Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Negativ lommer
Fra : Anders Frederiksen

Dato : 18-10-02 02:15

Hej gruppe.

Så slap mine pergamyn-lommer "endelig" op!
Og nu er jeg på udkig efter nogle klare negativ-lommer til 10 35mm
4-striber... (Det kniber dog med at finde forhandlere!) Nogen anbefalinger?

TechnikDirekt har nogle af fabrikatet Herma.de (7768), hvor stimlerne sætte
i på den lange led. Dvs. ikke "fra toppen af A4 arket" som dem jeg bruger
nu....
Jeg er derfor lidt bange for de "falder ud" når man skramler med
ringbindene... Nogen erfaringer med dette?

Og nu vi er ved det: Jeg bruger også lommer til 10*13 billeder. Men det
generer mig at dem nede fra forto-pusheren tager så meget af kvaliteten...
Der må kunne fås noget bedre?

Mvh.
Anders

Fra : John

Dato : 18-10-02 08:28

"Anders Frederiksen" <nize@vkr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og nu er jeg på udkig efter nogle klare negativ-lommer til 10 35mm
> 4-striber... (Det kniber dog med at finde forhandlere!) Nogen

Kenro...kender desværre ingen danske forhandlere....
--
MVH
John K Hansen

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 18-10-02 09:11

"John" <hansenj@tdcNOPEadsl.dk> wrote in news:3dafbbd0$0$28794
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Kenro...kender desværre ingen danske forhandlere....

Jeg køber hos FOTO/C i Holbergsgade - jeg mener faktisk at det er Kenro..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 19-10-02 00:58

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse

> Jeg køber hos FOTO/C i Holbergsgade - jeg mener faktisk at det er Kenro..

Dem må jeg kigge på! Er de "åbne på den korte led" og iøvrigt til at betale?

Mvh.
Anders

Fra : John

Dato : 19-10-02 07:20

Kenro..

> Dem må jeg kigge på! Er de "åbne på den korte led" og iøvrigt til at
betale?

Der er åbne på den korte led....Andre kender måske prisen i DK ?

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 21-10-02 10:02

"Anders Frederiksen" <nize@vkr.dk> wrote in

> Dem må jeg kigge på! Er de "åbne på den korte led" og iøvrigt til at
> betale?

De er åbne på den korte led, ja, men prisen kan jeg ikke lige huske. Jeg
mener at det er omkring 125 kr for 25 stk. De fås også i 100 stk pakninger..

Fra : Rune L. Christiansen

Dato : 18-10-02 16:47

Problemet med klare lommer er at de ikke er beregnet til permanent/langtids
opbevaring, da de "angriber" især farvenegativer. Efter et par år i de
lommer, du får dine negativer leveret i fra fotohandleres side, vil du se en
tydelig forringelse i bl.a. farveintensiteten. Det er derfor man stadig
bruger de gamle "papirlommer", om det samme problem gør sig gældende ved
diasfilm ved jeg ikke.
VH
/Rune

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 19-10-02 00:57

"Rune L. Christiansen" <runelundsgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> tydelig forringelse i bl.a. farveintensiteten. Det er derfor man stadig

Det lyder rigtigt ubehageligt!
Men er du sikker på det ikke kun er fotohandlernes "skod-plastic"? Jeg mener
de klare lommer (kan ikke lige huske materialerne - men der er +to
forskellige) der sælges til decideret opbevaring _bør_ da være gode nok???

Mvh.
Anders

PS: Pergamynen er skidt til kontaktkopier, og klistrer (også) hvis
negativerne får fugt!