LOs dåbslære udlukker Gud.
Fra : Erik Larsen

Dato : 15-10-02 20:29

Mike Wilson KBC skrev til mig;

Citat;

Der er mange eksempler på mennesker i det Nye Testamente som blev frelste
uden vanddåb, så jeg er meget spændt på at høre hvad du har kommet frem til
efter at have samlet skriftstederne som et puslespil og dannet summen af
sandheden.

Citat slut,

Kan nogen give mig et Bibelsk skriftsted hvor voksne/børn bliver frelst uden
de bliver døbt ??

Tit 3v5 frelste han os, ikke fordi vi havde gjort retfærdige gerninger, men
fordi han er barmhjertig; det gjorde han ved det bad, der genføder og
fornyer ved Helligånden,

Og det stemmer med 1 Peters brev 3 v20
v20 det var dem, som var ulydige, dengang Gud ventede langmodigt i Noas
dage, da arken blev bygget; i den blev nogle få, nemlig otte sjæle, frelst
gennem vand. v21 Det vand er et billede på den dåb, som nu frelser jer;
ikke en fjernelse af legemets snavs, men en god samvittigheds pagt med Gud,
ved Jesu Kristi opstandelse,

Og det stemmer med Gt profeti;
Ez 36v24 Jeg vil hente jer fra folkene og samle jer fra alle landene og
bringe jer til jeres eget land. v25 Jeg vil stænke rent vand på jer, så I
bliver rene. Jeg renser jer for al jeres urenhed og for alle jeres møgguder;
v26 jeg giver jer et nyt hjerte og en ny ånd i jeres indre. Jeg fjerner
stenhjertet fra jeres krop og giver jer et hjerte af kød. v27 Jeg giver jer
min ånd i jeres indre, så I følger mine love og omhyggeligt holder mine bud.

Hele tiden nævner Gud vand i forbindelsen med frelsen lige fra syndfloden
gennem Havet og nu ved dåben har Gud druknet synden eller slavmesteren i
vandet og hver gang Gud har draget folk gennem vandet er det gamle liv
blevet tilbage i vandet, det syndige folk i Noas dage druknede, Faros Hær
druknede og vores gamle liv forbliver i dåbsgravens vand.

hvordan kan præster fra LO tillade sig at udlægge Guds Ord stik imod Guds to
dåbsbefalinger ved at sige; "Der er mange eksempler på mennesker i det Nye
Testamente som blev frelste uden vanddåb"

Erik L