AB Gruppen
Fra : Signman

Dato : 17-10-02 20:49

Hej, jeg håber at det er den rigtige gruppe jeg sender det her til.

Jeg er blevet ringet op af én fra AB Gruppen, de vil gerne lave en
samarbejds aftale med mit firma.

De skulle formidle kontakten imellem andelsbolig foreninger og håndværkere.
Hvis en andelsbolig forening skulle bruge en håndværker så kunne sende
ordren videre til f.eks mig. Hvis jeg tegner en aftale for et år, indenfor
Roskilde, København og Frederiksborg amt.
Og for dette skulle AB Gruppen have et beløb på 6.000,- om året. ex. moms.
Det lød meget fristende, men at betale for at få lov til at arbejde...
Jeg har på fornemmelsen af at det er det rene fup, at der ikke vil komme en
eneste ordre.
Er der nogen her i gruppen der kender til dette firma ? som har til huse i
Skindergade i Kbh.

Mvh

Jens

Fra : Jonathan Stein

Dato : 17-10-02 21:52

Signman wrote:

> Jeg er blevet ringet op af én fra AB Gruppen, de vil gerne lave en
> samarbejds aftale med mit firma.
> Er der nogen her i gruppen der kender til dette firma ?

Jeg kender ikke noget til det konkrete firma, men konceptet lyder som noget,
jeg har hørt før - som var ren svindel.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : JørgenE

Dato : 18-10-02 00:27

"Jonathan Stein"
> Jeg kender ikke noget til det konkrete firma, men konceptet lyder som
noget,
> jeg har hørt før - som var ren svindel.

Helt enig!

- JørgenE

Fra : Per Petersen

Dato : 18-10-02 08:12

Det lyder som de meget smarte telefonbøger, det her er bare på en anden
måde. Har selv haft et par stykker i røret
Drop det og brug pengene på noget andet

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 18-10-02 14:26

"Per Petersen" <info@data-basen.com> skrev i en meddelelse
> Det lyder som de meget smarte telefonbøger, det her er bare på en anden
> måde. Har selv haft et par stykker i røret
> Drop det og brug pengene på noget andet

Har også haft noget lignende i røret, det var dog en portal der hedder
Fairpris.dk og skoleindkob.dk. Begge sidder der for et beløb vil formidle
kontakt mellem nogen der ønsker en vare og nogen der tilbyder en vare.

Jeg mener også at man sagtens kan finde andre og bedre måder at få fat i
kunder.

Mikkel Andreasen

Fra : Raberg

Dato : 18-10-02 16:23

"Signman" <buro@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
håndværkere.
> Hvis en andelsbolig forening skulle bruge en håndværker så kunne sende

Hmm...Er lige blevet ringet op af en ivrig sælger fra noget der hed HRI
(Hotel & Restaurations Indkøb), som fungerede på samme måde...
Efter at have kigget lidt på deres hjemmeside, fandt jeg ud af, at der på
deres
leverandør-liste allerede var 32 malerfirmaer alene i Kbh.amt.

Lavede en gang en samarbejdsaftale på 2 år med Dansk Skole Indkøb.
På trods af at sælgeren "lovede guld og grønne skove", fik jeg aldrig en
eneste
henvendelse...

Pengen på en reklame i lokalavisen er langt bedre..
Det andet er fup og spild af penge (og tid)

Fra : Supermulen

Dato : 18-10-02 21:47

JEG kender AB gruppen og det er IKKE for noget positivt!!!
Sukkersøde tlf. piger, men når du er inde i varmen er der ikke så mange
dikkedarer.
Sviner folk til hvis man ikke er enige med dem.
Forsøgte at bondefange mig på en email-kontrakt, som ikke var underskrevet.
Påstod at den var juridisk bindende.
Leverede desuden ikke det aftalte produkt og forlangte betaling 8 dage nette
og ikke som aftalt 30 dage.
Fik af vide at jeg kunne skide i havet, for de havde advokater til at ordne
min slags...
well, kom bare. ;-P
--
Hilsen Tonny.

Fra : Supermulen

Dato : 21-10-02 20:49

Er IGEN blevet ringet op af en medarbejder, som kunne fortælle mig at de
bestemt ikke havde glemt mig.
Tror aldrig at de gir´op.

Tænk at slås så meget for at erhverve en utilfreds kunde... for skide 1400,-
kr.

--
Hilsen Tonny.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-10-02 21:06

Supermulen wrote:

> [...]
> Tror aldrig at de gir´op.
>
> Tænk at slås så meget for at erhverve en utilfreds kunde... for skide 1400,-

En call-girl (ups, telefonsælger) går næppe til mere end 100 kr i timen, så de
har 14 timer til at sælge dig "annoncen". God fornøjelse!

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-10-02 21:16

On Mon, 21 Oct 2002 22:05:50 +0200, Jonathan Stein <jstein@image.dk>
wrote:

> En call-girl (ups, telefonsælger) går næppe til mere end 100 kr i timen, så de
>har 14 timer til at sælge dig "annoncen". God fornøjelse!

Jeg har tænkt mig, næste gang sådan et firma ringer, lige at sige: 'Et
øjeblik' og så ligge telefonen fra mig. Jeg glæder mig til at se hvor
længe de bliver hængende.

