Tv-Out Dell Bærbar
Fra : Zero Cool

Dato : 18-10-02 01:32

Vi har taget, hvad vi tror er hensyn til alle mulige indstillinger, og vores
billede, via Svhs er stadig sort/hvid, til mit fjernsyn, som for den sags
skyld også er fuld ud NTSC competible. Hvad gør vi forkert. Kan ikke få den
til at sende signalet ud i compesition, hjælper ikke at bruge en adapter, og
vi har prøvet at indstille kortet til 800x600 i 60 hz, med fjernsynet som
primære. Ellers andet vi bør tænke på....

--
Favorite Quote

"have fun in the sun, get laid in the shade!!"

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-10-02 08:20

"Zero Cool" <lord.nikon@tdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> at bruge en adapter, og vi har prøvet at indstille kortet til 800x600
> i 60 hz, med fjernsynet som primære. Ellers andet vi bør tænke på....

Hvis TVet ikke understøtter S-VHS er I jo nødt til at få composite til at
virke. Hvorfor kan I ikke få signalet igennem den vej?

--
Bjarke Andersen

Fra : Zero Cool

Dato : 18-10-02 09:56

Der er ingen composite udgang på computeren, og min fjernsyn tager fint Svhs
fra Min dvd, så det kan vel ikke være det.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-10-02 11:56

> Der er ingen composite udgang på computeren, og min fjernsyn tager
> fint Svhs fra Min dvd, så det kan vel ikke være det.

Hmm sikker på du ikke fik en adapter med http://shorterlink.com/?UPXFV8
(desværre intet billede), men jeg fik en til min.

Men ellers er det vel kun et spørgsmål om at driveren ikke er sat til PAL-
B/G, men NTSC.

Godt nok siger du at dit TV er NTSC kompatibelt, men har set visse TV og
videoer fx. hos JVC som er kompatibelt med NTSC, men med ulempen er
sort/hvidt billede eller streger i top og bund (dette var producentens egen
garanti i henhold til specifikationerne).

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-10-02 12:43

"Zero Cool" <lord.nikon@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Der er ingen composite udgang på computeren, og min fjernsyn tager fint
Svhs
> fra Min dvd, så det kan vel ikke være det.

Bruger du en anden indgang til tv-out end du bruger til dvd ?
Tit er det sådan at der ikke er S-video understøttelse på
alle indgang på et tv.
--
Peter J

Fra : Zero Cool

Dato : 19-10-02 21:15

Det er samme indgang, så den holder heller ikke. Nå fuck det, jeg må finde
på noget.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 20-10-02 10:50

Nu fortæller du ikke meget om hvilket grafikkort som sidder i din Dell...

Hvis det er et Nvidia kort, kan du prøve at lave din S-video om til en
composite (inde i driveren/softwaren)

Nu har jeg ikke tv tilsluttet til mit Geforce kort, så jeg kan ikke se hvad
der gemmer sig i hele menuen, men vil mene den S-video/composite indstilling
ligger her.....

Gå til Indstillinger for skærm...
Vælg Advanceret...
Vælg Geforce "xx"
Vælg nView Display Mode
Vælg Device Settings
Vælg Select Output Device
her har vi "Video output format" vil mene der er her, men kan ikke kikke da
jeg ikke har et tv tilsluttet