Nokia 7210
Fra : Bjarne Lauridsen

Dato : 16-10-02 19:45

Så dukkede 7210 endelig op i butikkerne i dag.

Mvh. Bjarne

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-10-02 21:26

"Bjarne Lauridsen" <bjarneline@privat.dk> wrote

> Så dukkede 7210 endelig op i butikkerne i dag.

Som efter sigende skulle have elendig lyd...vent med at købe, til det er
fixet.

--
Mvh Henrik.

Fra : Tinky Winky

Dato : 16-10-02 22:01

> Som efter sigende skulle have elendig lyd...vent med at købe, til det er
> fixet.

Den har ikke engang bluetooth? Vejer mere en min "gamle" T39 (Danmarks pt.
bedste mobiltlf. model iflg. FI forresten :) + et kamera. Dog er Ericssons
system med at sætte tilbehør i bunden af telefonen, har jeg erfaret, er ikke
så holdbart :(

Men jeg ville ikke bytte lige over hvis jeg fik tilbuddet.

Fra : Christian Poulsen

Dato : 16-10-02 22:54

Hvilken butik? Og til hvilken pris?

> Den har ikke engang bluetooth? Vejer mere en min "gamle" T39 (Danmarks
> pt. bedste mobiltlf. model iflg. FI forresten :) + et kamera. Dog er

Næh, og hvor er POP3, stemmestyret opkald, osv. i 7210 og 6610? :/

Fra : Dr. Ralph

Dato : 16-10-02 23:48

>Næh, og hvor er POP3, stemmestyret opkald, osv. i 7210 og 6610? :/

de folk der køber Nokia interesserer sig ikke for al high tech'en.
De vil bare have en Nokia.

Nokia 7210/6610 har dog en stærkt forbedret farveskærm i forhold til
T68i (4096 farver VS 256), radio og java og 4 polytoner - men så er
der vist ikke mere, som 7210 kan, som T68i ikke kan.

Jeg er stadig i tvivl - beholder nok min T68i, som jeg mener er min
hidtil bedste mobil nogensinde, indtil S///E laver en afløser for T68i
med min. 4096 farver, 32 polytoner og java.

Har tidligere ejet Nokia 6210, 6310, 6510, 8850, Ericsson T39, T68m og
Siemens Sl45 - men intet slår min T68i.

Overvejer Nokia 6610, når den kommer, men manglen på ugekalender i
6610, bluetooth og muligheden for at lave personlige temaer/menuer får
mig til at slå koldt vand i blodet - og håbe på, at S///E snart får
smidt P800 på markdet, så de i en fart kan få næste produkt lanceret -
T68i's afløser, som jeg gætter på vil blive kaldt for T800 eller T1000
- men det er et gæt.

Er forresten også træt af Nokias forhistoriske menu - Nokia 7650 viste
med deres ikon baserede Symbian menu, at det er vejen frem.
En menu, der ligner T68i's til forveksling.

Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-10-02 08:31

Dr. Ralph <dr.ralph@removesol.dk> wrote

> Jeg er stadig i tvivl - beholder nok min T68i, som jeg mener er min
> hidtil bedste mobil nogensinde, indtil S///E laver en afløser for T68i
> med min. 4096 farver, 32 polytoner og java.

Philips Fisio 825 ser faktisk helt ok ud:
http://uk.gsmbox.com/news/mobile_news/all/93805.gsmbox

> Overvejer Nokia 6610

Som er hardware/software 100% identisk med 7210...eneste forskel er
designet.

> S///E snart får smidt P800 på markdet

Den skal jeg også have
Dog er den igen udsat, til sidst i december...

--
Mvh Henrik.

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 17-10-02 14:55

"Dr. Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i melding

> de folk der køber Nokia interesserer sig ikke for al high tech'en.
> De vil bare have en Nokia.
>
> Nokia 7210/6610 har dog en stærkt forbedret farveskærm i forhold til
> T68i (4096 farver VS 256), (klippet)

Jo, men hvor meget mer nytte gjør nokiaskjermen? Ingen ting! Man kan justere
all tekst til å vise mer på T68i, og da er poenget med at 7210 har større
skjerm borte. I tillegg er det adskillig mer å hente av logoer (i allfall
foreløpig) og temaer til T68. Prøv bare www.esato.com , eller
http://wap.sonyericsson.com/
På T68i-temaene kan man endre skriften etter hvilket bakgrunnsbile man vil
bruke, eller for å si det sånn, hvis man velger et mørkt bakgrunnsbilde,
velger man et tema med lys lerandørlogo (og omvendt).

> Jeg er stadig i tvivl - beholder nok min T68i, som jeg mener er min
> hidtil bedste mobil nogensinde, indtil S///E laver en afløser for T68i
> med min. 4096 farver, 32 polytoner og java.

Jeg har prøvd 7210, og kan ikke si jeg er så veldig imponert. Ok, den er mer
fancy, og har noen få ting T68i ikke har. Også kan man skifte deksler.
Behold T68i'en din du!!

For øvrig er jeg enig med deg, du har flere gode poeng!

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 17-10-02 00:01

Ja den dag Nokia kan finde ud af at samle ALLE de fede funktioner i en
telefon bliver den dag hvor jeg køber en Nokia igen... Indtil da er t68i min
telefon...

/Lasse

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 17-10-02 17:45

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i melding
> "Bjarne Lauridsen" <bjarneline@privat.dk> wrote

> Som efter sigende skulle have elendig lyd...vent med at købe, til det er
> [...]

Har ringt en gang med 7210, på et sted som har god dekning. Lyden var ikke
spesielt god. Det skurret. I tillegg synes jeg ikke signalindikatoren slår
like godt ut som på 3510, ved sammenligning under ellers like forhold.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Dennis M. Hansen

Dato : 17-10-02 10:16

Hvad er det for noget med at den har elendig lyd? Er det softwaren der gør
det, eller hardwaren?
Grunden til jeg spørger er fordi, jeg har bestilt en 6610..... og den er jo
magen ved!

Dennis

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-10-02 19:27

"Dennis M. Hansen" <dennis.fjern@dpnet.dk> wrote

> Hvad er det for noget med at den har elendig lyd?

Den skratter....men det bliver vel korrigeret...måske en god ide at afprøve
den i forretningen, inden man betaler.

--
Mvh Henrik.

Fra : peter

Dato : 18-10-02 22:36

Jeg har lige fået en 7210 af firmaet (eneste grund til jeg har en)
Men jeg er sgu egentligt meget godt tilfreds med den, ingen problemer med
lyden. Mangler Blåtand ja, men jeg bruger det sgu ikke alligevel. Så alt i
alt en helt i orden telefon. Det bliver selvfølgelig også bedre af man får
den foræret.

MVH

Peter