Tætning af tag med tagpap - Hvad er bedst?
Fra : Nak

Dato : 17-10-02 09:10

Godmorgen!
Så er der sku vådt på gulvet i udestuen i vores "nye" hus... Det er en meget
gammel udestue, så det kommer ikke som nogen overraskelse. Status på
udestuen er: "Den får lov at stå i de år den nu kan, så ryger den og så må
vi købe en ny".

Men nu drypper det altså ned fra loftet. Det er et tag med tagpap. Ikke
flat, men hældningen er ikke mange grader. Jeg tænker at købe en omgang
"Tagtæt" og smørre på. Det opfylder så vidt jeg kan se mine kriterier for
tæt, billigt og nemt (i den rækkefølge).
Mit spørgsmål er om der kunne være et alternativt som er bedre som jeg ikke
kender til ? Som sagt vil jeg ikke ofre det store på det, og "udseende"
ligger lavt på prioritetslisten (dog vil jeg ikke spænde en pressenning ud
)

Mvh

Nikolaj
- Som er glad for at han har læst Anders And, så han lynhurtigt kunne tænke
på Fedtmule og sætte en flok spande op...

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 17-10-02 18:58

Nak skrev:

> Så er der sku vådt på gulvet i udestuen ...

Nu er det vel ikke hunden, der har været ude for at lette ben

> Jeg tænker at købe en omgang "Tagtæt" og smørre på.
> Mit spørgsmål er om der kunne være et alternativt som er bedre som jeg ikke
> kender til ?

Ja, det er der. Der er Borups "Tagtæt", som er beregnet til en
opgave som din. Produktet er ganske let at arbejde med. Men det
skal gøres i tørvejr. Ellers risikerer du at det ikke tætner
ordentligt. Men ellers kan jeg anbefale det.

Der er et link til produktet:
http://www.borup.info/html/guides/tagpap-beh-sort-serie/sorte-menu.html

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Bachelor

Dato : 18-10-02 20:19

Svend Erik Bertelsen <nospamtoseb@private.dk> wrote in
news:MPG.18191872fd6939f0989699@news.sunsite.dk:noget der ligner dette

> Nu er det vel ikke hunden, der har været ude for at lette ben

> Ja, det er der. Der er Borups "Tagtæt",

Hvilket produkt mener du "Nak" selv taler om ?
I øvrigt mener jeg at Borups produkt kan bruges på
fugtige flader.
Icopals 2000 serie er lidt det samme på vandbasis.

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 19-10-02 12:46

Bachelor skrev:

> Hvilket produkt mener du "Nak" selv taler om ?

Muligvis Borups? Men et eller andet sted i min hukommelse, mener
jeg et andet firma har brugt ordet "tagtæt". Derfor henviser jeg
til Borups Tagtæt, for at gøre det klart hvad jeg mener.

> I øvrigt mener jeg at Borups produkt kan bruges på
> fugtige flader.

Tja - Men Borup anbefaler, at man ikke at bruger Tagtæt på *for*
store flader, når overfladen er våd. Jeg synes selv, man bør undgå
at smøre på våde flader - har kun dårlige erfaringer med det.

> Icopals 2000 serie er lidt det samme på vandbasis.

Jeg har ikke prøvet det. Er lidt skeptisk over for vandbaserede
produkter. Det gælder i bred forstand!

--
Venlig hilsen
Svend Erik