Hvor fed er T68i?
Fra : Steen Suder

Dato : 17-10-02 10:49

Jeg overvejer T68i til min lille enmandsvirksomhed. Dvs. at den skal
bruges til at tale med kunder i bilen, udenfor, indenfor, faktisk alle
steder.

Jeg overvejer ikke Nokia, da de ikke er særligt holdbare.

Er den "god"?
Er der af alternativer?

Jeg har også overvejet T65 samt Siemens ME45.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : **TRADS**

Dato : 17-10-02 12:09

HVIS jeg var dig ville jeg spare penge og derefter handle en Panasonic GD67
som også har farveskærm..Men KUN til en pris af 1499 i El-Giganten:
http://www.panasonic.dk/gd67/

Eller en Siemens C55
http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,HQ_en_0_product%253AMW%
252FHD%252FHD%252FC55%252Fdesc,FF.html

Fra : **TRADS**

Dato : 17-10-02 12:10

Ups
linket til den C55 er for langt.... Marker derfor teksten og sæt den ind i
Adresse linien selv..

Fra : Steen Suder

Dato : 17-10-02 13:51

**TRADS** wrote:
> Ups
> linket til den C55 er for langt.... Marker derfor teksten og sæt den ind i
> [...]

Farveskærmen er ikke et kardinalpunkt. Det er prisen heller ikke
(firmaet betaler .
Jeg er ikke ude efter en poptelefon, men et prof. værktøj.

Udelukker det nogle af dine forslag?

<KLIP>

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 17-10-02 14:26

"Steen Suder" <sfs_news@suder.dk> wrote in message news:3daeb21e$1@owl...
> [...]

> (firmaet betaler .
> Jeg er ikke ude efter en poptelefon, men et prof. værktøj.

Ja begge - er imho begge poptelefoner dog billige og kan sjove ting, men er
ikke til "seriøst" brug. Har ikke noget skidt at udsætte på en T68i bare den
er opdateret med software af nyere dato.

Hygge
Flemming

Fra : Dr. Ralph

Dato : 18-10-02 14:49

>Ups
>linket til den C55 er for langt.... Marker derfor teksten og sæt den ind i
>Adresse linien selv..

Lær at anvende:

www.makeashorterlink.com

_________________
Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Steen Suder

Dato : 18-10-02 21:47

Dr. Ralph wrote:

> Lær at anvende:
>
> www.makeashorterlink.com

Eller endnu bedre: brug en ordentlig Usenet-klient (hvilket /ikke/
betyder Outlook Express), der respekterer og ikke ombryder links pakket
ind i <>.

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 17-10-02 13:13

"Steen Suder" <sfs_news@suder.dk> skrev i melding news:3dae8774$1@owl...
> [...]
>
> Er den "god"?
> Er der af alternativer?
>
> Jeg har også overvejet T65 samt Siemens ME45.

T68i er helt konge. Den er god til det meste. Liker menyene, selv om de ikke
er så hurtige som Nokia. Til gjengjeld går det hurtig å velge i menyene ved
hjelp av å taste inn tall, som svarer til nummereringen i menyene. Og så DEN
kalenderen, mann!! Den har blant annet også ukevisning, i tillegg til dag og
måned. Og så kan man bla uker, månder og år fram og tilbake med
talltastaturet. Kalenderen er IKKE noen PDA, men til å være en vanlig mobil.

T68i kan anbefales. Den er "fed"!

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Unlock i Horsens

Dato : 17-10-02 13:17

Nokia er da fint holdbare... det kommer jo helt an på hvad du køber----
Anyway... en T68i er udmærket, men det er selvfølgelig smag og behag
Jeg er mere til 6310i, da jeg synes at den er mere holdbar... ikke så
skrøbelig.

Mvh Ole // Unlock i Horsens

Fra : Søren Blom

Dato : 17-10-02 13:22

"Steen Suder" <sfs_news@suder.dk> skrev
> Jeg overvejer T68i til min lille enmandsvirksomhed. Dvs. at den skal
> bruges til at tale med kunder i bilen, udenfor, indenfor, faktisk alle
> steder.

