Vægtkonsulenterne....
Fra : Dennis Meng Hansen

Dato : 15-10-02 19:30

Hejsa,

Jeg søger lidt info/erfaring fra folk der har prøvet at følge programmet fra
vægtkonsulenterne.
Det er sådan, at jeg er medlem der, og følger så vidt muligt* programmet -
men har kun tabt mig ca. 1½ kg. på 7 uger, hvilket jeg mener er ALT for lidt
!

* Så vidt muligt menes der, at jeg ikke får 600g grøntsager HVER dag, og der
smutter da også et par frugter i ny og næ udenom, samt at jeg ikke for
drukket så meget vand de ligger op til. Jeg kan bare ikke forstå, at det har
noget at sige om at man IKKE taber sig....... for jeg synder ikke!
De uger jeg har tabt mig mest, er faktisk de uger hvor jeg har fulgt
programmet mindst - med alligevel med omtanke.

Er der nogen der har prøvet det samme?
Pga. den hverdag jeg har, kan jeg ikke følge programmet 100% - men jeg ville
også være tilfreds med at dumpe bare 500g om ugen, istedet for 1-1½ kg som
de siger man skulle tabe sig med deres program.
Jeg har bare ikke tabt 500g om ugen.

Jeg overvejer at melde mig ud, fordi jeg ikke føler jeg får det ud af det
jeg vil have, i forhold til det man betaler for at deltage. For et par år
tilbage, smed jeg mere om ugen ved blot at følge et såkaldt "brik system",
hvor man tæller brikker for det mad man spiser - og så må man max. have x.
antal brikker pr. dag. Det er forholdsvist nemt, og der er plads til
"forkert" mad også ....... hvilket er godt, med den hverdag jeg har
(travl!).

Håber på nogle gode indlæg fra folk der har prøvet, eller andet

Mvh Dennis

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-10-02 05:04

Dennis Meng Hansen wrote:

> Hejsa,
>
> Jeg søger lidt info/erfaring fra folk der har prøvet at følge programmet fra
> vægtkonsulenterne.

jeg har siden august.

> Det er sådan, at jeg er medlem der, og følger så vidt muligt*
> programmet -
> men har kun tabt mig ca. 1½ kg. på 7 uger, hvilket jeg mener er ALT for lidt
> !

Det jeg hæfter mig ved i ovenstående er: så vidt muligt.

Hva mener du helt specifikt med det?

Hvordan kan det være, at det ikke er dig muligt at opfylde programmet
til punkt og prikke?
En travl hverdag skriver du senere: hvad er det for et job som gør, at
du har så travlt?

> [...]
> drukket så meget vand de ligger op til. Jeg kan bare ikke forstå, at det har
> noget at sige om at man IKKE taber sig....... for jeg synder ikke!

Jo du gør!

Du indrømmer, at du spiser for meget frugt "i ny og næ" (hvad det så end
betyder i denne sammenhæng). Det betyder, at du får for meget fruktose,
som bliver forbrændt før fedtet.
Fruktose bliver omdannet til glukose/sukker i kroppen dvs. at
fedtforbrændingen udsættes indtil sukkeret er forbrændt først.

At du ikke får de grønsager som du skal have gør, at du ikke får de
vitaminer og mineraler som der er i grønsagerne.
Det kan betyde, at du bliver fejlernæret i form af at du ikke får de
ting din krop har brug for til fedtforbrændingen.

At du ikke får de 2 liter vand du har brug for gør, at kroppen "samler
på" det vand den får og dermed kommer du til at veje mere end det du
reelt gør.
Derudover får du ikke skyllet kroppen igennem fx leveren og nyrerne skal
have en vis mængde vædske for at fungere optimalt.

> De uger jeg har tabt mig mest, er faktisk de uger hvor jeg har fulgt
> programmet mindst - med alligevel med omtanke.

Hvordan kan du tale om /mest/, når du aldrig har opnået et vægttab over
500 g pr. uge?

