Fjerne F8-menu ved opstart
Fra : Tony

Dato : 17-10-02 21:49

Hvordan fjerner jeg - eller passwordbeskytter - menuen til f.eks. fejlsikret
opstart?

Tony

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-10-02 07:00

"Tony" <mynsterman@N@SPAMhotmail.com> skrev:

>Hvordan fjerner jeg - eller passwordbeskytter - menuen til f.eks. fejlsikret
>opstart?

Log ind som root og kør linuxconf.

Nå, det var ikke Linux du brugte? Hvor mange gæt får vi?

--
Bertel

Fra : news.tele.dk

Dato : 19-10-02 08:12

> Log ind som root og kør linuxconf.
>
> Nå, det var ikke Linux du brugte? Hvor mange gæt får vi?

Hehe, ok - windows 2000.
Kan menuen ikke fjernes?

Tony

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-10-02 10:40

"news.tele.dk" <mynsterman@N@SPAMhotmail.com> skrev:

>Hehe, ok - windows 2000.
>Kan menuen ikke fjernes?

Jeg fristes da til at spørge hvordan du har fået den frem. Min
Win2000 viser ingen menu.

Men du kan lave dig en hurtig opstart hvis der kun er én bruger
(eller hvis alle bruger samme brugerlogin). Under poweroptions
(Kontrolpanel) finder du "Hibernate" (dvaletistand?) aktiverer,
*og trykker apply*. Derefter kan du under advanced options sætte
knappen til at aktivere hibernate i stedet for shut down.

Selv om dit bundkort ikke understøtter dette (så du ikke kan
vælge det), kan du alligevel ved nedlukning vælge hibernate, og
så starter computeren en million gange hurtigere næste gang. Men
den er så med det samme forbi login og dermed valg af bruger.

--
Bertel

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 19-10-02 11:21

On Sat, 19 Oct 2002 11:40:17 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Jeg fristes da til at spørge hvordan du har fået den frem. Min
>Win2000 viser ingen menu.

klip
Vel ved at trykke på F8

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 19-10-02 14:31

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg fristes da til at spørge hvordan du har fået den frem. Min
> Win2000 viser ingen menu.

Det kan den komme til:

"SYMPTOMS

If you install Windows 2000 on a computer with no other operating
system installed, no Boot menu is displayed when you start the
computer. Windows 2000 starts automatically without pausing to display
any choices. Changing the Timeout value in the Boot.ini file does not
have any effect.

CAUSE

If there is only one value in the [Operating Systems] section in the
Boot.ini file, the option is not displayed. Windows 2000 starts immediately because there is no choice to be made.

RESOLUTION

If you need the Boot menu to be displayed, edit the Boot.ini file and
create a second entry in the [Operating Systems] section. You can copy
he existing entry in that section. After you add a second entry, the
Boot menu is displayed and the Timeout value is used.

STATUS

This behavior is by design."

Her er samlet en del god information om boot.ini og opstart af en W2K-
maskine:

--
Fix Outlook Express 5.*. Nu med emoticons, _understreget_,
/skråtstillet/ og *fed* tekst: <URL: http://flash.to/oe-quotefix >

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-10-02 15:20

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev:

>Det kan den komme til:

Nå, *den* menu. Den har jeg slagtet for længst.

--
Bertel

Fra : Anders Lund

Dato : 20-10-02 11:26

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk>, wrote in

> Nå, *den* menu. Den har jeg slagtet for længst.

Det er da vist ikke den menu. Når din computer er færdig med BIOS, ser du en
tegnbaseret process bar, hvor der står noget med at trykke F8 for at få
diagnostics menu frem (eller noget i den stil). Lige som med Windows 98.

--
Anders Lund - spam2002q4@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-10-02 14:16

Anders Lund skrev:

> [...]
>tegnbaseret process bar, hvor der står noget med at trykke F8 for at få
>diagnostics menu frem (eller noget i den stil). Lige som med Windows 98.

Jeg har ingen menu ved min Win2000, hverken ved opvågnen fra
dvale eller ved komplet opstart.

--
Bertel

Fra : Anders Lund

Dato : 20-10-02 16:16

> Jeg har ingen menu ved min Win2000, hverken ved opvågnen fra
> dvale eller ved komplet opstart.

Det har jeg heller ikke - men hvis man trykker F8, så kommer den frem. Kan
ikke huske hvad der står præcist, når jeg starter computeren.

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-10-02 11:49

"Tony" <mynsterman@N@SPAMhotmail.com> writes:

> Hvordan fjerner jeg - eller passwordbeskytter - menuen til f.eks. fejlsikret
> opstart?

Det kan du ikke.

Martin

--