Firewire problem....
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 26-02-01 15:13

Hej.

Jeg har en "OnePro" Teac CD-W512-EB ekstern firewire brænder. Mit problem
er, at når jeg tænder brænderen vil Toast ikke finde den med mindre jeg
afmonterer firewire kable i ca. 5 sek. hvorpå jeg genmonterer det. Det kan
da ikke være meningen på en Mac!!

Hvad skal jeg bruge for at afhjælpe problemet?

Jeg har MacOs 9.1 DK, B&W G3 450Mhz/512MB ram.

Mvh
Gunnar

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 26-02-01 16:08

Gunnar Kristiansen <gunnar.kristiansen@image.dk> wrote:

> [...]
> da ikke være meningen på en Mac!!
>
> Hvad skal jeg bruge for at afhjælpe problemet?
>
> Jeg har MacOs 9.1 DK, B&W G3 450Mhz/512MB ram.

Har du seneste version af Toast? (4.1 Pro)

--
Peter
http://titancity.com/misc/amigalinks.html - AMIGA links!

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 26-02-01 16:19

> Har du seneste version af Toast? (4.1 Pro)

Ja !

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 26-02-01 17:29

Gunnar Kristiansen <gunnar.kristiansen@image.dk> wrote:

> Ja !
>
> Mvh
> Gunnar

Er 9.1 reninstalleret elelr installeret overnpå 9.0.4?

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 27-02-01 10:43

> Er 9.1 reninstalleret elelr installeret overnpå 9.0.4?

Ovenpå 9.0.4. Men OS 9.1 er vel OS 9.1 ?

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 27-02-01 11:03

> Ovenpå 9.0.4. Men OS 9.1 er vel OS 9.1 ?

Nej. Stabiliteten i Mac OS afhænger meget af om det er en frisk
installation, eller installeret ovenpå et gammelt system-. Af samme
gruynd anbefaler jeg altid friske systeminstallationer!

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 27-02-01 11:55

Men tilbage til problemet.... findes der ikke et mounter program ala Scsi
Probe?

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 27-02-01 14:38

Gunnar Kristiansen <gunnar.kristiansen@image.dk> wrote:

> Men tilbage til problemet.... findes der ikke et mounter program ala Scsi
> Probe?

Til FireWire? Jo, men det er kun indbygget i div.
formatteringsprogrammer, fx. Anubis Utility og FWB mounter.