T68i er en lækker telefon, også at snakke i når man er på farten, plus at
den har alt hvad man har brug for og i mit tilfælde meget mere. I sær
kalender funktionen er jeg blevet inporneret af.
Men mindre kan gøre det, så jeg har "kun" en T65 som også er en fantastisk
telefon. Men der er jo noget blærrøvseffekt i T68i, hvis man syndes om det

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 17-10-02 21:53

On Thu, 17 Oct 2002 14:22:08 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
wrote:

> I sær
>kalender funktionen er jeg blevet inporneret af.

Hvordan er den da forskellig fra de store Nokia telefoner?

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@direkte.org

Fra : Peter Rongsted

Dato : 18-10-02 07:42

Karsten Jensen <k-j@direkte.org> wrote:

>Hvordan er den da forskellig fra de store Nokia telefoner?

I de fleste Nokia telefoner er der kun en dags- og månedsoversigt. T68i
og T65 (og nogle andre) har også en ugeoversigt. Den ligner
ugeoversigten i kalenderen i en Palm. Det er også hurtigere at navigere
rundt i Ericssons kalender. Alt i alt er kalenderen i Nokia ikke meget
værd i forhold til Ericssons.

Før jeg fik min T68 (for næsten et år siden), havde jeg ofte min Palm
med i lommen i fritiden. Det har jeg næsten aldrig mere! Nu kan jeg lave
aftaler på farten, og siden synkronisere med min pc. Og det bringer mig
frem til mit største anke overfor Ericsson. Hvorfor kan man kun få et
gratis program til at synkronisere med Outlook. På arbejdet bruger vi
Lotus Notes, så det var nødvendigt at købe et program. Men en Nokia er
det gratis.

Peter

P.S. Kalenderen i 7650 og 9210 er helt fin. Det er kun i alle de andre
den er noget begrænset.

Fra : Tinky Winky

Dato : 17-10-02 14:37

> [...]
> steder.
>
> Jeg overvejer ikke Nokia, da de ikke er særligt holdbare.

Jeg har en T39, som jeg er glad for. Har brugt en T68 en del. Hvis jeg
skulle skifte skulle det være til en T68(i). Mest pga. formen (indbg.
antenne) og så det ekstra tingeltangel som farveskærm og billedtelefonbog
osv.

Den kan alt - og på en god måde. Taletid, lydkvalitet, telefonbog osv. er
godt. Og så har den alle de ekstra ting man kunne ønske sig. Triband, voice,
kalender, datafunktioner osv.

Tjek evt. forbrugertesten, se tråd fra 15-10. T39 vinder over T68 fordi de
giver manualerne hhv. 5 og 1 stjerne. Og telefonerne er rimelig
brugervenlige, så manualerne er IMHO ikke så nødvendige.

Fra : Tom

Dato : 17-10-02 17:31

> Jeg overvejer T68i til min lille enmandsvirksomhed. Dvs. at den skal
> bruges til at tale med kunder i bilen, udenfor, indenfor, faktisk alle
> steder.

Hej Steen, Er du blevet selvstændig nu? Bliver vel i branchen?

> Jeg overvejer ikke Nokia, da de ikke er særligt holdbare.
>
> Er den "god"?
> Er der af alternativer?

En T68i viker nu heller ikke særlig robust hvis det udelukkende er det du
går efter.
Men den er rigtig flot og har det man skal bruge.
Selv har jeg en 7650 som er kanon.......bare lidt grim design men den har
ALT hvad du kan ønske med WAP, GPRS, kalender, osv.

> Mvh. / Best regards,
> Steen Suder <http://www.suder.dk/>
> ICQ UIN 4133803

Steen du kan sgu da lave bedre hjemmesider end det der
Tillykke med brylluppet.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : nn

Dato : 18-10-02 07:45

Kan du leve med en lidt større telefon , er Ericsson R520m en mulighed , den
har stort set det samme som t68 (dog ikke farveskærm og fis ting) til
gengæld kan du få den billigt (jeg købte min for 799 hos telekæden med
sonofon variant).

R520m har kalender der synkroniserer med outlook, triband, diktafon som også
kan optage samtaler når folk ringer til dig, samt alle de andre smarte ting
som taleopkald, magisk ord osv. .
Ulemperne er , den er stor, den har kun to spil.

Men til prisen og som arbejdstelefon er den fed nok.

Mvh NN

Det er korrekt Nokia er nemmere at bruge, men kalenderen i Ericsson kan de
ikke slå og det fede er den synkroniserer indfra røst med min bærbare.

