Andet multimedie
bentjuul 3670
PS filter
Fra : Bo Dudek

Dato : 17-10-02 22:19

Hejsa

Jeg har fået taget en masse billeder, hvor anti-rødøjefunktionen
desværre ikke var slået til - hvis der mon et filter til Photoshop,
som kan klare dette?

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Henrik Torp

Dato : 17-10-02 23:18

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg har fået taget en masse billeder, hvor anti-rødøjefunktionen
> desværre ikke var slået til - hvis der mon et filter til Photoshop,
> som kan klare dette?

Der findes mig bekendt ikke noget filter. Der er kun den hårde vej!

Frit efter hukommelsen:

- Kopier lag, vælg det nye lag
- vælg den grønne kanal i kanalpaletten, ctrl+c.
- vælg den røde kanal, ctrl+v

Nu har det nye lag fået grønlig farvestik, men kig på øjet! Det skulle gerne
have mistet sin rødlige farve.

Til slut skal du lave en lagmaske, så kun øjet bliver synligt på det
nederste lag. Bingo.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Henrik Torp

Dato : 20-10-02 16:34

Ups, der mangler et par detaljer i mit forrige indlæg. Her kommer den
rigtige metode, hvis resultat kan ses på
http://home1.stofanet.dk/htorpx/Roede-oejne/Roede oejne.htm (det sidste skal
også med).

- Kopier lag, vælg det nye lag.
- vælg den grønne kanal i kanalpaletten, Select-> all, ctrl+c.
[...]

nederste lag. Med det nye lag valgt, Layer ->add layer mask -> hide all

Lagmasken skal være valgt (automatisk, hvis du ikke har rørt noget), Vælg
farven hvid, vælg en brush uden hård kant og med samme størrelse som det
røde i øjnene. Klik et antal gange på øjet indtil øjet ser rigtigt ud.

Så skulle den være der.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Henrik Torp

Dato : 21-10-02 15:49

"Henrik Torp" <henriktorp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> farven hvid, vælg en brush uden hård kant og med samme størrelse som det
> røde i øjnene. Klik et antal gange på øjet indtil øjet ser rigtigt ud.

Bortset fra det sidste trin med at bruge brush, kan du lave en action, der
udfører de andre ting. Så har du i hvert fald sparet en del tid.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : itgrafen

Dato : 17-10-02 23:52

"Bo Dudek" skrev d. 17-10-02 22:19 dette indlæg :
> [...]
>
> Jeg har fået taget en masse billeder, hvor anti-rødøjefunktionen
> desværre ikke var slået til - hvis der mon et filter til Photoshop,

Hej Bo

Jeg har endnu ikke hørt at der er lavet et filter til at fjerne røde
øjne med i Photoshop. - Desværre.
Men du kan finde en handling der kan tage sig af det. Den er dog efter
min mening ikke særlig god.
Min favoritmetode til at komme af med de røde øjne er ved at lave en
markering omkring pupillen med oval
værktøjet og så bruge hue/saturation (farve/mætning) til at fjerne den
røde farve. Nogle gange bruger jeg levels (niveauer) til at farve det
røde område sort. Det kommer lidt an på motivet.

vh
dorthe

(Jeg har hørt at der findes et antirødøjefilter til paintshop pro. )

http://www.kandu.dk/

Fra : B. Jakobsen

Dato : 18-10-02 08:34

Den nye Corel Photo Paint har en sådan funktion

Kh
Bjørn