Gemme logfil
Fra : Thygesen

Dato : 18-10-02 14:30

Findes der er måde så man ikke behøver at skrive hele stien, når man skal
angive filnavnet. Noget i stil med Mappath("fil.txt"), hvis man ønsker at
filen skal gemmes i samme mappe, som ens script-fil? Altså i stedet for at
skrive hele stien: "d:\log\script-info-run_"&date&".txt". Så man ikke
behøver at ændre stien, hvis man flytter ens script-fil til en anden mappe.

Jeg har følgende kode:

Set Txt = fso.CreateTextFile( "d:\log\script-info-run_"&date&".txt", 2 )
Txt.Write("Script started: " & now)
Txt.Close

Mvh. Christoffer Thygesen

Fra : Jørgen Holdt

Dato : 18-10-02 16:20

App.Path + "\fil.txt"

Jeg gør selv altid når mit program starter i Form1.Load skriver jeg

Destanition$ = App.Path
If Right$(Destanition$, 1) = "\" Then Else Destanition$ = Destanition$ + "\"

Og der efter ved jeg altid at når programmet der er blevet installeret på et
tilfældig katalog, at når jeg vil gemme en fil.
Hvor den skal gemmes.

F=Freefile
Open Destanition$ + "Fil.txt" For Output As #F
Print#F,"Bla Bal"
Close #F

Håber du kan bruge det til noget.
Ps. der er mange måder at gøre tingene på
----------------- Hilsen -------------------------
http://webtime.adr.dk

Fra : Thygesen

Dato : 18-10-02 18:14

> Jeg gør selv altid når mit program starter i Form1.Load skriver jeg
>
> Destanition$ = App.Path

Ved du om App.Path virker hvis man bruger det i en vbs fil?

Mvh. Christoffer Thygesen

Fra : Knico

Dato : 18-10-02 22:26

Det gør det ikke, men du kan bruge dette:

Wscript.ScriptFullName

som vil give dig den fulde sti til scriptet.

vh.
Kaj

Fra : Thygesen

Dato : 18-10-02 23:05

> Det gør det ikke, men du kan bruge dette:
>
> Wscript.ScriptFullName
>
> som vil give dig den fulde sti til scriptet.

Mange tak for det og så kan man jo bare tage stien derfra.

Mvh. Christoffer Thygesen