Er Netscape rendering tilfældig?
Fra : Morten Tovborg

Dato : 26-02-01 13:59

Jeg har en side hvor jeg har tekst i to søjler vha en tabel.
Med css har jeg defineret align justify og margin. Det ser altsammen
fint ud i IE, mens NN4.7 laver nogle celler justeret, nogle celler med
margin og nogle med begge dele.

Jeg ved NN4 har svært med nogle ting, men hvorfor bliver den samme kode
renderet _forskelligt_. Jeg kan ikke se 'kilden' til det i koden.
Kan I? (http://tovborg.dk/div.shtml )

På forhånd tak Morten

Fra : nn

Dato : 26-02-01 22:15

Morten Tovborg wrote:

> [...]
>
> Jeg ved NN4 har svært med nogle ting, men hvorfor bliver den samme kode
> renderet _forskelligt_. Jeg kan ikke se 'kilden' til det i koden.

Et sted at starte er
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Ftovborg.dk%2Fdiv.shtml

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 26-02-01 22:36

nn wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Et sted at starte er
> http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Ftovborg.dk%2Fdiv.shtml

Hmmm... Utraditionelt at bruge W3C standarder som argument i forbindelse med
Netscape 4.

Jeg har da aldrig oplevet at Netscape 4 på nogen måde har det bedre med
valid HTML og CSS - tværtimod :-/

Jeg anser den for at være ustabil og helt uforudsigelig. Det giver nærmest
ingen mening at forsøge at overholde standarder, og samtidig kode til
Netscape 4.

Mvh
Jonas

Fra : Morten Tovborg

Dato : 27-02-01 09:44

nn wrote:

> Et sted at starte er
> http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Ftovborg.dk%2Fdiv.shtml

Det er korrekt at det ikke validerede på nogle IMG tags, men det betyder vel
ikke noget for margin og justering af teksten?
Nu validerer det iøvrigt; problemet er det samme (mærkelig justering og
margin på mine søjler)

Morten

Fra : nnnn

Dato : 27-02-01 16:02

Morten Tovborg wrote:

> [...]
> ikke noget for margin og justering af teksten?
> Nu validerer det iøvrigt; problemet er det samme (mærkelig justering og

Kig på http://www.webreview.com/style/ & se hvad Netscape 4 ikke
understøtter.

(der var også nogle alignment ting ...)

Fra : Morten Tovborg

Dato : 27-02-01 16:59

nnnn wrote:

> Kig på http://www.webreview.com/style/ & se hvad Netscape 4 ikke
> understøtter.
>
> (der var også nogle alignment ting ...)

Korrekt, men det var align af img (vertical). Det jeg stadig ikke forstår er at
den samme class fortolkes forskelligt i samme dokument.
Jeg tror jeg har fundet frem til at det er padding i td den ikke kan li, men igen
kun på nogle af cellerne!!?
Jeg fatter ikke hvordan den ser forskellen. Jeg må lave min margin med tabelceller
og undgå justering i NN4.

Hvis nogen kan knække den vil jeg meget gerne høre det

Morten