medmindre jeg trykker ESC bagefter og
> så er minus-tasten jo nemmere og hurtigere.

Det var netop det jeg spurgte om :) Hvorfor du ikke bare brugte
minus, men det gør du så også ;)

> Jeg har dog tit undret mig over hvorfor der ikke er noget der
> hedder 'CatchUp, Mark All Read and Exit Group' eller noget i den
> stil.

Jeg tror nok at jeg prøvede at formulere et spørgsmål der
indeholdte dette i et af de første indlæg :)

"Hvad er formålet med at CatchUp bare lukker en †ben nyhedsgruppe,
mens CatchUp and Kill XPost samtidigt markerer ulæste indlæg som
læst. Jeg er ligeglad med XPost'er, de generer mig s†dan set ikke.
Derfor tænkte jeg at jeg kunne nøjes med CatchUp, men næh-nej."

Det virker ikke logisk.

> Det ved jeg ikke. Jeg ved ikke engang hvad 'Join Lines' gør.

Hvis der står:

> By the way, er
> det ikke muligt at binde "Rewrap and Join Lines" til en tast? Det
> har ikke været muligt formig at finde noget under Keyboard
> Mapping.

Laves det om til:

Det er jo smart.

Og så har jeg lige et spørgsmål (igen-igen). Hvorfor gør Xnews
dette mod mig når jeg kopierer og indsætter tekst med æ, ø og å?

"Hvad er form†let med at CatchUp bare lukker en †ben nyhedsgruppe,
mens CatchUp and Kill XPost samtidigt markerer ul‘ste indl‘g som l
‘st. Jeg er ligeglad med XPost'er, de generer mig s†dan set ikke.
Derfor t‘nkte jeg at jeg kunne n›jes med CatchUp, men n‘h-nej."

--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 20-10-02 20:14

Lars Stokholm skrev:

> Ingen, men jeg slipper for at skulle navigere mig forbi de læste.
> Det er også derfor jeg skjuler dem nu.

Nå, på den måde.

> [...]
> skærmopløsning bare så høj at du kan se samtlige tråde i gruppen?
>:) <- Hehe, nu kan du selv få en smiley på en ny linje.

Jeg kan nok se mere ad gangen end de fleste, men alle nye indlæg vil
lægge sig nedenunder de øverste i gruppen som har fået en score.
Altså først de scorede indlæg og derefter kommmer så alle de nye
indlæg nedenunder de scorede indlæg.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/sortering.png>

Hvis jeg vil ned til Kennex DVD-indlægget som er det nyeste indlæg i
gruppen, så trykker jer '-tasten. Vil jeg over det så trykker jeg Ø
to gange og står dermed på det første indlæg i den næste tråd osv.

> [...]
> Agent gjorde". Men jeg er først ved at lære melodien nu :) Og det
> kan jo være at teksten ændres undervejs.

Går Xnews da tit ned for dig, eller?

> [...]
> læst. Jeg er ligeglad med XPost'er, de generer mig s†dan set ikke.
> Derfor tænkte jeg at jeg kunne nøjes med CatchUp, men næh-nej."

Nej, det har du ret i, men så vidt jeg kan forstå, så er det lidt
afhængig af hvordan ens Storage-indstillinger er stillet. Hvis du
kører med standardindstillingerne inde i Storage, så markerer den
alle indlæg som læste, nulstiller 'Unread' og lukker gruppen når
man trykker F8, tror jeg nok. Det gør den bare ikke hvis man vælger
at gemme headers.

> Hvis der står:

> Laves det om til:

> Det er jo smart.

Jo, men gør rewrap alene ikke det samme? Det synes jeg at den gør
her.

> Og så har jeg lige et spørgsmål (igen-igen). Hvorfor gør Xnews
> dette mod mig når jeg kopierer og indsætter tekst med æ, ø og å?

Et problem med Xnews og Win2000/XP.
Smid filerne i følgende *.zip-fil ind i Xnews-mappen:
<http://xnews.newsguy.com/riched32.zip>

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-10-02 20:40

In dk.edb.internet.software.mail+news Madsen wrote:

> Går Xnews da tit ned for dig, eller?

