Andet multimedie
bentjuul 3670
fade to background i Photoshop 6.0
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 28-12-00 16:10

Hej.

Jeg synes ikke at funktionen "fade to backgound" med layer mask og airbrush
i Photoshop 6.0 virker som i 5.5. Skal man indstille programmet anderledes?
Jeg har set i help funktionen i programmet, men der synes jeg ikke at jeg
får nogen hjælp.

Mit problem: Når man airbrusher et layer, så kan man kun fade en smule af
det, eks 20 trin, hvorefter man der ikke sker mere. Så kan man slippe
knappen, og gøre det een gang mere. Men kommer man ind over noget man
tidligere har fadet, så kommer det frem i stedet for at blive ved med at
være fadet bort. Jeg vil gerne kunne fade/airbrushe så lang tid som knappen
holdes nede!

Nogen der har en løsning på ovenstående, eller er det sort snak?

--

Mvh / Regards

*<|=(||||||::::::¦

-=< Christian >=-

ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk/ (kun til test af design, ej færdig)

Fra : Madsen

Dato : 28-12-00 17:38

"Christian M. Nielsen" <christian@cmnielsen.dk> skrev:
> [...]
> holdes nede!
>
> Nogen der har en løsning på ovenstående, eller er det sort snak?

Jeg er ikke helt med.
Har lige prøvet at lave et nyt transparent billede. Oven på lag 1 laver
jeg et nyt lag 2, som jeg fylder med en farve. Med lag 2 valgt går jeg op
i Layer/Add Layer Mask/Reveal All. Så tager jeg min paintbrush og vælger
en tykkelse, som vel er underordnet i denne sammenhæng. Begynder så at
male på lagmasken og farven på laget forsvinder. Der er ikke noget med
at jeg kun kan male i 20 trin eller noget. Der er heller ikke noget med at
det der er fadet kommer tilbage hvis jeg maler ovenpå. Det gør det kun
hvis jeg trykker på X-knappen så jeg skifter imellem for og baggrundsfarve
(som bliver ændret til gennemsigtig eller ikke gennemsigtig når vi snakker
masker.)
Er du sikker på at du har 100% sort som baggrundsfarve og 100% hvid som
baggrundsfarve når du maler på din lagmaske? Det kan snyde hvis man ikke
har det. Prøv evt. at klikke på D tasten inden du markerer lagmasken og
begynder at male.

Har jeg fattet noget af det du snakker om? :)

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)