hvormange px i højden
Fra : petit

Dato : 17-10-02 21:58

Hej

Er der en eller anden som kan fortælle mig hvor mange px man skal indstille
sin hjemmeside på så den kommer til at passe i højden i skærmopløsningen
800x600. Siden har jeg lavet med 750 px i bredden, men højden har tilpasset
sig "lidt efter behov" - men hvormange px i højden?
(Jeg er nødt til at "klemme" den lidt!)

m.v.h.

Peter

Fra : Ulrik Friis

Dato : 17-10-02 22:47

"petit" <petit@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tilpasset
> sig "lidt efter behov" - men hvormange px i højden?

Jeg vil ikke fortælle dig hvor mange pixels den skal være høj, men give dig
et værktøj, så du selv finder balancen.

For det første skal du lave nogle " farvebilleder" i dit
billedbehandlingsprogram. Bredden har du selv været inde på, men jeg vil
foreslå at du går op til måske 760 pixels. Lav så nogle billeder i
forskellige farver og i forskellige størrelser. Prøv - til at begynde med -
disse størrelser: 760x400, 760x450 og 760x500.

Nu skal du åbne din browser (antageligt MS IE) og indstille den. I Vis =>
Værktøjslinier kan du klikke alle værkstøjslinier på og i Værktøjslinier =>
Tilpas kan du vælge store ikoner eller små ikoner med eller uden tekst.

Nu er det så op til dig at finde en balance.

mvh

Ulrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-10-02 23:55

Thu, 17 Oct 2002 23:47:02 +0200, skrev "Ulrik Friis"
<ufj(slet)@get2net.dk>:

> [...]
>Tilpas kan du vælge store ikoner eller små ikoner med eller uden tekst.
>
>Nu er det så op til dig at finde en balance.

Og hvad med de brugere, der har indstillet IE anderledes eller
bruger en anden browser?

Spørgsmålet giver ingen mening.

Fra : Ulrik Friis

Dato : 18-10-02 22:43

> Spørgsmålet giver ingen mening.

Du er nu så direkte

mvh
Ulrik

Fra : hcma

Dato : 17-10-02 23:24

> [...]
tilpasset
> sig "lidt efter behov" - men hvormange px i højden?

Som Knud Gert Ellentoft skrev til dig i en anden gruppe:
Hvad vil du bruge det til?
Browsernes værktøjslinjer fylder ikke lige meget.
Man kan indstillet dem forskelligt, have små ikoner, store
ikoner, tilføjet ekstra værktøjslinje osv.

Så nogen har måske 525 pixels h'jde i browservinduet, andre har
måske kun 475px.
m v h
HC