Tolkning af overddragelsesskema fra TDC
Fra : T r o e l s P e d ~

Dato : 16-10-02 06:31

Jeg har lidt problemer med TDC's Mobil afdeling efter flytning af et nummer.

D. 1 august i år får min far flyttet et nummer fra hans navn til hans søns
navn (Altså mig), vi tropper op i TDC butikken hvor vi udfylder et
"Overdragelsesskema". Herpå skriver man alle vedrørende data til nummeret,
abonnementet og brugerne. Vi får samtidig at vide at overdragelsen er gratis
og vi ikke forpligtiger os til noget.

Senere da jeg ville flytte mit nummer som netop er overdraget fra min far,
til et andet selskab, bliver jeg ringet op af det nye selskab der forklarer
mig at jeg er bundet hos TDC 6 måneder inden jeg kan overtage det nye
abonnement. Jeg mener bestemt ikke at have skrevet under på nogen steder at
jeg skal binde mig til yderligere 6 måneder. På Overtagelsesskemaet står der
følgende hvor den nye kunde underskriver:

"Ny kunde accepterer herve, at: Overtage ovenstående abonnementsaftale med
den til enhver tid gældende uopsigelighedsperiode for aftalen, regnet fra
aftalens opringdelige oprettelsestidspunkt."

Selvom TDC's ansatte (3 stk. jeg har snakket med indtil nu) fastholder at
dette betyder at jeg bindfer mig til en ny periode er jeg ikke helt enig.
Jeg vil mene at jeg kun beinder mig såfremt den oprindelige bindingsperiode
ikke er udløbet, hvilket den gjorde allerede 1½ år tidligere.

Hvad siger gruppen? Burde jeg ikke være frit stillet? Kan de opkræve
yderligere 6 måneders binding ved overdragelse af abonnement?

Hvordan kontakter jeg TDC best, pr. brev, mail, tlf? Jeg har prøvet tlf og
får hver gang en mindre bemyndiget person i røret, der ikke kan svare på den
slag...

--
MVH Troels

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-10-02 09:45

T r o e l s P e d e r s e n skrev:

> [...]

>Selvom TDC's ansatte (3 stk. jeg har snakket med indtil nu) fastholder at
>dette betyder at jeg bindfer mig til en ny periode

Det er noget vrøvl. Der står ganske tydeligt det som du også
læser.

>Hvad siger gruppen? Burde jeg ikke være frit stillet?

Jo (ud fra det beskrevne).

>Hvordan kontakter jeg TDC best

Det ved jeg ikke.

--
Bertel

Fra : T r o e l s P e d ~

Dato : 16-10-02 16:23

> Det er noget vrøvl. Der står ganske tydeligt det som du også
> læser.

Det mente jeg nok.

Så må jeg blot udforme et venligt men bestemt brev og sende det safsted
anbefalet... Så må vi se hvad der sker!

--
MVH Troels

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-10-02 19:50

"T r o e l s P e d e r s e n" <troels_p@12mail.dk> wrote:

>Så må jeg blot udforme et venligt men bestemt brev og sende det safsted
>anbefalet... Så må vi se hvad der sker!

Hvad vil du faa ud af at sende det anbefalet?

Har du laest resten af traaden?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : T r o e l s P e d ~

Dato : 16-10-02 20:11

> Hvad vil du faa ud af at sende det anbefalet?

Så jeg er sikker på at det er nået frem... Har tænk over om det er
nødvendigt. Nu må vi se, brevet skal da i al fald lige udformes først!

> Har du laest resten af traaden?

Ja

--
MVH Troels

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-10-02 21:30

>Så jeg er sikker på at det er nået frem...

Det er du ogsaa, naar du faar en eller anden form for svar fra
dem.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Morten

Dato : 16-10-02 22:46

> Det er du ogsaa, naar du faar en eller anden form for svar fra
> dem.

Eller vælger afleveringsattest eller modtagelsesbevis, som sikkert er en
smule billigere end at sende anbefalet:
http://www.postdanmark.dk/erhvervsservice/til_forsendelse/forsendelsesformer/forsendelsesformer_start.htm
De har dog ikke lige overkommet at uddybe forsendelsesformerne.

Mvh.
Morten

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-10-02 09:47

"T r o e l s P e d e r s e n" <troels_p@12mail.dk> writes:

> Jeg har lidt problemer med TDC's Mobil afdeling efter flytning af et nummer.

[snip]

> Hvordan kontakter jeg TDC best, pr. brev, mail, tlf? Jeg har prøvet tlf og
> får hver gang en mindre bemyndiget person i røret, der ikke kan svare på den
> slag...

Ikke-juridisk-kommentar: Skriv et brev, send det anbefalet. Mail og
telefon vil bare give dig det resultat du har oplevet indtil nu. Det
kan godt være at det tager lidt længere tid, men måske får du faktisk
fat på nogle der kan gøre noget. Men forbered dig på at det godt kan
tage lang tid, uanset hvordan du gør det.

Nu bor jeg i Århus, så jeg ville nok starte med at gå ned i butikken
på Strøget.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Peter G C

Dato : 16-10-02 10:06

[klip]

> Ikke-juridisk-kommentar: Skriv et brev, send det anbefalet.

Send det som alm. brev. Evt med indleveringskvittering - men anbefalet. Det
er sjældent nødvendigt at sende breve anbefalet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-10-02 11:24

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Send det som alm. brev. Evt med indleveringskvittering - men anbefalet. Det
>er sjældent nødvendigt at sende breve anbefalet.

Enig. I samme oejeblik, man faar svar fra modtager, er svaret jo
bevis for, at man har sendt et brev.

Endda et meget bedre bevis, da svaret forhaabentlig ogsaa
indikerer, hvad der stod i det brev, man sendte. (Vi ser lige
bort fra et kendt parkeringsfirma, som sender enslydende svar paa
alle klager.)

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Peter G C

Dato : 16-10-02 11:37

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> indikerer, hvad der stod i det brev, man sendte. (Vi ser lige
> bort fra et kendt parkeringsfirma, som sender enslydende svar paa

De fleste seriøse firmaer anerkender på en eller anden måde i svarbreve, at
brevet er modtaget.

/Peter

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-10-02 12:10

>De fleste seriøse firmaer anerkender på en eller anden måde i svarbreve, at
>brevet er modtaget.

Hm. Var det et svar paa teksten inden i eller uden for
parentesen?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Peter G C

Dato : 16-10-02 12:14

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hm. Var det et svar paa teksten inden i eller uden for
> parentesen?

Ja

/Peter

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-10-02 10:01

"T r o e l s P e d e r s e n" <troels_p@12mail.dk> wrote:

>Hvordan kontakter jeg TDC best, pr. brev, mail, tlf?

Hvis du vil koere videre med sagen, er skriftlig korrespondance
smartest. Saa kan du meget lettere dokumentere forloebet over for
f.eks. Telestyrelsen (som jeg umiddelbart formoder er det rette
sted at klage - eller findes der ogsaa et teleankenaevn?).

Derudover er der en tendens til, at ikke alle tager
emailkorrespondance lige alvorligt, saa brev er nok bedst - selv
om det indebaerer lidt mere boevl med at tage kopier.

--
Allan Olesen, Lunderskov.