Prøv at følge programmet i 2 uger (14 dage eller henover 3 vejninger) og
se hvordan det så ser ud.
Jeg mener følge programmet som i: slavisk.

> Er der nogen der har prøvet det samme?

Nu er jeg ikke særlig gammel i DDV-sammenhæng (siden 3. august), men jeg
har også prøvet små sidespring (øl, sukker, for meget frugt). Og vupti,
så blev vægttabet mindre (og en enkelt gang steg den).
Jeg har ikke nogen videnskabelige beviser, men jeg har altså fundet ud
af med mig selv, at vil jeg tabe mig, så er der kun en vej: DDV-vejen
(gerne kombineret med motion, men jf. programmet er det ikke nødvendigt,
men hvorfor ikke gøre sig selv en tjeneste).
Jeg glæder mig til stabiliseringen, så jeg forhåbentlig når omkring
februar.

> [...]
> også være tilfreds med at dumpe bare 500g om ugen, istedet for 1-1½ kg som
> de siger man skulle tabe sig med deres program.

Hvad er det for en hverdag?

Jeg kan kun forestille mig ganske få jobs (fx hvor man ingen mulighed
for opbevaring af en madkasse og/eller køletaske. Eller man ikke har
mulighed for indkøb***), hvor man kan sige at ikke har mulighed for det.

***: Jeg kommer selv i en 5dages-periode hvor jeg ingen mulighed har får
at købe ind eller opbevare mad.

> Jeg overvejer at melde mig ud, fordi jeg ikke føler jeg får det ud af det
> jeg vil have, i forhold til det man betaler for at deltage.

your choice.

For mig at se, så har du ikke rigtig overvejet hvad livsstilsændringen
indebærer.

> For et par år
> tilbage, smed jeg mere om ugen ved blot at følge et såkaldt "brik system",
> hvor man tæller brikker for det mad man spiser -

Holdte vægttabet?

Og så tænker jeg lige: Hvis du havde så gode erfaringer med
briksystemet, hvorfor tager du ikke den igen?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Dennis Meng Hansen

Dato : 15-10-02 21:14

Hej,

Jeg læste et indlæg fra dig tidligere også, så det er fint nok med det du
har at sige.
Du misforstod mig mht. frugt - det jeg mente, var at jeg i ny og næ får et
par frugter for lidt (de smutter). Sorry den dårlige formulering.

Mht. hverdagen, så var det "generalt" - dette gælder også weekend.
Nu er det sådan, at min forlovede og jeg har 3 familier at passe - og ingen
af dem er små overhovedet (3 pga. skilsmisse etc... og måske endda 4, med
den nye efter en skilsmisse)...... i selve hverdagen følger vi faktisk
planen ret nøje, men vi har det sådan, at vi ikke vil bede diverse familie
medlemmer om at lave "special portioner" til os når vi kommer på
besøg....... ganske enkelt fordi der er mange familie medlemmer etc.
Det vi gør istedet er at spise med måde, og spise noget grønt hjemmefra evt.
Grønt hjemmefra kan så kun lade sig gøre når det ikke er overnatning hos
familie vi foretager.

Jeg har skam tænkt mig at hoppe på brik systemet igen - med den mad vane jeg
har fået igennem DDV. Sidst jeg brugte brik systemet (som også kræver
minimum grønt, kød etc...) tog jeg det på igen efter noget tid... eller i
hvert fald noget af det. Men det var også forkert mad kan jeg se den dag
idag, efter nogle uger hos DDV.
Så lidt har jeg da fået ud af DDV - jeg har fået mig en noget bedre/sundere
kostvane end ellers.... og det er jo godt nok!
Ved siden af det hele dyrker jeg både taekwondo og squash - så motion
mangler der heller ikke. Jeg går dagligt en tur på en halv times også.

