Fra traditionel skærm til USB
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-10-02 08:19

Findes der en adapter, der kan føre et traditionelt skærmkabel videre
til en USB-indgang?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 18-10-02 08:29

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Findes der en adapter, der kan føre et traditionelt skærmkabel videre
> til en USB-indgang?

Hvis du forestiller dig at drive en skærm med USB, så nej!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-10-02 09:46

> Hvis du forestiller dig at drive en skærm med USB, så nej!

Jeg forestiller mig, at en skærm fra før USB-tidsalderen kan sættes i
computerens USB-indgang ved hjælp af en adapter.

Ove Steen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-10-02 09:59

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg forestiller mig, at en skærm fra før USB-tidsalderen kan sættes i
> computerens USB-indgang ved hjælp af en adapter.

Du har vist misforstået USB.
USB er en sammensmeltning af gamle tiders SCSI og ADB.
ADB til tastetur og mus. SCSI til eksterne enheder (og interne).
Der er ikke noget skæmbillede i en USB-udgang.

Du tænker måske på skærme med USB-udgange.
De har både skærm- og USBkabel.

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-10-02 10:55

Preben Bødker Nielsen <gizmo@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Der er ikke noget skæmbillede i en USB-udgang.
>
> Du tænker måske på skærme med USB-udgange.

Nå, javel ja. Jeg tænkte, at når "U" betyder "Universal", og der findes
skærme med USB-udgang, så kunne signalet fra et gammelt skærmkabel også
oversættes til USB med en adapter. Men så universelt er det altså ikke.
Et USB-kabel jo ellers en del nemmere at bakse med.

Venlig hilsen og tak for oplysningen

Ove Steen

Fra : Peter B P

Dato : 25-10-02 14:02

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Findes der en adapter, der kan føre et traditionelt skærmkabel videre
> til en USB-indgang?

USB har overhovedet ikke båndbredde nok til at videreføre et
skærmbilledes datamængder.

--
http://haxor.dk
En go' gang Pia blir' Danmark blåt a'!