Skærme
Fijala 3554
Fight Night! LG vs. Samsung
Fra : Henrik Petersen

Dato : 16-10-02 21:31

Hejsa!
Nu har jeg læst og læst, men har ikke fundet frem til en endelig
afgørelse...
Jeg vil snart skifte den 5 år gamle 15" ud med en sprit-ny 17", men skal jeg
købe
LG Electronics Flatron 795FT Plus
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514967894

eller

Samsung SyncMaster 757NF
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797948

???

Jeg kan forstå at også Samsungen er helt flad, hvilket er temmelig vigtigt.
Jeg vil MEGET gerne høre om + og - om skærmene og allerhelst erfaringer...

vh
Henrik

Fra : Claus P.

Dato : 17-10-02 09:55

Tjahh jeg har været meget tilfreds med min LG795+
som jeg købte for to år siden til 3595,-. Billedet står
fint i 1280*1024, men mine øjne kan bedre lide
1024*768.
Skærmen er helt flad, ikke bare en glasplade som
visse andre. Det betyder også at der vil gå ca 1 md
inden du har vænnet dig til det, ellers ser det ud som
om billedet vender ind i skærmen.
Da jeg købte min, kunne jeg sammeligne den med en
Sony E200 ved siden af. Bortset fra de 2 streger
i sony'en virkede de meget ens i billedet.
Samsungen kender jeg ikke.

MVH CP

Fra : Daniel Andersen

Dato : 17-10-02 14:27

> [...]
vigtigt.
> Jeg vil MEGET gerne høre om + og - om skærmene og allerhelst erfaringer...

Jeg er faktisk interesseret i præcis det samme, bare indenfor 19" modellerne
i prisklassen ca. 1000 spir højere, så jeg vil bare sige jeg lytter flittigt
med - Selvom resultaterne ikke kan føres direkte over, giver de nok et godt
praj. Jeg hælder dog til LG i øjeblikket - Den ved jeg har USB hub, samt BNC
indgang - Faktisk ved jeg ikke hvad Samsung 19'erne i ca 3500 spir
prisklassen har at byde på med ekstraudstyr.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 17-10-02 19:12

"Daniel Andersen" <bluwduch@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indgang - Faktisk ved jeg ikke hvad Samsung 19'erne i ca 3500 spir
> prisklassen har at byde på med ekstraudstyr.

De byder på et skart billede uden fortegnelser som konkav billedskærm lige
som LG'erne.
De har også en god farvebalance og en høj refreshrate.
Man går vist ikke galt af en Samsung skærm

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 17-10-02 19:30

"Jesper Nielsen" <jni@stoptdcadsl.dk> wrote in message

> De byder på et skart billede uden fortegnelser som konkav billedskærm lige
> som LG'erne.
> De har også en god farvebalance og en høj refreshrate.
> Man går vist ikke galt af en Samsung skærm

Desuden har de (959NF) ligeledes BNC indgang, hvorimod USB hub er
ekstraudstyr.

M.v.h.

Fra : LA2

Dato : 17-10-02 21:53

http://www.pcpro.co.uk/front_index.php?ip=1&page=%2Ffront_flash.php

Fra : Anders [4200]

Dato : 19-10-02 14:51

Jeg har begge skærme (dog en 700NF) og jeg kan kun råde dig til at købe
757NF. Synes helt klart at Samsung'en står bedre og mere klart end LG'en
gør. Dog er der de 2 parralelle linjer på den Samsung, som du lige skal
vænne dig til. Dette skete dog extremt hurtigt for mig, da man bare nyder at
se på den extremt klare skærm. Så efter kort tid ligger du slet ikke mære
til dem.

Mvh. Anders
ICQ. 141615820

Fra : Søren Friis

Dato : 11-11-02 16:31

Jeg har en LG 795FT+, og er MEGET tilfreds!
Jeg har haft den i knap 2½ år og den er stadig ligeså god som ny

> Jeg kan forstå at også Samsungen er helt flad, hvilket er temmelig
vigtigt.
Det er LG'en også... HELT flad... det er lækkert.
Desuden har LG'en en indbygget USB Hub (dog kun usb 1.1). Med et medfølgende
program kan man styre alle indstillinger for skærmen gennem USB-hubben (dvs
man slipper for at pille ved knapperne på selve skærmen, selvom menuen er
rigtig lækker og god).

Hvis jeg skulle købe ny skærm ligenu og penge ikke var et problem, ville jeg
købe den samme (Den er jo blevet vildt billig!). Dog ville jeg også kigge
lidt på 19" udgaven... Hvis man ikke synes 19" er for stor!

/SF