Skotland - Camping
Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-10-02 09:03

Hej

Jeg er gået igang med at planlægge næste års tur, som går til det Skotske
højland (Skal bl.a. se på lidt Whisky). Planen er en del ture op i bjergene.
Men nu har jeg læst at mange campingpladser ikke vil have gæster med
telte???!!!
Er det rigtigt? Eller drejer det sig kun om nogle få pladser?
Har nogen herfra været der?

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Mads Lund

Dato : 16-10-02 09:16

> Er det rigtigt? Eller drejer det sig kun om nogle få pladser?
> Har nogen herfra været der?

Vi har også en plan om at besøge Skotland næste år, men vi håber på at DFDS
laver et tilbud lignende det vi brugte sidste år. Det kostede færgen t/r + 4
kro overnatninger under 4.000 kr og mange af kroerne lå i skotland. Og så er
kunne det jo blive ganske rart at slippe for en stor del af bagagen for en
gangs skyld

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-10-02 09:58

Jeg vil nu afsted i 3 uger, da en del af turen bliver vandring i bjergene,
slipper jeg nok ikke for baggage

Men det kan da være vi ses derovre

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 16-10-02 09:42

> [...]
> telte???!!!
> Er det rigtigt? Eller drejer det sig kun om nogle få pladser?

For tre år siden blev jeg ikke afvist en eneste gang i løbet af 14 dage - og
jeg mindes ikke, at jeg skulle være kørt forbi mere end et par stykker
(maksimalt), hvor kun campingvogne var ønskede.

Husk regntøj

Slainte

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-10-02 09:57

"Husk regntøj "

Har lige været 4 uger på Island, så jeg tror vi ved hvad der skal til

Tak for svar

Fra : Buck

Dato : 16-10-02 21:29

Jeg var en tur i England, Skotland og Irland på mc forrige år, og der er
ganske rigtigt nogle helt enkelte "caravan-only" campingpladser...
Jeg mener dog at der er skiltet efter begge dele så man kan se forskel...

Jeg havde teltet med bag på cyklen dengang, men det var utroligt lidt jeg
fik det brugt, for jeg fandt hurtigt ud af at vandrehjemmene derovre er
utrolig billige, og endda ret pæne forhold.
Man har også mulighed for at forudbetale for næste overnatning på et andet
vandrerhjem, sådan at man om morgenen kan kigge på kortet og vælge hvilket
vandrehjem man vil have som dagens mål, og så forudbetale overnatningen. Så
står sengen klar når man ankommer.
De fleste steder er der adgang til et køkken hvor man selv kan lave sig lidt
mad, og nogen steder er der endda en slags restaurant.
Skide hyggeligt, man kommer hurtigt i snak med en masse interessante
mennesker i alle aldre. Kan klart anbefales!
se evt http://www.syha.org.uk/

Næste gang jeg tager derover lader jeg teltet blive hjemme og baserer hele
turen på vandrehjem. Bortset fra i storbyerne er priserne ca. de samme som
på en 3-4 stjernet campingplads...
--
/Buck
CB 550 F1 ´75