Fra : Jens Peter Lillebæk

Dato : 21-10-02 12:10

Hejsa

> Det er korrekt Nokia er nemmere at bruge, men kalenderen i Ericsson kan de
> ikke slå og det fede er den synkroniserer indfra røst med min bærbare.

Synes også det skulle nævnes at den også kan bruge bluetooth til
synkronisering, som helt sikkert bliver en fordel i fremtiden. T68 har
forresten også bluetooth, hvis størrelsen af r520 skræmmer :)

Fra : Dr. Ralph

Dato : 18-10-02 14:51

>Jeg overvejer T68i til min lille enmandsvirksomhed. Dvs. at den skal
>bruges til at tale med kunder i bilen, udenfor, indenfor, faktisk alle
>steder.

Jeg har haft T68i i snart 6 måneder - min bedste mobil til dato -
KONGE mobil - eneste ankeounkt er, at den er lidt sløv til sms T9 og
mednuer sammnelignet med Nokia - men med nyeste software update er den
blevet hurtigere.

T68i er stadig kongen, selv om den kun har 256 farvers skærm.

Køb den, og du vil ikke fortyde :)

_________________
Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 18-10-02 18:13

"Dr. Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i melding

> [...]
> KONGE mobil - eneste ankeounkt er, at den er lidt sløv til sms T9 og
> mednuer sammnelignet med Nokia - men med nyeste software update er den

Ja, og i tillegg er det lett å bruke nummertastene til å bla i menyer. Man
trenger ikke lære utenat hvilket menyvalg som har hvilket nummer. Nummeret
står foran selve menyvalget! På en Nokia står nummeret først når du har
bladd deg helt fram til det aktuelle menyvalget. Til gjengjeld har Nokia en
slags scrolle-indikator, som viser hvor langt oppe eller nede man er i
menyene, men det i seg selv gjør ikke menyene noe hurtigere. T68 har en
åpningsmeny med 9 valg på samme skjermbilde. På Nokia er det ikke så
oversiktlig.

> T68i er stadig kongen, selv om den kun har 256 farvers skærm.

Det skal du ikke bekymre deg for! Skjermen holder mål. Nokia 7210 har en
bedre skjerm, men man har utnyttet den dårligere enn på T68. Et
bakgrunnsbilde på 7210 kan gjøre tekst og symboler på stand-by-skjermen
uleselige. Skriften er kun i sort, og den er bitteliten. Jeg har meget godt
syn, men likevel blir det i minste laget.

> Køb den, og du vil ikke fortyde :)

Skal du ha utskiftbare deksler eller de ikke altfor imponerende polyfoniske
ringetoner, kan jo 7210 være tingen. Det er ingen dårlig telefon. Ja, og så
har den java, da, men ikke all verdens minne. Ellers er T68i et meget godt
valg!

Her er forresten en link til en 7210-test i Dagbladet:
http://www.dagbladet.no/dinside/2002/10/17/351510.html

Dagbladet er ikke veldig imponert, og det er ikke akkurat jeg heller.

T68i kan fremdeles konkurrere med nykommerne, og man får den stadig
billigere. Dermed blir den et godt valg i dobbelt forstand.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : MaRk

Dato : 18-10-02 16:24

> Jeg har også overvejet T65 samt Siemens ME45.

T65 er ikke god at snakke i udendørs.

Fra : Steen Suder

Dato : 18-10-02 21:48

Steen Suder wrote:
> [...]
>
> Er den "god"?
> Er der af alternativer?
>
> Jeg har også overvejet T65 samt Siemens ME45.

Det blev til en T65 efter at jeg har haft en masse kandidater i hånden.

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 18-10-02 22:14

"Steen Suder" <sfs_news@suder.dk> skrev i melding news:3db0739b$1@owl...

> Det blev til en T65 efter at jeg har haft en masse kandidater i hånden.
>
> --
> Mvh. / Best regards,
> Steen Suder <http://www.suder.dk/>
> ICQ UIN 4133803

Et godt valg. T65 selges til meget gode priser, etter å ha vært på markedet
ett år. Det er en meget god telefon, med bra batterikapasitet, god kalender,
stort display, e-postklient m.m. Tastaturet er ikke noe å skrive hjem om,
men navigasjonstastene er svært behagelige.

Du får masse for pengene! Lykke til!

Mvh

Thorolv Valentinsen