Kcal i Coca Cola.
Fra : Helle Nielsen

Dato : 15-10-02 21:34

Hejsa.

Jeg tænkte på, hvor mange kcal er der egentlig i en 125 cl Cocal Cola? Jeg
ved der er 1 kcal i en Coca Cola light, men kunne godt tænke mig at
sammenligne det.

Venlig hilsen Helle

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 15-10-02 21:52

"Helle Nielsen" skrev:

> Jeg tænkte på, hvor mange kcal er der egentlig i en 125 cl Cocal Cola? Jeg
> ved der er 1 kcal i en Coca Cola light, men kunne godt tænke mig at
> sammenligne det.

Det seneste nummer af "I Form" har sammenlignet lightudgaver af fødevarer
med "den rigtige". Herunder også Coca-Cola og Coca-Cola Light. For at
indtage 113 kcal kan man drikke 0,3 L Coca-Cola (sukkerholdig) eller 50 L
Coca-Cola Light. Nu kan du selv regne lidt på det.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : Linda Sørensen

Dato : 16-10-02 17:59

Hej Helle

>Jeg tænkte på, hvor mange kcal er der egentlig i en 125 cl Cocal Cola? Jeg
>ved der er 1 kcal i en Coca Cola light, men kunne godt tænke mig at
>sammenligne det.

Sodavand tilsat sukker indeholder 168 kJ pr 100 ml - heraf 9,9 g
sukker og 90 g vand !

En lille cola vil derfor indeholde: 210 kJ og 12, 4 g sukker.
½ ltr cola indeholder: 840 kJ og 49,5 g sukker svarende til 220 g
kartofler.

Mvh
Linda Sørensen
http://www.gladogslank.dk - din guide til sundhed og velvære
http://www.gladogslank.dk/forum - få svar på dine spørgsmål

Fra : Mette N

Dato : 16-10-02 20:02

Kære Helle (og I andre),

Her er et link på en god kalorietabel - den er altid rar at ha' ved hånden

http://hanne.mortensen.homepage.dk/kaloa-f.htm

//Mette

Fra : Linda Sørensen

Dato : 16-10-02 20:26

>http://hanne.mortensen.homepage.dk/kaloa-f.htm

Hej Mette

Kender du Hanne Mortensen personligt ?? For jeg vil meget gerne i
kontakt med hende. Det kunne være cool, hvis jeg måtte henvise til
hendes hjemmeside/kalorietabel på min hjemmeside.

Fra : Mette N

Dato : 16-10-02 21:39

Hej Linda,

Desværre - jeg har bare fundet hendes hjemmeside, fordi jeg søgte en
kalorietabel. For øvrigt et super-flot website, du har lavet!!

//Mette

Fra : News

Dato : 17-10-02 23:35

Hej derinde

Når nu i har kalorietabeller på emnet, så tag et kig forbi
http://www.madprocenter.dk. Måske det kunne være noget.....

Kim Emil Vesterbirk

Fra : Christian knudsen

Dato : 03-11-02 19:21

Jeg prøver igen !!!!! er der nogle der ved hvornår der kommer pepsi twist
max ???

christian

Fra : Padmé

Dato : 03-11-02 21:34