Så, kort sagt med det hele - så forstår jeg ikke at ens fremgang/nedgang kan
være så dårlig, når man synder på den måde at man ikke helt får så meget
grønt, frugt, vand, eller kød som man SKAL have hver dag.... jeg mener,
vægttabet burde måske bare være mindre så, men der burde jo være noget
vægttab alligvel, og det er der ikke særligt tit.

Jeg har prøvet at tabe mere end 500g pr. gang - de 500g var mit "briksystem"
tidligere.
Men hos DDV har jeg været oppe på 1½ kg på en uge, og jeg har også været
oppe at tage lige så meget på, på en uge.......... utroligt det kan svinge
sådan.
Sidst jeg blev vejet havde jeg taget 200 gram på - og der havde jeg virkelig
fulgt programmet temmelig godt..... bedre end normalt.

Jeg er bare lidt forvirret..... det er som om, man kun opnår vægttab, hvis
man følger det slavisk - og det var egenligt det jeg ville vide om andre har
oplevet også.

Mvh Dennis

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 15-10-02 21:47

> [...]
> man følger det slavisk - og det var egenligt det jeg ville vide om andre

Læs Hacker's Diet, og følg de råd han kommer med.

Det har jeg gjort i lidt over 2 måneder, og jeg har smidt >6 kilo, uden at
være sulten eller lignende.

Forfateren beskriver problemmer som de egentligt er og ikke via alt det
følelses pjat man altid støder på.

Bare søg på Google efter den

Det jeg har gjort er at spise mindre og lidt sundere, og løber en gang om
ugen, det er faktisk alt.

Hilsen Søren Reinke

Fra : Michael Skjøtt Kjær

Dato : 15-10-02 21:55

"Dennis Meng Hansen" <FJERN.dennis@dpnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,

Selv hej

Nu vil jeg ikke prale af at jeg har den store erfaring i at følge
slankekure og spise specielt meget sundt, men efter et vink med en
vognstang fra lægen fandt jeg ud af at jeg vejer omkring 15-20 kg. for
meget.

Jeg har fulgt kostvejledningen fra De Danske Vægtkonsulenter igennem
1½ måned nu og har tabt tæt på 10 kg. Jeg vil ikke sige at jeg har
været fuldstændig optændt af at veje alt hvad jeg spiser og om jeg
lige har 600 gr. grøntsager eller om der kun er 300 gr. når bare
fordelingen på tallerkene er 2/4 er grønt, 1/4 er kød og resten er
kartofler, ris eller lign. Derudover kommer brødet. Det jeg tror har
gjort udslaget for mig er at jeg har været meget konsekvent med at
tage min egen mad med til familie fester - tilberedt det hjemmefra og
varmet det i en mikroovn eller lignende og så derudover holde sig helt
fra alkohol! Jeg har mødt meget stor forståelse for dette princip, når
blot man orientere om dette før tid :) - Derudover er det meget de små
ting i hverdagen, som gør at man synder - f.eks. troede jeg ikke at
man kunne spise rødspætter uden at de skulle paneres i meget fedstof -
men det kan man!

Så alt i alt er jeg meget tilfreds og imponeret af hvad man kan nå ved
at følge kost vejledningen og frem for alt - ikke være fokuseret på
hvad man taber - men på at man får ændret sine kostvaner!

Mvh

Michael

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 15-10-02 22:08

[Dennis Meng Hansen | Tue, 15 Oct 2002 22:13:41 +0200]

>Så, kort sagt med det hele - så forstår jeg ikke at ens fremgang/nedgang kan
>være så dårlig, når man synder på den måde at man ikke helt får så meget
>grønt, frugt, vand, eller kød som man SKAL have hver dag...

Jamen alle vi mennesker er forskellige, og der findes ingen kur der
virker lige godt på alle. Min søster har haft god hjælp af DDV; jeg har
prøvet lignende kure, men uden resultat.

