Sidehoved i Word !!
Fra : Svend Emil

Dato : 16-10-02 18:27

Microsoft Office 2000 Professinal

Jeg har sat sidehoved ind i Word, og valgt at skriften skal være 40% grå!
Alligevel bliver den bare udskrevet i "fuld" sort, præcis som resten af
teksten ???

Hvad skal jeg ind og ændre på ??
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : hcma

Dato : 16-10-02 19:07

"Svend Emil" <svendemil@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har sat sidehoved ind i Word, og valgt at skriften skal være 40% grå!
> Alligevel bliver den bare udskrevet i "fuld" sort, præcis som resten af

Hvilken printer har du?? Er det en farveprinter, skal du vælge farveudskrift
da den jo ellers vil benytte den sorte patron.
mvh
HC

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-10-02 20:46

"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken printer har du?? Er det en farveprinter, skal du vælge
farveudskrift
> da den jo ellers vil benytte den sorte patron.
> mvh
> HC

Ikke helt enig. Jeg er enig i, at den benytter den sorte patron, men den kan
også godt skrive gråt, iden den blot sprøjter mindre blæk på.
Generelt mener jeg iøvrigt, at den formentlig kun bruger den sorte patron,
da det kun er et spørgsmål om meget eller mindre blæk.
Desværre løser det så ikke spørgerens problem.

Kurt

Fra : Svend Emil

Dato : 17-10-02 08:18

> [...]
> da det kun er et spørgsmål om meget eller mindre blæk.
> Desværre løser det så ikke spørgerens problem.

Neej, men jeg kunne godt tænke mig hvis én kunne uddybe det, fordi jeg er
også sikker på at man kan udskrive i gråtoner, selvom man hele tiden har
valgt kun at bruge den sorte patron.
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : pre

Dato : 18-10-02 10:12

En InkJet printer vil altid bruge farvepatronerne til at levere grå
skrift. RBG værdierne 128,128,128 dækker en gråtone på 40-50%. Stigende
tal betyder lysere tone, men de tre primærfarver skal være ens til rent
gråt. Den sorte patron skriver sort, medmindre printeren har en
indstilling for kladde-skrift (der som regel er ulæselig). Den er
beregnet til at udskrive layoutprøver af fotografier o.l., som ellers
har et stort blækforbrug. Udviklingen udjævner mange grænser, så den
oprindelige gråtone palet med 16 toner nu er udvidet til 256 men det er
stadig en "farve".

© pre 2002

Fra : Svend Emil

Dato : 18-10-02 14:02

> [...]
> har et stort blækforbrug. Udviklingen udjævner mange grænser, så den
> oprindelige gråtone palet med 16 toner nu er udvidet til 256 men det er

Det er en HP Deskjet 710c printer jeg har.
Det er bare lidt "dumt" fordi når den er sat til at udskrive i farver (får
at få gråtoner med), så udskriver den langsommere, og jeg er næsten sikker
på at den bruger mere blæk, selvom det stadig bare er den samme sorte patron
der udskriver...
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : pre

Dato : 19-10-02 10:38

Alle Inkjet printere er hurtigere når farven "kun" er sort.

Fra : pre

Dato : 28-10-02 11:15

Som nævnt går udviklingen stærkt og min nyeste printer har kommentaren
"Select black if you want to print colors in scales of grey".

Fra : Svend Emil

Dato : 28-10-02 14:35

"pre" <skriv.til@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> Som nævnt går udviklingen stærkt og min nyeste printer har kommentaren
> "Select black if you want to print colors in scales of grey".

Ok, men det er så løsningen, jeg takker for alle svarene.....
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Svend Emil

Dato : 16-10-02 20:50

> Hvilken printer har du?? Er det en farveprinter, skal du vælge
farveudskrift
> da den jo ellers vil benytte den sorte patron.
> mvh
> HC

Ok, det hjalp (underligt nok!)
Jeg mener ikke at jeg har valgt at den skulle udskrive i farve tidligere,
men alligevel er den kommet ud med gråtonerne.

Det må jeg så huske for eftertiden....

TAK herfra
--
--- Svend Emil (o: ---