Andet multimedie
bentjuul 3670
S/H billede med grå nuancer logo skal lave~
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 15-10-02 21:02

Jeg har et sort/hvidt logo (JPG) som jeg gerne lave om i farven.
Mit problem er at der ikke er en skarp afgrænsning mellem den
sorte og hvide farve og derfor kan jeg ikke blot erstatte den
sorte farve med en blå, for der er nogle mørkegrå farver der ikke
farves på denne måde. Med PSP5 kan man bruge tolerance, men jeg
ønsker ikke et blåt/hvidt billede, men gerne en overgang med
lyseblå nuancer. (dvs. lysegrå pixels skal blive lyseblå). Kan
det klares i PSP5 (evt. PSP7)

mvh

Lars Thomsen Nielsen

This emails is made by 100% recycled electrons

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 15-10-02 22:18

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@flexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ønsker ikke et blåt/hvidt billede, men gerne en overgang med
> lyseblå nuancer. (dvs. lysegrå pixels skal blive lyseblå). Kan

Prøv eks.
åben billede og åben layer palette
højre klik på background layer og vælg duplicate,
opret et nyt raster layer(layer 2) og fave indholdet blåt,
åben layer palette og drag and drop det nye blå layer
så det ligger under copy of background,
skift normal til lighten på copy of background layer,
du kan nu indstille mængden af blåt i billede ved at justere
layer 2's % uden at påvirke det hvide tekst eller grafik i billede
ret meget.

det kan gøres på 1000 måder men det at svært at bedømme
hvilken metode der er bedst, uden at se dette logo.

Jan rasmussen

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 22-10-02 20:00

"Jan Rasmussen" <janras@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
| du kan nu indstille mængden af blåt i billede ved at justere
| layer 2's % uden at påvirke det hvide tekst eller grafik i

Tak for hjælpen. Det virker lige præcis som jeg havde håbet.
Undskyld det sene svar.

Lars