forstoppet vandhane
Fra : Jan Holm

Dato : 15-10-02 22:53

Hej Alle

Har noget bavl med en vandhane, selvfølgelig den der er
istand til at irritere mest, køkkenvasken. Der mangler tryk
på vandet, det tager ca. 1-2 minutter at fylde kanden til 6
kopper.

Det er kun det kolde vand hvor der ikke er tryk på. Dvs. at
det ikke er et stoppet filter i selve hanen, som i øvrigt er tjecket.
Alle andre haner i huset har rigeligt med tryk på. Så må der være
nok tryk fra vandværket.

Hvor burde jeg starten jagten på forstoppelsen ?

På forhånd tak

Jan Holm

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-10-02 23:11

Jan Holm <NOSPAM@NOSPAM.TIA> skrev i en
> [...]
> nok tryk fra vandværket.
>
> Hvor burde jeg starten jagten på forstoppelsen ?

Røret kan være lukket af rust/okker.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jan Holm

Dato : 15-10-02 23:25

Preben Riis Sørensen wrote:
> Røret kan være lukket af rust/okker.

Kan man gøre noget ved det, udover at skifte rørene ?

Mvh
Jan Holm

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-10-02 23:50

> Kan man gøre noget ved det, udover at skifte rørene ?
>
> Mvh
> Jan Holm

Min svoger prøvede både syre og 'kloakrensebånd', men måtte sluttelig skifte
røret. Kan du starte med et kort stykke, vil det jo være det nemmeste. Jeg
antager du har checket at der også kom for lidt vand da du havde filteret
afmonteret, ellers kan det være stoppet selvom det ser rent ud.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 16-10-02 16:46

"Jan Holm" <NOSPAM@NOSPAM.TIA> skrev i en meddelelse

> Det er kun det kolde vand hvor der ikke er tryk på. Dvs. at
> det ikke er et stoppet filter i selve hanen, som i øvrigt er tjecket.

Hej Jan
Hvis du har et armatur med keramisk indsats, kan der være et filter i selve
indsatsen. Det er der f. eks. i Børmas.
Så skal du have hele indsatsen ud og rense dette filter. Det er altså ikke
filteret i enden af udløbsrøret jeg taler om

-
Med venlig hilsen
Ebbe

Fra : Jan Holm

Dato : 17-10-02 22:31

Ebbe Rasmussen wrote:
> Hvis du har et armatur med keramisk indsats, kan der være et filter i
> selve indsatsen. Det er der f. eks. i Børmas.

Hej Ebbe

Hvad gør jeg så, pille vandhanen af og ser om der er noget der kan
skilles ad ? Lidt ligesom denne, bare med en stor blød bue på selve
røret. http://borma.synkron3-2.dir.dk/sw192.asp

Mvh
Jan Holm

Fra : Erik G. Hansen

Dato : 20-10-02 12:52

> [...]
>nok tryk fra vandværket.
>
>Hvor burde jeg starten jagten på forstoppelsen ?

Hej Jan der er stor sansynlighed for at dit problem sidder ved
samlingen mellem vandinstalationen og ditblandingsbatteri (jernrør og

koberrør).

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 22-10-02 09:30

Den 20/10-2002 klokken 11:52, skrev Erik G. Hansen <e.guldborg@mail.dk> i
<3db298f0$0$3393$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Hej Jan der er stor sansynlighed for at dit problem sidder ved samlingen
>mellem vandinstalationen og ditblandingsbatteri (jernrør og
>koberrør).

Yep.
Jeg havde samme problem med det varme vand ved køkkenvasken, som begyndte
at løbe langsommere og langsommere.
Det viste sig, at kobberrøret fra blandingsbatteriet var bukket
"uprofessionelt"(1), så den ene bøjning var næsten helt flad. Efterhånden
aflejredes der kalk i denne 'sprække', som så stoppede vandtilførslen.

(1) Ikke eet ord om hvem, der havde monteret blandingsbatteriet

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Calle.

Dato : 22-10-02 13:34

Kjeld Nielsen wrote:
> [...]
> vandtilførslen.
>
> (1) Ikke eet ord om hvem, der havde monteret blandingsbatteriet

Vi har vel lov til at gætte >
--
Automatik Mekaniker
Calle