Så fik vi taget billeder .....
Fra : Janner

Dato : 15-10-02 22:58

Med ca. 70 i timen hvor der er 50 km zone tog en venlig ældre mand et foto
iaften ... Selvfølgeligt sad han lunt og tørt inde bag i hans varevogn ....
Det sgu spændende om han sender foto'et i en brun kuvert .....

Hvad er jeres erfaringer med blive blitz'et på MC ? Kommer bøden og sårn' ?

Hygge

Jan
CBR929RR ... Nu på foto også

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-10-02 05:56

> [...]
> Det sgu spændende om han sender foto'et i en brun kuvert .....
> Hvad er jeres erfaringer med blive blitz'et på MC ? Kommer bøden og sårn'
?

Her for 3 uger siden var vi to der blev blitzet i streg, da vi kørte forbi
en fotomaskine med ca. 75km/t i en 50km/t zone. Ingen af os har fået en
bøde..

Det er ofte at MC'er ikke får bøden, da det kræver at politimanden er
opmærksom og skriver nummerpladen ned under forbikørslen. Ihvertfald i
Aalborg. Der er vist nogle andre byer, hvor der bliver filmet fra forruden
også, og så er det nok svært at slippe for bøden.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Janner

Dato : 16-10-02 19:52

Vi håber det bedste .... det var netop i Aalborg

Hygge

Jan

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-10-02 15:37

Martin Sørensen wrote:

> Der er vist nogle andre byer, hvor der bliver filmet fra forruden
> også, og så er det nok svært at slippe for bøden.

Så kan man jo altid glemme hvem der kørte mc'en og nøjes med en bøde på
500,- for det.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : SLP/JM

Dato : 16-10-02 06:10

"Janner" <jan@tjaaa.dk> skrev >
> Hvad er jeres erfaringer med blive blitz'et på MC ? Kommer bøden og sårn'
?

Jeg fik sådan en bøde tilsendt for et par år siden.

--
Susanne

Fra : Martin

Dato : 16-10-02 06:31

"Janner" <jan@tjaaa.dk> wrote in message
> [...]
> Det sgu spændende om han sender foto'et i en brun kuvert .....
>
> Hvad er jeres erfaringer med blive blitz'et på MC ? Kommer bøden og sårn'

det lyder bekendt... (72 i 50 zone.)

men jeg fik da en lille hilsen fra politiets fotoservice
det er sq nogle dårlige billeder til den pris !

Fra : PCkurt

Dato : 17-10-02 09:13

I biler skal man kunne se hvem føren er, da det ikke behøver at være ejeren
der kører, gælder det samme ik` for MCer????

Mvh

Fra : Monsieur

Dato : 16-10-02 10:02

Min er faringe er at bøden kommer i en hvid kuvert , men har dog altid været
så heldig at den ældre herre (aner ikke om han er venlig) aldrig har fået
nummeret på min mc !!

Men har hørt at det sidste nye er at nogle af de biler har fået sat kamera i
fronten også således at de kan filme mcèn når den har passeret kameraet. Ved
ikke om det passer. Kan anbefale følgende link han har en god vurdering af
de kamerabiler og fine billeder af dem så i ihvertfald i købehanvstrup kan
forsøge at genkende dem.

http://www.taxafinn.dk/hastighedskontrol.html

Alternativt kan denne bruges:

http://www.fotovogn.dk/UserAdd.asp

Eller måske denne som er gratis:
http://www.politikontroll.org/

MVH

Jens
"som har solgt sin gamle gs500e og vil have nyere og større til foråret"

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 16-10-02 14:23

Jeg har indtrykket af at man ikke skal blive så nervøs, fordi man lige har
fået taget et billede af kværnen med lidt fart på... Tag selv og læs denne
side igennem, så finder I ud af hvorfor!

http://www.twe.net/breve.html

Personligt synes jeg det er lidt latterligt at sende bøder på denne
uholdbare måde!

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 16-10-02 15:50

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> lagde en arm i

> http://www.twe.net/breve.html

Nogen der ved hvordan sagen er endt, det er jo længe siden(1½ år) at manden
skulle i retten.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Michael K. S.

Dato : 16-10-02 16:02

On Wed, 16 Oct 2002 14:49:55 GMT, "Rune D. Jørgensen"
<Rune_dahl@hotmail.com> wrote:

>Nogen der ved hvordan sagen er endt, det er jo længe siden(1½ år) at manden
>skulle i retten.

Mærkværdigvis med en bøde på 500,- for ikke at oplyse hvem fører
var,selvom om man er i sin fuldgyldige ret til at nægte hvis man
derved udsætter sig selv for straf.

Dommeren konkluderede dermed underligt nok også at det _var_ Uffe's
cykel - Hvordan den bevisbyrde kunne løftes er vist også en gåde,selv
for Uffe ?!? ),nok noget med at betjentens skriblerier af nummeret
på en blok var tilstrækkeligt bevis,hvilket er en klar
forskelsbehandling i forhold til bilister.

Med bøden for selve hastighedsforseelsen,ja den kunne de jo så ikke
give,da førers identitet ikke er opklaret ).

-M

Fra : Asger Steffensen

Dato : 16-10-02 20:54

> [...]
> iaften ... Selvfølgeligt sad han lunt og tørt inde bag i hans varevogn
> Det sgu spændende om han sender foto'et i en brun kuvert .....

Det er en hvid konvolut... - need I say more?

:-/
Asger
ZX-10

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-10-02 09:44

PCkurt writes:
> I biler skal man kunne se hvem føren er, da det ikke behøver at
> være ejeren
> der kører, gælder det samme ik` for MCer????

Jo. På papiret ihvertfald - noget ganske andet er praksis.

--
Mikkel