Nej, det er netop det. Jeg forventer det fordi der er "glitches"
hist og her, men det sker aldrig (eller i hvert fald ikke endnu).
Luu er ikke særligt dygtig til at opbygge en ordentlig brugerflade,
men det vil de fleste nok også finde bagatelagtigt.

[CatchUp]

> [...]
> lukker gruppen når man trykker F8, tror jeg nok. Det gør den
> bare ikke hvis man vælger at gemme headers.

Er standardindstillingen ikke at slette hele molevitten? I det
tilfælde markerer den vel intet som læst, men sletter det bare?

[Join Lines]

[...]

> Jo, men gør rewrap alene ikke det samme? Det synes jeg at den
> gør her.

Her rører rewrap umiddelbart ikke ved den. Jeg tror endnu ikke jeg
har forstået hvad den gør...

Sejt. Det lyder "super". Takker.

--
Lars Stokholm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-10-02 21:07

Ja.

Nej. Generelt gør den tilsyneladende indimellem sære ting, når man har
sat den til at gemme.

> Er standardindstillingen ikke at slette hele molevitten?

Jo. (Den gemmer dog sent post, men det ligger jo i en folder for sig og
vedrører ikke grupperne).

> I det tilfælde markerer den vel intet som læst, men sletter det
> bare?

Hvis du lukker med F8 ja.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-10-02 21:22

> Her rører rewrap umiddelbart ikke ved den. Jeg tror endnu ikke jeg
> har forstået hvad den gør...

Rewrap ændrer blot savtakkede linjer, så de ser pænere ud. Men er
der noget tvungen ny linje i slutningen af dem, sker der ikke noget
(med denne/disse linje[r]).

Rewrap + join lines (fungerer kun i editoren og) smækker det hele
sammen uden hensyn til hverken dit eller dat. Den er bl.a. eminent,
når man selv klipper i noget citeret, så linjerne kommer til at stå
pænt.

_Men_husk_ først at markere (Shift+piletaster) de linjer, der skal
wrappes sammen (ellers får indlægget et ret uoverskueligt udseende, da
hele molevitten smaskes sammen).

Er der flere steder i samme indlæg, du vil bruge det, tager du det blot
løbende efterhånden.

Jeg har den siddende på Alt+R.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-10-02 05:28

> [...]

> Rewrap ændrer blot savtakkede linjer, så de ser pænere ud. Men
> er der noget tvungen ny linje i slutningen af dem, sker der ikke

Har du et eksempel? For jeg er vist stadigvæk ikke helt med...

--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 20-10-02 21:12

Lars Stokholm skrev:

> Nej, det er netop det. Jeg forventer det fordi der er "glitches"
> hist og her, men det sker aldrig (eller i hvert fald ikke endnu).

Nogle gange får jeg en fejl som jeg ikke kan huske den eksakte
ordlyd på, men det er et eller andet med at den har kokset på en
adresse et sted. Det sker dog så sjældent at jeg ikke ser det som
det store problem. Det eneste man skal gøre er at lukke den ned og
starte den igen. "Glitches" har jeg ikke observeret.

> Luu er ikke særligt dygtig til at opbygge en ordentlig
> brugerflade, men det vil de fleste nok også finde bagatelagtigt.

Personligt synes jeg at den er ganske udmærket. Den kan det den
skal, men køn er den da ikke. Det kan vi hurtigt blive enige om. :)
Nu ved jeg ikke hvordan Agent opfører sig, men Dtude kunne jeg stort
set ikke bruge til noget fordi at jeg kører med store skrifttyper i
Windows. Et problem som flere af mine programmer lider under, men
Xnews har ikke det problem. Problemet er at teksten simpelthen ikke
kan være indenfor de rammer der er fastsat i programmet, men det er
vist en anden snak som hører en anden gruppe til.

> [CatchUp]
>
> Er standardindstillingen ikke at slette hele molevitten? I det
> tilfælde markerer den vel intet som læst, men sletter det bare?

Nå jo. Det gør den jo nok egentlig og det fungerer så ikke når man
beder Xnews om at bevare læste indlæg i grupperne som jeg gør.

> Her rører rewrap umiddelbart ikke ved den.

Nej og det gør den heller ikke her. Det er mig der vrøvler.

> Jeg tror endnu ikke jeg har forstået hvad den gør...

