Lave søgefunktion ?
Fra : Matilda

Dato : 18-10-02 11:52

Goddag

Jeg har et Frontpage web med dets egen søgekomponent, men denne returnerer
mange "Scores" selvom der kun er et, og den fungerer ikke med ord som
indeholder Ø.

Hvordan laver man en tilsvarende søgning på ens eget domæne uden at benytte
FP´s komponent ?

Er der evt nogen der ved om andre WYSiWYG webeditorer, f.eks GoLive o.l.
kan lave søgeformularer som fungerer på Dansk ?

KH Matilda

Fra : Matilda

Dato : 18-10-02 11:56

Forresten: En siteoversigt med søgefunktion ville vel være det bedste, og
hvordan ?

KH Matilda

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 19-10-02 15:07

Matilda wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Forresten: En siteoversigt med søgefunktion ville vel
> være det bedste, og hvordan ?

Proev at kigge her: http://www.html.dk/artikler/00013/

Eksemplet i artiklen - Freefind - tilbyder ogsaa sitemaps. Husk at der findes
alternativer - Atomz, Mondosearch, etc. etc.

Mvh
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Matilda

Dato : 20-10-02 23:23

Jonas Astrup - HTML.dk <jonas.usenet@html.dk> wrote in

> Eksemplet i artiklen - Freefind - tilbyder ogsaa sitemaps. Husk at der
> findes alternativer - Atomz, Mondosearch, etc. etc.

Jo jeg havde kig på Freefind, men vil ikke have alle deres rådne
reklamelinks sammen med hits på mit website.

KH Matilda

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 20-10-02 23:49

Matilda wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jo jeg havde kig på Freefind, men vil ikke have alle deres rådne
> reklamelinks sammen med hits på mit website.

Jamen, Matilda, nu er det jo altså en del af konceptet - man får netop
deres søgefunktion gratis fordi den er betalt af reklamer. Hvis du ikke vil
have "rådne" (tillad mig at anbefale et revideret ordvalg næste gang)
reklamelinks kan du jo bare betale - så slipper du for reklamerne.

Har du overvejet Atomz? Der slipper du med et lille logo. Men kan kun
indeksere 500 sider.

Fra : Matilda

Dato : 22-10-02 00:38

> Har du overvejet Atomz? Der slipper du med et lille logo. Men kan kun
> indeksere 500 sider.

Den ser vidst okay ud. Jeg fandt nogle få sites som benyttede dem du
foreslog:
http://www.atomb.dk/
Kan man se om ovenstående site benytter den frie ?

http://www.dklaw.dk/search/search.html
Hvorfor mon ovenstående har døde links, er det fordi man også skal opdatere
eller sker det automatisk af servicen selv ?

Hvad synes du selv er bedst til et lille site med 200 sider ?
Hvad med dem som Henrik Woer foreslog ?
http://www.webwizguide.info/advanced_site_search.asp
http://www.webwizguide.info/asp/sample_scripts/site_search_script.asp

KH Matilda

Fra : Henrik Woer

Dato : 19-10-02 17:42

"Matilda" <matilda@nevertrustme.ya> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der evt nogen der ved om andre WYSiWYG webeditorer, f.eks GoLive o.l.
> kan lave søgeformularer som fungerer på Dansk ?

Har du adgang til ASP? For så har jeg en søgefunktion du kan få der er meget
nem at sætte op.

Henrik

Fra : Matilda

Dato : 20-10-02 23:25

"Henrik Woer" <henrik@woer.dk> wrote in

> Har du adgang til ASP? For så har jeg en søgefunktion du kan få der er
> meget nem at sætte op.

Meget flot Henrik Har du et link hvor jeg se den i funktion ?

KH Matilda

Fra : Henrik Woer

Dato : 21-10-02 12:17

"Matilda" <matilda@nevertrustme.ya> skrev i en meddelelse
> Meget flot Henrik Har du et link hvor jeg se den i funktion ?
>
> KH Matilda
http://www.webwizguide.info/advanced_site_search.asp

Du kan downloade selve søgemaskinen her:
http://www.webwizguide.info/asp/sample_scripts/site_search_script.asp

Jeg har engang sat den op og det er ultranemt.

Henrik

Fra : Matilda

Dato : 22-10-02 00:31

Kender du nogle DK sites hvor den bruges så jeg kan teste om den kan søge
på Ø-er ?

Kræver den at mit webhotel har ASP ?

KH Matilda

Fra : Henrik Woer

Dato : 22-10-02 09:07

> Kender du nogle DK sites hvor den bruges så jeg kan teste om den kan søge
> på Ø-er ?
>
> Kræver den at mit webhotel har ASP ?
>
> KH Matilda

Nej- jeg synes jeg kan huske (meget dårlig sætning) at der ikke var noget
bøvl med æøå. Ja - det kræver den og så vidt jeg ved gælder det for langt de
fleste søgemnaskiner at de skal laves i ASP eller PHP.(der er nok en ekspert
der kan af eller bekræfte dette)

Henrik

Fra : Matilda

Dato : 22-10-02 22:16

> Nej- jeg synes jeg kan huske (meget dårlig sætning) at der ikke var
> noget bøvl med æøå.

Gid man kunne finde et DK-site som bruger den. Det er næsten altid Ø der
ikke fungerer.

MVH

Fra : Henrik Woer

Dato : 23-10-02 09:37

> "Henrik Woer" <henrik@woer.dk> wrote in

> Gid man kunne finde et DK-site som bruger den. Det er næsten altid Ø der
> ikke fungerer.
>
> MVH

Prøv dog at sætte den op - det tager ikke mere end et par timer og afprøv
den for at se om den også kan tage æøå.

Henrik