Billige kuglelejer hos DKC
Fra : SLP/JM

Dato : 16-10-02 15:56

Har du en mc med sindssygt dyre reservedelspriser, så prøv at kontakte Dansk
Kugleleje Center www.danskkuglelejecenter.dk næste gang, du skal købe fx
kronrørslejer.

Til min Aprilia RS 250 koster et originalt kronrøsleje ca. 750 kr., mens et
tilsvarende Koyo kronrørsleje kunne anskaffes for 120 kr. Det er da en
besparelse, der er til at ta' og føle på.

--
Susanne

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-10-02 18:12

"SLP/JM" <Madcat@c.dk> skrev i en meddelelse news:aojupp$n1u$1@sunsite.dk...
> Har du en mc med sindssygt dyre reservedelspriser, så prøv at kontakte
Dansk
> Kugleleje Center www.danskkuglelejecenter.dk næste gang, du skal købe fx
> kronrørslejer.

Jeg har også brugt dem nogle gange. Kanon god service og uhyre lave priser!
De har min varmeste anbefaling.

Rittig

Fra : Henning

Dato : 16-10-02 21:43

> [...]

> tilsvarende Koyo kronrørsleje kunne anskaffes for 120 kr. Det er da en
> besparelse, der er til at ta' og føle på.

Hvis det er for to koniske rullelejer er det billigt. Selv for ét.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 17-10-02 01:47

> [...]
> tilsvarende Koyo kronrørsleje kunne anskaffes for 120 kr. Det er da en
> besparelse, der er til at ta' og føle på.

Susanne.
Hvordan fandt du eller dkc ud af hvilket KOYO leje der passede til din MC ?
Havde de et katalog, hvor de ku' slå lejenummeret op under din MC?
Eller hvordan ?

Hilsen
Jørgen

Fra : SLP/JM

Dato : 17-10-02 06:04

"Jorgen Gerdorf" <jorgen_gerdorf@privat.tdcadsl.dk> skrev

> Hvordan fandt du eller dkc ud af hvilket KOYO leje der passede til din MC
?
> Havde de et katalog, hvor de ku' slå lejenummeret op under din MC?
> Eller hvordan ?

Jeg ved ikke, om de har et katalog, hvor de kan slå nummeret op. En mand,
der lod til at være en gammel hund i faget, så blot på det originale leje og
fandt så det rigtige Koyo leje.

Da vi kom hjem, målte vi det lige efter for en sikkerheds skyld, og det er
det samme.

Ham, der betjente os, var for øvrigt lidt chokeret over, hvad Aprilia vil
have for deres originale reservedele.

--
Susanne

Fra : bjosko

Dato : 17-10-02 07:36

"SLP/JM" skrev d. 17-10-02 06:04 dette indlæg :

> [...]
mand,
> der lod til at være en gammel hund i faget, så blot på det originale

Hej,
alle lejer har et nummer stanset ind i siden. Dette følger en
din-standard, og er således tilgængelig i andre fabrikater. Jeg tror
ikke DKC har et katalog over din cykkel, så du skal enten ha det gamle
leje-nummer eller nummeret fra et katalog. Måske står nummeret i MC
nøglen for nogle modeller ? Jeg har den ikke foran mig lige nu - nogen
betaler for at jeg sidder her hvor jeg sidder lige nu
Dansk kugleleje center finder du her :
http://www.danskkuglelejecenter.dk/
Også pakdåser kan findes billige "ud på byen", men her er dog udvalget
lidt mere begrænset. Især japser følger ikke altids normen her, og har
tit nogle sære mål.

/Bjørn

http://www.kandu.dk/

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 17-10-02 08:33

bjosko wrote:

> Hej,
> alle lejer har et nummer stanset ind i siden. Dette følger en
> din-standard, og er således tilgængelig i andre fabrikater.

Med mindre det er en lukket produktion. Og det er typisk til den
"automotive" branche. De benytter sig gladeligt af underlige mål.

Ib Jakobsen