Jeg bruger meget Rewrap-knappen når jeg skriver et indlæg. Det er
f.eks. lækkert hvis man har indsat noget tekst og gerne vil have
citeringstegn foran alle linierne, så indsætter man et citerings-
tegn foran den første sætning i det indsatte tekst, markerer hele
tekst-afsnittet og klikker på Rewrap (eller bruger en genvejstast)
og så bliver der sat citeringstegn foran alle linierne i den
markerede tekst, men 'rewrap and join lines' er vist også noget jeg
kan få stor glæde af, så der skal da straks defineres en genvestast
til den også. :)

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-10-02 05:25

In dk.edb.internet.software.mail+news Madsen wrote:

[Xnews]

"Glitches" har jeg ikke observeret.

I vinduet Keyboard Mapping, mangler der der ligesom en ramme rund
omkring det "indre" vindue. Det resulterer i at baggrunden (tekst,
billder eller hvad der nu ellers måtte være) benyttes som ramme.
Herudover er der også nogle objekter som er lidt større end man gerne
ville ønske, og de rager også lidt længe ud i andre objekters områder
en højst nødvendigt.

> Personligt synes jeg at den er ganske udmærket. Den kan det den
> skal, men køn er den da ikke.

Nej, og sådan noget kan godt irritere mig (det er jo netop ikke
meningen med en brugerflade). Det fik mig osgå straks til at starte
Resource Hacker, så nu er den grimme grå tab-bar i brunden af vinduet
f.eks. lidt mindre mørkegrå ;)

[...]

Psst, Ctrl + W er ledig ;)

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-10-02 16:23

In dk.edb.internet.software.mail+news Madsen wrote:

[...]

> Dtude kunne jeg stort set ikke bruge til noget fordi at jeg
> kører med store skrifttyper i Windows.

Det burde være fikset nu (fra den seneste changelog):
- Fixed the GUI to correctly display with "Large fonts"

PS: Den hedder 40tude Dialog eller bare Dialog ;)

--
Lars Stokholm

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 21-10-02 12:18

Madsen, du skrev:

> En af de største årsager til at jeg bruger Morver er denne linie,
> hvis jeg skal være ærlig: '[(full)quote behind posters text deleted
> by Morver]'.

Min oversættelse
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Morver.exe

--
Henrik

Fra : Lars Stokholm

Dato : 05-12-02 19:08

In dk.edb.internet.software.mail+news, Madsen wrote:

[A.X.E]

> På de sene nattetimer opdagede jeg at den faktisk kan bruges til
> noget fornuftigt.

Det lyder mægtigt interessant, har I lyst til at dele erfaring? :)
Hvordan foregår sådan noget hex-redigering? Jeg kan absolut ikke få
øje på noget som helst der giver mening når jeg åbner en eksekverbar
fil eller en eller anden resource-fil. Hvad er det I laver med dem? Og
er det meget MorVer-specifikt?

> Lærte aldrig hvordan jeg skulle bruge den da jeg i sin tid forsøgte
> mig med inetres.dll, men med Morver.exe lykkedes det.

Hvad lykkedes? (Jeg er ekstremt nysgerrig) ;)

> He-he. Det kan så diskuteres. Jeg blev nu ikke seksuelt opstemt
> af at rode med A.X.E sidste nat, men spændende var det da. ;)

Jeg vil os' være med... ;)

FUT gerne hvis det bliver nødvendigt.

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 05-12-02 19:50

> Det er blot en ændring så MorVer skriver f.eks. dette:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/morver/fuld_quote.png>

> I stedet for:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/morver/full_quote.png>

DOH! Hehe, jeg troede at alle lige pludseligt var blevet hackere for
næsen af mig. Det vil altså sige at AXE ikke kan noget andre
hex-editorer ikke kan? Eller i hvert fald at det ikke er noget rigtigt
smart I har benyttet jer af...?

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 05-12-02 22:21

> Det tør jeg så ikke sige. Hex-editorer er ikke just det jeg
> har gjort mest i.

Fair nok ;)

--
Lars Stokholm

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 06-12-02 13:27

Lars Stokholm, du skrev:

> Det vil altså sige at AXE ikke kan noget andre
> hex-editorer ikke kan? Eller i hvert fald at det ikke er noget rigtigt
> smart I har benyttet jer af...?

Ja og ja.

