Skærme
Fijala 3554
Syncmaster 172T, hvor kan den købes?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 18-10-02 09:00

Hejsa

Jeg står og mangler en ny monitor snarest muligt, da Philips kommer og
henter den gamle (2 uger) 109P40. Den havde en fejl lige fra starten, så jeg
får mine penge returneret.

Så nu har jeg besluttet at købe en tft, og valget er en Samsung Syncmaster
172T. Men problemet er at jeg bare ikke kan finde den nogen steder i DK.

Så hvis nogen kender til en netbutik som har den, så sig endelig til...

Mvh
Hans

Fra : Daniel Monin

Dato : 18-10-02 12:53

"Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 172T. Men problemet er at jeg bare ikke kan finde den nogen steder i DK.

> Så hvis nogen kender til en netbutik som har den, så sig endelig til...

Hej,

www.proconsult.dk har den. Jeg har også lige bestilt en ;)

mvh

Daniel

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 19-10-02 12:33

Hej Daniel

Kanon skærm du har valgt... Den er for fed!

Har du læst anmeldelsen fra Modfactor?
http://www.modfactor.com/reviews/monitors/Samsung172T/Samsung172tp3.html

Har du forhørt dig, om Proconsult har den på lager?? De skriver de nemlig
intet om.

Mvh
Hans

Fra : Katrine og Daniel

Dato : 19-10-02 17:39

Hey Hans,

ja de har den og leveringstiden er på mellem 1-3 dage.

Jeg tror det er den fedeste skærm til dato. (Har læst anmeldelsen :P)

mvh

Daniel

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 19-10-02 22:21

Hej

Jeg har bestilt den hos Computer Centrum, som også har den på lager. Og
prisen er kun kr. 6299.

Mvh
Hans

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 24-10-02 17:34

"Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Har du læst anmeldelsen fra Modfactor?
> http://www.modfactor.com/reviews/monitors/Samsung172T/Samsung172tp3.html

Jeg synes også at den - igen - meget positive anmeldelse på MonkeyReview:
http://www.monkeyreview.com/reviews/index.php?action=fullreview&id=196

Mvh.
Kasper Garnæs

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 18-10-02 15:47

Hej

Har fundet en forhandler, som lå inde med nogle...

Fra : Frank Kristensen

Dato : 21-10-02 12:31

Hej NG

Er der nogle som har praktiske erfaringer med en Samsung 172T? Min
gamle sony 17" synger på sidste vers, og jeg påtænker at købe en
TFT-skærm. Er der nogle der har prøvet at spille 3D-spil, som f.eks.
Delta Force eller ligende på Samsung 172T?

Mvh.
Frank

Fra : Daniel Monin

Dato : 21-10-02 14:33

Hej,

jeg får min i morgen, så vil jeg komme med en udførlig test på
www.moninwebart.dk

mvh

Daniel

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 25-10-02 20:39

Hej Daniel

Er du tilfreds med skærmen? Jeg glæder mig ihvertfald sindsygt meget til at
få min :)

Fra : Peter Binderup

Dato : 23-10-02 19:01

"Frank Kristensen" <fk@c.dk> wrote in message news:ce05c08d.0210210330.5acb40fd@posting.google.com...

> TFT-skærm. Er der nogle der har prøvet at spille 3D-spil, som f.eks.
> Delta Force eller ligende på Samsung 172T?

jeg går ud fra at forskellen mellem 172T og 171b i bund og grund er designet og at indmaden er den samme.

Jeg havde selv betænkeligheder ved at købe en fladskærm da jeg også havde hørt at de ikke var de bedste til spil - jeg tog chancen
og jeg har ikke fortrudt det. Jeg vil faktisk sige at Jedi Knight II står endnu bedre på min fladskærm end det gjorde på min gamle
CRT skærm.

Og det fedeste er at jeg nu har fået mit skrivebord tilbage!!

MVH
Peter

Fra : Frank Kristensen

Dato : 25-10-02 09:27

> [...]
> CRT skærm.
>
> Og det fedeste er at jeg nu har fået mit skrivebord tilbage!!

Hej Peter

Tak for din beskrivelse. Lige et par spørgsmål mere: køre din TFT
analog eller digital? Og hvilket grafikkort har du? Jeg har et Geforce
3 ti-200 128 mb ram, uden digitaludgang. Skal jeg skifte til et med
digitaludgang, eller gør det ikke så meget?
Jeg køber HELT sikkert en syncmaster, inden for de næste par uger, og
glæder mig også til at få mit skrivebord tilbage.

Mvh.
Frank

Fra : Peter Binderup

Dato : 25-10-02 11:14

"Frank Kristensen" <fk@c.dk> wrote in message news:ce05c08d.0210250026.7fd7ef6e@posting.google.com...

> [...]
> 3 ti-200 128 mb ram, uden digitaludgang. Skal jeg skifte til et med
> digitaludgang, eller gør det ikke så meget?

171b har en analog indgang - jeg har også et Geforce 3 ti-200 (dog kun 64 mb) hvor der heller ikke er digital udgang.

Jeg skal ikke gøre mig klog på om der er den store forskel, men jeg kunne forestille mig at hvis man i forvejen har et kabelvirvar
under skrivebordet så vil den digitale mellem grafikkort og skærm ikke lade sig forstyrre af støj i samme grad som en analog
forbindelse - men jeg kan ikke vurdere om jeg ville have være bedre tjent med en DVI monitor. Jeg ved bare at jeg er yderst tilfreds
med min Syncmaster 171b.

Men skal du alligevel have et nyt grafikkort så kan du lige så godt tage et med digitaludgang og samtidig købe en skærm med
tilsvarende.

MVH
Peter