Forskel på antal filer v. bræ
Fra : Jørgen Angel

Dato : 16-10-02 11:25

Det har jeg ikke set før - at der ikke er en eneste der har et bud på et
svar. Så jeg tillader mig lige at prøve igen:

Jeg har brændt en sikkerhedskopi af min systemmappe (9.1). Jeg bootede
fra en anden disk med syst 8.6 på. Vis Info på 9.1-mappen siger den
indeholder 2880 items /emner. I Toast-vinduet (inden brændingen startes)
stod der at mappen indeholder 2597 files. Når jeg sætter brændingen i
gang skriver den noget i retning af "Copying 2843 files to cache".

Når jeg efter brændingen siger Vis Info til den brændte CD står der 2938
items / emner.

Er det ikke nogle bemærkelsværdige forskelle? Noget af det skyldes måske
at Items /emner er inkl. mapper mens files ikke tæller mapper eller....?
Men alligevel; 2880 items i systemmappen på harddisken og 2938 items i
systemmappen på CD'en?
Er der nogen der har en forklaring?

Jørgen

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-10-02 20:14

In article <1fk5bsh.aimeo01nc2rcwN%angelFJERN@inet.uni2.dk>,
angelFJERN@inet.uni2.dk (Jørgen Angel) wrote:

> Det har jeg ikke set før - at der ikke er en eneste der har et bud på et
> svar. Så jeg tillader mig lige at prøve igen:

Jeg var ellers sikker på at jeg havde svaret.

> [...]
> indeholder 2880 items /emner. I Toast-vinduet (inden brændingen startes)
> stod der at mappen indeholder 2597 files.

Sikkert forskel på synlige/usynlige filer.

> Når jeg sætter brændingen i
> gang skriver den noget i retning af "Copying 2843 files to cache".

Toast kopierer kun filer under en vis størrelse til cachen.

> [...]
> at Items /emner er inkl. mapper mens files ikke tæller mapper eller....?
> Men alligevel; 2880 items i systemmappen på harddisken og 2938 items i

Synlige/usynlige og/eller foldere/ikke foldere.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Jørgen Angel

Dato : 16-10-02 22:35

> Jeg var ellers sikker på at jeg havde svaret.
Jeg har i hvert fald ikke set dit svar - og jeg har holdt et skarpt øje.
Men tak for dit svar.

> Sikkert forskel på synlige/usynlige filer.
>
> Toast kopierer kun filer under en vis størrelse til cachen.
>
> Synlige/usynlige og/eller foldere/ikke foldere.

Så den relativt store forskel skal ikke bekymre mig? Jeg kan regne med
at jeg har fået det hele med, antager jeg.

Tak,
Jørgen

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-10-02 20:36

In article <1fk66is.1c72eomru5w7cN%angelFJERN@inet.uni2.dk>,
angelFJERN@inet.uni2.dk (Jørgen Angel) wrote:

> Så den relativt store forskel skal ikke bekymre mig?

Nej.

> Jeg kan regne med at jeg har fået det hele med, antager jeg.

Ja.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Peter B P

Dato : 23-10-02 18:23

Jørgen Angel <angelFJERN@inet.uni2.dk> wrote:

> Er der nogen der har en forklaring?
>
> Jørgen

De "manglende" arkiver er både mapper de rtælles med, samt usynlige
arkiver (desktop og ds_stoer og sån).

No reason to worry =)

--
- Peter
En go' gang Pia' blir' Danmark hvidt a' !