Køb af golfudstyr i USA
Fra : Carsten Klausman

Dato : 16-10-02 18:33

Hejsa

Jeg har en kammerat, der i øjeblikket befinder sig i USA, som jeg har bedt
om at undersøge, hvad en mærkevare Driver koster "Over there". Mit spørgsmål
er så, om der der er nogen der har erfaringer vedrørende prisniveauet, og
hvis man nu siger at han tager den med på driving range, kan han vel
argumentere med at det købt i dk, så der kan undgås at betale moms+afgift
når han kommer hjem?

/Carsten

Fra : JAM

Dato : 16-10-02 19:30

> [...]
> driving range, kan han vel argumentere med at det købt i dk, så der
> kan undgås at betale moms+afgift når han kommer hjem?

Tolderne konfiskerer udstyret indtil du beviser at udstyret rent faktisk ER
købt i Danmark, f.eks med en kvittering. De er rystende kolde overfor
"røverhistorier". Det er billigt i USA, men risikabelt.

Mvh
Jakob

Fra : Carsten Klausman

Dato : 17-10-02 16:01

> [...]
> købt i Danmark, f.eks med en kvittering. De er rystende kolde overfor
> "røverhistorier". Det er billigt i USA, men risikabelt.

Det er også det, jeg er lidt bange for!!!

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 18-10-02 04:19

JAM wrote:

> Tolderne konfiskerer udstyret indtil du beviser at udstyret rent faktisk ER
> købt i Danmark, f.eks med en kvittering. De er rystende kolde overfor
> "røverhistorier". Det er billigt i USA, men risikabelt.

Det kan da vist ikke passe.?

Man kan vel importere "alt", bare man betaler afgift osv.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : JAM

Dato : 18-10-02 11:28

> Man kan vel importere "alt", bare man betaler afgift osv.

Ja, selvfølgelig hvis du betaler moms og told kan du beholde udstyret, men
så er er ikke meget sparet.

Mvh
Jakob

Fra : Carsten Klausman

Dato : 18-10-02 13:43

Er der nogen som kender toldsatsen, jeg synes ikke jeg kan finde den på
www.toldskat.dk ?

Fra : JAM

Dato : 19-10-02 23:44

Carsten Klausman wrote:
> Er der nogen som kender toldsatsen, jeg synes ikke jeg kan finde den
> på www.toldskat.dk ?

Så vidt jeg husker er den 3%.

Mvh
Jakob

Fra : Carsten Klausman

Dato : 25-10-02 10:49

> Så vidt jeg husker er den 3%.

Den udgør 2,7% af fakturabeløbet, som skal lægges til faktura + moms.

/Carsten