VB 6 - - Package/deployment - til forskell~
Fra : Krabsen

Dato : 16-10-02 12:20

Jeg er ved at skifte fra Win NT /VB4 til Win XP /VB6.

Selve skiftet, tilretning af kode m.v. går fint, og Compileringen ligeså.

Men det pakkede setup-set kan jeg ikke få til at installere under eks. Win
98 eller Win Me. Grande probleme med registreringen af bl.a. mfc42.dll, men
også alle Sheridan .ocx'erne går galt.

Har nogen et hint eller en henvisning til, hvor der er hjælp at hente?
Hjælpefilen til P&D er så vidt jeg kan se lavet ud fra den forudsætning, at
det altid går godt - fejlsituationer er i alt fald stort set ikke beskrevet

mvh

Krabsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-10-02 12:48

Som svar på skriblerier nedfældet af Krabsen :

Brug inno setup i stedet
http://www.jrsoftware.org/isinfo.php
http://www.wintax.nl/isx/
http://www.bhenden.org/istool/

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Krabsen

Dato : 16-10-02 14:00

Har du erfaring med, at det bedre løser de nævnte problemer med
registreringen af OCX / DLL - filer?

For så vil jeg kaste mig vildt og voldsomt over det. Men hvis jeg får samme
problemer her, så kan det være ligemeget

Grunden til min 'skepsis' er, at jeg tidligere har investeret i et
professionelt program (InstallShield), og det var ikke en snus bedre. Man
kunne muligvis styre processen lidt mere, men registreringsproblemer med
mfc42 - msvcrt.dll m.v. løstes ikke. Og til gengæld skulle man så selv finde
og medtage _alle_ dll.- og .ocx'er i den rigtige rækkefølge. Et arbejde, som
P&D klarer størstedelen af - hvis ellers det virker

mvh
Krabsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-10-02 15:06

Som svar på skriblerier nedfældet af Krabsen :

> Har du erfaring med, at det bedre løser de nævnte problemer med
> registreringen af OCX / DLL - filer?

Jeg bruger det primært til at installere middleware komponenter på server
installationer

> For så vil jeg kaste mig vildt og voldsomt over det. Men hvis jeg får
> samme problemer her, så kan det være ligemeget

Du har fuld kontrol over enviroment på putteren
Jeg kan fx chekke OS ver og afbryde det videre forløb
Men det hele er mere eller mindre håndarbejde
Jeg (vi) bruger produkterne i mit daglige virke

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Krabsen

Dato : 16-10-02 15:40

Ok - jeg har kigget lidt på hjemmesiden - der er også en VB-help side

Aps (a' prøver sgu') - det kan ikke gå værre end galt..

tak for linket

Fra : Rayman

Dato : 08-11-02 13:50

Jeg har tit prøvet at P&D Wizard ikke installerer mine DLL'er selvom de er
nyere end de eksisterende. Hvis jeg kopierer dem ind manuelt og kører
regsvr, så virker det fint. Hvorfor ved jeg ikke....

Mvh. Rayman