--
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 21-10-02 16:21

Henrik K Hansen skrev:

> Min oversættelse
> http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Morver.exe

He-he. :)
Genialt. Den skal bruges fremover.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 21-10-02 16:50

Lars Stokholm skrev:

[Rewrap]

> Har du et eksempel? For jeg er vist stadigvæk ikke helt med...

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/foer_rewrap.png>
Linierne er meget savtakkede ude i højre side. (Altså det modsatte
af det man normalt kalder for fast bagkant).

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/efter_rewrap.png>
Rewrap har rettet op på bagkanten så den ikke længere er så savtakket.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-10-02 20:42

In dk.edb.internet.software.mail+news Madsen wrote:

[Rewrap]

[Eksempler]

Takker ;)

--
Lars Stokholm

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 21-10-02 17:16

Madsen, du skrev:

--
Henrik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-10-02 23:50

Lars Klintholm skrev:

> [.]
> OnLoaded=acvShowThUnread
> Continue = 1
>
> [binaer|binaries]
> OnLoaded=acvRemoveFilter

Kan man ikke få det samme med:

[~binaer|~binaries]
OnLoaded=acvShowThUnread

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-10-02 06:26

Det virker, men hvad gør Continue=1?

> Kan man ikke få det samme med:
>
> [~binaer|~binaries]
> OnLoaded=acvShowThUnread

Det virker ikke her i hvert fald.

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Klintholm

Dato : 22-10-02 07:19

Den 22 okt 2002 skrev Lars Stokholm i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det virker, men hvad gør Continue=1?

Sakset fra manualen:

Note that the program processes groups.ini in sequential order and
stops once it finds a match.

Often, you may want the program to continue on to the next section in
groups.ini. To do this, add continue=1 to the current section. Take the
example above. Suppose you want to use some set of email, name, etc.
for all comp groups. In addition, you want to use a different sig file
for delphi groups. This will do the trick:

[^comp]
SigFile=worksig.txt
Email=whatever
Name=whatever
; etc.
continue=1

[comp.*delphi]
SigFile=delphisig.txt
--
Mvh.
LarsK

Fra : Madsen

Dato : 23-10-02 14:06

Madsen skrev:

> Nogle gange får jeg en fejl som jeg ikke kan huske den eksakte
> ordlyd på...

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/access_violation.gif>

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 27-10-02 18:00

Lars Stokholm skrev:

[Dialog og bøvl med store skrifttyper]

> Det burde være fikset nu (fra den seneste changelog):
> - Fixed the GUI to correctly display with "Large fonts"

Aha. Det er da positivt. :)
Takker.

> PS: Den hedder 40tude Dialog eller bare Dialog ;)

Ok. Dialog bliver så det jeg kalder den fremover.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 05-12-02 02:13

Henrik K Hansen skrev:

> Min oversættelse
> http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Morver.exe

Kan man mon lokke ud af dig hvilket program du har lavet den ændring
med? Er det med den samme hexeditor som du redigerede i OE's filer
med? (Kan ikke lige huske navnet på den hexeditor, trods det at jeg
har fået det at vide tidligere).

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 05-12-02 02:55

Madsen skrev:

> Kan man mon lokke ud af dig hvilket program du har lavet den ændring
> med?

Har fundet ud af det. Det var A.X.E den hexeditor hed.

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 05-12-02 15:30

Madsen, du skrev:

> Har fundet ud af det. Det var A.X.E den hexeditor hed.

Og ja det er den jeg har brugt til Morver
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Morver.zip

Fra : Madsen

Dato : 05-12-02 17:27

Henrik K Hansen skrev:

[A.X.E]

> Og ja det er den jeg har brugt til Morver

På de sene nattetimer opdagede jeg at den faktisk kan bruges til
noget fornuftigt. Lærte aldrig hvordan jeg skulle bruge den da
jeg i sin tid forsøgte mig med inetres.dll, men med Morver.exe
lykkedes det.

Fra : Madsen

Dato : 05-12-02 19:24

Fra : Madsen

Dato : 05-12-02 22:08

Lars Stokholm skrev:

> [...]

har gjort mest i.

> Eller i hvert fald at det ikke er noget rigtigt smart I har

Pga. ovenstående må jeg også melde pas på det spørgsmål. :)

Madsen.