Luft/Olie kølet og for lav tomgang... skad~
Fra : Moller

Dato : 16-10-02 20:58

Hej Alle,
Jeg mindes snakke omkring grunde til at de gamle VF'er og deres problemer med knasterne... og en af tingende der, var at folk kørte med for lav tomgang, og derved var olietrykket ikke højt nok, til at smøringen af knasterne blev for dårlig, og derved en af grundene til at de bliver så hurtigt beskadiget.

Dette føre mig så til at efter hvad der står i manualen til Banditten, så skal den være 1200omdr. +-100 i tomgang... det er min bare ikke, den er nærmere 900, og lidt over 1000 når den er varmet op... så er det skadeligt for den ??? og jeg bør hurtigst muligt få sat den op, eller er det ik så slemt, og så længe den køre fint, behøver jeg ikke at gøre noget ved det ????

--
VH
Lars Molnit

Fra : Henning

Dato : 16-10-02 22:03

"Moller" <news@NOSPAMmolnit.com> skrev i en meddelelse news:aokgcr$1d4i$1@news.cybercity.dk...

> Dette føre mig så til at efter hvad der står i manualen til Banditten, så skal den være 1200omdr. +-100 i tomgang... det er min bare ikke, den er nærmere 900, og lidt over 1000 når den er varmet op... så er det skadeligt for den ??? og jeg bør hurtigst muligt få sat den op, eller er det ik så slemt, og så længe den køre fint, behøver jeg ikke at gøre noget ved det ????

Nåja, den dør nok ikke lige nu, der er lidt at give af til varm og tynd olie. Men ellers er det for alle motorer med glidelejer vigtigt, at have rigtigt olietryk. Så få det rettet, du behøver ikke engang værktøj ;)

> "En MZ'er er nem at have og holde vedlige, og skal den have et større eftersyn, kan man ligeså godt skifte krumtappen.

Encylindret luftkølet 2T er essensen af en motorcykel: Enkelhed.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-10-02 09:14

> Encylindret luftkølet 2T er essensen af en motorcykel: Enkelhed.
og kører på premix - så der heller ikke er en oliepumpe der kan gå
istykker ...

/A

Fra : Henning

Dato : 18-10-02 14:12

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse news:aoogll$m4k$1@sunsite.dk...

> og kører på premix - så der heller ikke er en oliepumpe der kan gå istykker ...

"#%#¤#%&¤¤¤! Og den har ingen gummibånd i transmissionen, der ka....

--
Who, what, where: http://move.to/henning