Importere video klip til computeren
Fra : Villy Seiersen

Dato : 16-10-02 20:47

Hej N.G.
H.P. Photosmart 812 med dockingstation er tilsluttet imac. For at optage
video klip skal jeg, så bruge
quick time eller imovie har forsøgt begge dele uden held,
H.P. cameraet viser contakt til computer, kan med lethed indføre
billeder og kan afspille video klip på T.V.
Kan nogen hjælpe?
........venter spændt... Villy

Fra : Tom

Dato : 17-10-02 01:14

Du skal bruge noget software der kan "hente" videoen ovre i kameraet...
En ide kunne være en prøve version af adobe premiere hvor du så trykker på
record inde i softwaren, og så tænder play på kameraet.. Så kører det..
Du kan også prøve med final Cut. ( fra apple )
Men det tror jeg ikke findes i en prøver version.
Tom

PS
Det kan være at der findes nogle gratis programmer ude på nettet.. Men dem
kender jeg ikke..
PPS
I gamle dage var der et gratis AVID program, som du sagtens kan bruge.. Det
kan være at der er nogle her i gruppen der har en sådan CD liggende !?

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 17-10-02 10:38

Jeg kobler mit sony videocamera via firewire til min powerbook. Starter
iMovie op og så kører det bare derud af.

Så iMovie skulle kunne bruges...

Bo

Fra : Villy Seiersen

Dato : 17-10-02 21:47

Rabbit_HGC <sofus@post1.tele.dk> wrote:

> Jeg kobler mit sony videocamera via firewire til min powerbook. Starter
> iMovie op og så kører det bare derud af.
>
> Så iMovie skulle kunne bruges...
>
> Bo

Tak til Tom, det virkede, men har kun en prøve af adobe premiere, så den
kom i ryk, men fint nok det virker.
Også en god ide fra Bo med via firewirekabel, men skal lige ud og købe
det så det vil jeg følge op.....Villy