Avaya Silver
Fra : Jimmy

Dato : 17-10-02 12:36

Hej

Jeg kører 9.x på min bærbare og har lige fået mig et Avaya Silver.

Jeg har installeret de drivere jeg fandt på Avayas hjemmeside og computeren
finder også kortet fint nok.

Problemet er, at man ikke kan vælge det i Avaya-kontrolpanelet og ej heller
i AppleTalk eller TCP/IP.

Hvad mangler jeg at gøre?

Har genstartet et par gange med og uden kortet i.
Har ikke installeret andet wireless software.

Mvh
Jimmy

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-10-02 13:37

Jimmy <spoerg@efter.den> wrote:

> [...]
>
> Hvad mangler jeg at gøre?
>
> Har genstartet et par gange med og uden kortet i.
> Har ikke installeret andet wireless software.

Avayas Mac software virker ikke med Avaya kortet. Du skal hente Orinocos
driver på min ftp - den virker kanon.

Brug venligst en ftp klient.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-10-02 14:06

> Avayas Mac software virker ikke med Avaya kortet. Du skal hente Orinocos
> driver på min ftp - den virker kanon.
>
> Brug venligst en ftp klient.

Jeg kan se at du har hentet den. Har du fået det til at virke ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Jimmy

Dato : 17-10-02 14:30

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message

> Jeg kan se at du har hentet den. Har du fået det til at virke ?

Ja det gjorde jeg faktisk.
Jeg fatter minus.

Jeg har et Avaya Silver Card, dets software ligner 100% ORINOCO's, men
Avayas software kan ikke finde sit eget kort?

Det er da absurd...

En anden ting - Jeg fandt et link på nettet som beskrev at man kunne
opgradere firmwaren i Silver-kortet vha. en AirPort updater, hvorefter det
var et Gold-card.

Det var skrevet på dårligt engelsk så jeg har ikke turdet endnu.

Er der noget om snakken?

Mvh
JImmy

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-10-02 14:36

> [...]

> var et Gold-card.
>
> Det var skrevet på dårligt engelsk så jeg har ikke turdet endnu.

Vi har netop haft en workshop i lørdags i MacBruger om trådløst, hvor
Microlan var til stede med Avaya kort og D-Link access points.

Kan du ikke sende mig din e-mail ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Jimmy

Dato : 18-10-02 07:25

"Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote in message
> [...]
> var et Gold-card.
>
> Det var skrevet på dårligt engelsk så jeg har ikke turdet endnu.

Hvis der er nogen der kender svarene på ovenstående to spørgsmål vil jeg da
gerne høre om det

Mvh
Jimmy

Fra : Lone Koefoed

Dato : 20-10-02 00:07

In article <1fk7cie.n3rxemqxlmw9N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Avayas Mac software virker ikke med Avaya kortet. Du skal hente Orinocos
> driver på min ftp - den virker kanon.

passer den driver til et wavelan (orinoco) silver 11 mbps? Og duer den
til OS9?
Det er måske netop det den gør?
Jeg har rodet rundt på nettet efter en sådan i dag til en vens computer,
og jeg kan sgutte finde én?

Det ville jo være praktisk, om jeg kunne hente den hos dig
--
Lone

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 20-10-02 08:46

Lone Koefoed <karotte@mac.com> wrote:

> passer den driver til et wavelan (orinoco) silver 11 mbps? Og duer den
> til OS9?

Om den virker til et Wavelan ved jeg ikke, men den er til OS 9.X

Du henter bare.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Lone Koefoed

Dato : 20-10-02 09:55

In article <1fkcj1u.8qf6f8h0jnz0N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Om den virker til et Wavelan ved jeg ikke, men den er til OS 9.X

så vil jeg se, om den virker

> Du henter bare.

hmm, filerne er itu, når jeg forsøger at åbne dem. Det skyldes nok at
mit ftp-program siger at den er nødt til at overføre i MacBinary. Det er
jo ikke godt -- eller?

R-Browser Lite og OSX.2

--
Lone

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 20-10-02 10:26

> [...]

> hmm, filerne er itu, når jeg forsøger at åbne dem. Det skyldes nok at
> mit ftp-program siger at den er nødt til at overføre i MacBinary. Det er

Prøv lige igen.

Kan du ikke sende mig en valid e-mail adresse ? Jeg har prøvet at skrive
til dig men forgæves.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Lone Koefoed

Dato : 20-10-02 12:27

In article <karotte-922595.01064520102002@news.stofanet.dk>,
> [...]

> til OS9?
> Det er måske netop det den gør?
> Jeg har rodet rundt på nettet efter en sådan i dag til en vens computer,

jeg fandt så efter anbefaling en driver på www.orinocowireless.com

Den virker også til et Wavelan Silver Turbo 11mbps og OS9.x

--
Lone