refreshe en frame
Fra : Knud Røgilds

Dato : 18-10-02 01:20

Det er sikker trivielt, men jeg kan altså ikke finde noget om det.

Jeg ønsker at opdatere min top frame når min main frame får nyt indhold.
Hvordan gør man det?
Jeg kan finde ud af at ændre top framen når brugeren klikker et link eller
en knap, men jeg vil gerne trigger det når en side bliver loaded.

Hensigten er at top framen er en smule forskellig alt efter hvilken side der
er i main framen.

På forhånd tak
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-10-02 02:05

Fri, 18 Oct 2002 01:19:57 +0100, skrev "Knud Røgilds"
<krogilds@spamfreesomeware.co.uk>:

> [...]
>en knap, men jeg vil gerne trigger det når en side bliver loaded.
>
>Hensigten er at top framen er en smule forskellig alt efter hvilken side der

Det ville være meget rart at vide, hvordan dit frameset er
opbygget.

Hvor mange frames er der og hvordan bliver indholdet skiftet i
mainframen?
Er det på siden, der bliver vist i mainframen eller er det en
menu f.eks. i venstre side/i en tredje frame?

Men prøv at kig på
<http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/frames.html#Opdater>

Her er javascript nem, her kan du sætte den til at skifte indhold
i to frames med et link i den tredje.

Fra : Knud Røgilds

Dato : 18-10-02 12:58

Undskyld den manglende information. Som sagt det var ret trivielt, det er
mig der ikke er god nok i javascript hjørnet, jeg må se at få købt en bog.

Det link du gav hjalp mig videre, tusind tak skal du have.

Jeg brugte: parent.frames[0].location = "topframe.html" og det virkede.

Med venlig hilsen
Knud