Hvordan laver man en hjælp-fil?
Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 26-02-01 12:53

Asbjørn

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 26-02-01 14:25

Der findes forskellige værktøjer alt efter hvilken type af hjælpefil du vil
lave... Der findes vistnok to normalt brugt, oms er *.hlp og *.chm.
Sidstnævnte er den der bruiges i MSDN colleciton npr man installere denm og
er en slags HTML kode agtig ting...
*.hlp er en almindelig hjælpefil.
/Thomas, Aston IT Group

Søg på www.msdn.microsoft.com efter hjælpeværktøjer til at oprette dem

Fra : Dan Mortensen

Dato : 26-02-01 17:40

On Mon, 26 Feb 2001 11:53:07 GMT, "Asbjørn Sloth Tønnesen"
<Asbjorn@caduceus.dk> wrote:

>Asbjørn

RoboHelp for MsWord. Fx. hvis det findes mere...

Dan Mortensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-02-01 18:35

Asbjørn Sloth Tønnesen skrev:

[overskriften]

Det koster et forbandet mas og en afsindig masse tid at lave blot
en primitiv hjælpefil i M$' specielle format. Jeg vil kraftigt
fraråde at spilde tid på det.

Lav en HTML-fil i Notepad. Den vil have bedre funktionalitet end
den mest avancerede HLP-fil man kan lave.

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-02-01 08:27

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> wrote in message
> [...]
> fraråde at spilde tid på det.
>
> Lav en HTML-fil i Notepad. Den vil have bedre funktionalitet end
> den mest avancerede HLP-fil man kan lave.

Sorry - men det er ikke helt rigtigt
Jeg har fedtet med begge dele (HTML & HLP formater) i sin tid
Man kan ikke sige at den ene er værre/bedre end den anden

Hvis man kender sin HTML bedre end Word så er det bedre at lave noget HTML
Laver man HTML så skal man selv vedligeholde indeks mv, det får man gratis i
forb med et HLP projekt

Ankepunktet mht begge er at man skal arbejde med flere forskellige versioner
til trykte manualer og online manualer mv

Der findes flere forsk værktøjer der kan arbejde med alle formater (HTML,
HLP, CHM)
FX RoboHelp eller Forefront
Mht priser mv så slå det fx op hos http://www.ravenholm.dk

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Dondata

Dato : 26-02-01 21:16

Hvorfor være så teknisk??
Det er da bare og lave sine hjælpefiler i HTML, og derefter pakke dem sammen
til en .CHM fil med
Microsoft HTML Help Workshop??

Den kan downloades kvit og frit her:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?URL=/library/tools/htmlhelp/wk