Sende SMS beskeder via datakabel
Fra : F.Larsen

Dato : 15-10-02 21:54

Hej

Er der nogen der har prøvet at sende SMS beskeder via den serielle kanal via
low level AT kommandoer. Har fundet lidt spredt info om at det er muligt,
men ikke nogen gode (og simple) eksempler på en kommando streg.

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : feder

Dato : 20-10-02 18:48

Ja, hvad har du brug for at vide? k' and Active = 1 Marselis.

http://www.kandu.dk/

Fra : F.Larsen

Dato : 20-10-02 20:37

"feder" <feder.news@kandu.dk> wrote in message
> Ja, hvad har du brug for at vide?
k' and Active = 1 Marselis.

Protokollen, dvs de kommandoer.

Jeg havde tænkt mig at sætte en mobil telefon på det serielle kabel og så
kommunikere via den serielle kanal og sende SMS beskeder på den måde. men
jeg har brug for oplsyninger om protokollen.

--
Flemming

Fra : feder

Dato : 21-10-02 13:54

Du skal bruge ETSI standarderne GSM 07.05 (forklaring af AT-kommandoer
til SMS, deres parametre og svarformater) og GSM 03.40 (beskrivelse af
PDU formatet). Yderligere får du nok brug for GSM 03.38 (GSM's 7-bits
standard tegnsæt) og evt. GSM 07.07 (andre AT-kommandoer ikke
umiddelbart relateret til SMS). De kan alle downloades gratis fra ETSI's
website på http://pda.etsi.org/pda/. Der er i specifikationerne også
eksempler på typiske sessioner. På
http://gatling.ikk.sztaki.hu/~kissg/gsm/at+c.html kan du se hvorvidt din
terminal følger standarderne.