dit helt eget covernummer
Fra : nikolaj borg

Dato : 26-02-01 13:35

Som opfølgning på tråden ovenfor om covernumre vil jeg følge op med følgende
spørgsmål: Hvis du selv skulle lave et covernummer, hvad skulle det så være,
hvordan ville du lave det, og hvorfor?

Jeg har selv to ideer, jeg har leget lidt med:

For det første har jeg længe gået rundt med en eller anden underlig ide om,
at Kashmir's Stand ville være interessant i en bossa nova udgave. For det
første fordi Akkorderne passer rimeligt godt til det. For det andet er der
noget dobbelt i teksten; en kraftig melankoli med et stænk af håb. En bossa
nova udgave ville trække håbet længere frem i nummeret, uden af det på nogen
måde ville blive lallende lykkeligt.

For det andet kunne jeg forestille mig at lave Sex Bomb i en drævende,
haltende udgave; sådan lidt nirvana unplugged agtigt med et indie-rocket
islæt. I Tom Jones' version (hvem har egentlig lavet originalen?) er
nummeret prangende og spradebasse-agtigt, men teksten ville i min version få
en indadvendt og fantaserende vinkel; nørden der sidder på sit kammer med
alle sine frustrationer. Måske har jeg bare hørt for meget eels på det
sidste?

/Nikolaj
--
If I wake up without one, I just have a cement truck run over my head. That
usually gets me back to normal.