Tilbage-funktion i GUI
Fra : Hancater

Dato : 18-10-02 13:21

Hej ng.
Hvis man skifter fra et skærmbillede til et andet, hvor det
første skærmbillede bliver lukket ned, og man derefter skal
vende tilbage til dette skærmbillede, der skal indeholde
de samme data som det gjorde før, hvad gør man så?
En (måske lettere) mulighed er at lade være med at lukke
vinduet, så det kører i baggrunden, men er det en god ide?
Hvorfor el. hvorfor ikke?
Nogle forslag?
På forhånd tak.

Fra : Tonny Gregersen

Dato : 20-10-02 23:56

Hancater wrote:
> [...]
> En (måske lettere) mulighed er at lade være med at lukke
> vinduet, så det kører i baggrunden, men er det en god ide?

Hvis ud vil skifte mellem "components", som hver indeholder noget
forskelligt, så vil jeg anbefale, at du bruger CardLayout layout
manageren. Med den kan du skifte imellem forskellige "kort", ved at
kalde det ønskede "kort" frem.

Du kan finde mere om CardLayout her:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/layout/card.html

Jeg håber, at det var svar nok på dit spørgsmål - ellers må du sige til.

Med venlig hilsen
Tonny Gregersen

Fra : Hancater

Dato : 21-10-02 08:56

> [...]
> forskelligt, så vil jeg anbefale, at du bruger CardLayout layout
> manageren. Med den kan du skifte imellem forskellige "kort", ved at

Det er desværre for sent at begynde at ændre på layout manageren, da der
er en deadline for projektet, der skal overholdes.
Men er det dårlig programmering at lade være med at lukke vinduet, således
at der lettere kan vendes tilbage til det??

Fra : Tonny Gregersen

Dato : 21-10-02 12:38

Hancater wrote:
> [...]
> Men er det dårlig programmering at lade være med at lukke vinduet, således
> at der lettere kan vendes tilbage til det??

Det kommer meget an på, hvad du laver. Det er lidt svært for mig at sig
uden at kende noget til dit program. Umiddelbart vil jeg dog ikke
anbefale det. I de fleste tilfælde vil jeg mene at det vil være en
fordel for dig at bruge noget ala. CardLayout.

Det er iøvrigt forholdsvist let at anvende CardLayout. Hvis du f.eks.
sætter din JFrame til at anvende CardLayout, så kan du tilføje en række
JPanel's, der indeholder GUI's som anvender forskellige layout managers,
til den som "kort". Dvs. dine GUI's (eller skærmbilleder som du beskrev
dem) behøver ikke at anvende den samme layout manager.

Med venlig hilsen
Tonny Gregersen

Fra : *Tweak*

Dato : 21-10-02 13:32

> [...]
> til den som "kort". Dvs. dine GUI's (eller skærmbilleder som du beskrev
> dem) behøver ikke at anvende den samme layout manager.

Enig med Tonny lyder som om card layout er det du leder efter........