Det er forøvrigt min mobil de ringer på, så det må jo ende med at koste
dem nogle knaster

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-10-02 22:21

Mads Lie Jensen wrote:

> Jeg har tænkt mig, næste gang sådan et firma ringer, lige at sige: 'Et
> øjeblik' og så ligge telefonen fra mig. Jeg glæder mig til at se hvor
> længe de bliver hængende.

Når jeg har tid, har jeg gjort det til en sport at se hvor længe jeg kan blive ved
med at stille opklarende spørgsmål til deres altid upræcise svar inden de opgiver.
Det er nu meget længe siden, jeg sidst har fået den slags henvendelser, så jeg har
indtryk af, at firmaerne er så meget i familie med hinanden, at de anvender en fælles
"blackliste" over folk, det ikke kan betale sig at ringe til.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Supermulen

Dato : 21-10-02 21:20

Jeg går ud fra at de skal hive mere end deres egen løn hjem.
Hvad med udgifter til husleje, tlf., atp, feriepenge, kontorhold.... You
name it.
Men jo, der er en grund til at de er så vedholdende.

--
Hilsen Tonny.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-10-02 22:17

Supermulen wrote:

> Jeg går ud fra at de skal hive mere end deres egen løn hjem.
> Hvad med udgifter til husleje, tlf., atp, feriepenge, kontorhold.... You
> name it.

Jeg tænkte nok den ville komme, så jeg skrev "næppe mere end 100 kr". Men
underforstået i regnestykket lå, at når alle pengene kan bruges på lønninger, er
der ikke meget til at financiere det "produkt", de sælger.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Jakob Andersen

Dato : 21-10-02 01:01

"Raberg" <no@email.com> wrote
> [...]
> deres
> leverandør-liste allerede var 32 malerfirmaer alene i Kbh.amt.

Min kompagon i et tidligere firma var også letsindig nok til at betale HRI
for at komme med i deres "database" og vi fik (mundtlig) lovning på at vi
forblev eneste leverandør indenfor vores branche i Nordjyllands amt. Det
holdt bare ikke.

Vi har ikke fået en eneste opgave igennem HRI selvom de faktisk har glemt at
tage os ud af deres database efter vores "abonnoment" udløb og selvom
virksomheden ikke eksisterer mere.

--
Jakob Andersen

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 21-10-02 11:44

"Raberg" <no@email.com> skrev i en meddelelse
[klip]
> Hmm...Er lige blevet ringet op af en ivrig sælger fra noget der
> hed HRI (Hotel & Restaurations Indkøb),
[klip]

Jeg har dårlige erfaringer med både HRI, Telanco, Fairpris og Dansk
Skoleindkøb. Ingen af disse har leveret ydelser der svarer til den pris
det koster at annoncere. Jeg kan kun anbefale andre at holde sig væk fra
ovenstående firmaer.

Er der nogen der kan anbefale bedre (og gerne billigere) måder at
annoncere på?

--
M.v.h.
Olav

Fjern intet for at skrive til mig

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 21-10-02 16:54

On Mon, 21 Oct 2002 12:44:16 +0200, Olav M.J. Christiansen wrote in
dk.erhverv <3db3d964$0$97637$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Er der nogen der kan anbefale bedre (og gerne billigere) måder at
>annoncere på?

Som en anden også skrev forleden dag, Lokalavisen.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Ida Nielsen Farvehan~

Dato : 19-10-02 06:09

Jeg er formand i vores AB Forening, og har netop modtaget et brev fra dem,
hvor de er ved at "undersøge" hvilke vedligeholdelses behov vi har inden for
den næste årrække. Jeg vil ikke svare på det, da jeg ikke ønsker uopforderet
tilbud på disse arbejder.
Venlig hilsen
Ida

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 19-10-02 16:39

"Signman" skrev:
> Er der nogen her i gruppen der kender til dette firma?

Firmaet står også bag disse sider: http://www.andelsportal.dk/

Umiddelbart ligner det ikke et af de gænge fup-firmaer der dækker sig ind
bag postbokse, skifter navn hver anden dag, sælger annoncebøger der aldrig
udkommer osv.

Omvendt så er det nok ikke et tilbud de giver dig for dine blå øjnes skyld
(eller hvilken farve de nu engang har

Mvh, Lars

Fra : Signman

Dato : 19-10-02 20:57

"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkX> skrev i en meddelelse

> Firmaet står også bag disse sider: http://www.andelsportal.dk/

Hej igen.

Har været inde på deres side: http://www.andelsportal.dk/ ... Valgte en
tilfældig håndværker, ringede til ham for at høre om han havde fået noget ud
af at komme på deres hjemmeside. Han havde aldrig hørt om AB Gruppen,
undrede sig over at han stod på deres side. Og havde da aldrig lavet nogen
aftaler med dem. Og havde da heller aldrig fået nogen ordrer fra nogen
andelsbolig foreninger.
Det kunne måske tyde på at de satte tilfældige ind på deres side, for at det
skulle se ud af noget. Når de fortæller deres evt kunder at de bare kan se
på deres hjemmeside.
Jeg har ihvertfald meldt tilbage at det ikke havde nogen interesse.

Mvh

Jens