Brænde en .img fil på pc til mac...?
Fra : Martin B

Dato : 17-10-02 22:54

Hey

Er der nogen der ved hvordan jeg brænder en .img fil på en PC så den kan
bootes på en MAC...?

Nogen KLOGE hoveder...?

Mvh

Martin

Fra : Jesper

Dato : 18-10-02 17:14

Martin B <FJERNDETTEmartin@brogaard.nu> wrote:

> Hey
>
> Er der nogen der ved hvordan jeg brænder en .img fil på en PC så den kan
> [...]

Jamen du brænder slet ikke en .img fil på en PC, da PC
brænderprogrammerne slet ikke kan forstå Mac .img fil. Iøvrigt går en
..img fil i stykker når den mister sin resoucegren og er den
passwordbeskyttet eller komprimeret mister man den for altid, ellers kan
Toast dog godt åbne res grenløse .img filer.
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com
»Ligestillingen er kommet for at blive. Men derfor er

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-10-02 17:36

In article <3daf3172$0$28812$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Martin B wrote:
> Hey
>
> Er der nogen der ved hvordan jeg brænder en .img fil på en PC så den kan
> bootes på en MAC...?
>
> Nogen KLOGE hoveder...?

Hvis det er en iso image, så brænder du den bare.
Ellers smider du den på mac OS X og skriver i din terminal:

hdiutil convert glfil.img -format UDTO -o nyfil.iso

Så har du et alm. ISO image der kan brændes af alt på en PC.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 18-10-02 18:49

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> hdiutil convert glfil.img -format UDTO -o nyfil.iso

Hvilket er det samme som "konverter billede" i Disk Copy med
billedformat sat til "DVD/CD master".

Men jeg forstår ikke dokument formatet .iso da det jo ligesom angiver at
det er et billede af et ISO 9660 formateret drev. Kan indholdet af et
..iso dokument godt være i HFS+, UFS eller andre formater?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-10-02 21:12

In article <1fk9koj.6nz6r91vv3znkN%mta@mac.com>, Michael Tysk-Andersen wrote:

> [...]
> det er et billede af et ISO 9660 formateret drev. Kan indholdet af et
> .iso dokument godt være i HFS+, UFS eller andre formater?

..iso er standard extension for rå disk images, uanset om det
er iso9660, HFS / HFS+, UFS, ext2 eller noget helt 3die, som
eksempelvis musikCD (som har anden sektor størrelse).

extensions har ingen mening på en PC. Og PC folk tror
alle CD'ere er ISO.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 18-10-02 23:13

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> extensions har ingen mening på en PC. Og PC folk tror
> alle CD'ere er ISO.

Tak for info og en konstatering om at ISO nok er den dummeste
dokumentype jeg har set.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com