Jeg prøvede lidt det samme for ca. 4 år siden, naturligvis først med at
skære ned på fedtet, og ellers have en naturlig grundholdning til de
fødevarer der anvendes i køkkenet. Der skete ikke så meget, så min læge
foreslog at "booste" processen med et slankemidler, og senere et andet -
det "berømte" Letigen.

Midlerne virkede lidt kombineret med en grundig diet, men havde andre
bivirkninger omkring svedeture, maveproblemer på grund af syreproduktion
etc. og da de efter en stund stoppede med at virke, droppede vi dem
igen.

Næste forsøg var at prøve med en intens fedtreduktion, og fokuserede
simpelthen på god madlavning med kun meget lidt godt fedt (ekstra
jomfruolivenolie), kombineret med en ny motionscykel indkøbt til
formålet, men efter 4 måneder havde jeg alligevel kun tabt ½ kg...

En ven faldt over en amerikansk kur, der fokuserede på at kraftigt
reducere ens indtagelse af de lette kulhydrater (sukker, mel, stivelse)
og istedet spise massere af godt kød, gode grøntsager, æg, ost etc. etc.
- altså simpelthen spise alt resten :)

Hér 1 1/4 år senere har jeg tabt de første 30 kg., jeg kunne sikkert
have tabt mere hvis jeg ikke havde "sjusket", men jeg nyder min kur og
lever rigtigt godt!

Dermed ikke sagt at den kur jeg fulgte (Atkins) ville være løsningen for
hele verdenen, men den har hjulpet mig og en en masse andre mennesker
rigtigt godt.

Hvad jeg prøver at sige er: Hvis du ikke er tilfreds med din kur, så kig
dig om efter alternativer, finder du én så læs noget mere om den og
vurdér om den giver mening, og prøv den i så fald.

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk

Fra : Dennis M. Hansen

Dato : 16-10-02 07:55

> [...]
> reducere ens indtagelse af de lette kulhydrater (sukker, mel, stivelse)
> og istedet spise massere af godt kød, gode grøntsager, æg, ost etc. etc.

Det lyder overkommeligt, tror jeg vil undersøge hvad det er for noget - det
lyder endda som noget der kan tilpasses DDV programmet næsten, der må man jo
heller ikke spise noget med for meget stivelse i.

> Hér 1 1/4 år senere har jeg tabt de første 30 kg., jeg kunne sikkert
> have tabt mere hvis jeg ikke havde "sjusket", men jeg nyder min kur og
> lever rigtigt godt!

Tillykke!!! Det er sgu flot!

> Dermed ikke sagt at den kur jeg fulgte (Atkins) ville være løsningen for
> hele verdenen, men den har hjulpet mig og en en masse andre mennesker
> rigtigt godt.

Kan du evt. henvise til et sted online, hvor jeg kan læse om denne???

> Hvad jeg prøver at sige er: Hvis du ikke er tilfreds med din kur, så kig
> dig om efter alternativer, finder du én så læs noget mere om den og
> vurdér om den giver mening, og prøv den i så fald.

Jeg har prøvet nogle forskellige nu: letigen, reductil, "briksystem", DDV...
etc...
Briksystem og reductil har givet mest success - men min kostvane har været
forkert, som jeg nu har ændret igennem DDV.

Dennis

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 16-10-02 22:34

[Dennis M. Hansen | Wed, 16 Oct 2002 08:55:08 +0200]

>Det lyder overkommeligt, tror jeg vil undersøge hvad det er for noget - det
>lyder endda som noget der kan tilpasses DDV programmet næsten, der må man jo
>heller ikke spise noget med for meget stivelse i.

Næh, men så er der en masse andre ting man ikke må såpise hér - og
naturligvis også ting man ikke må spise mere :)

Jeg er 100% klar over hvad jeg helst ville leve af :) Men det er igen
at finde den kun der virker bedst på en selv.

>Tillykke!!! Det er sgu flot!

Tak, men som sagt - det kunne have været mere hvis jeg ikke havde holdt
nogle grumme "pauser" hvor jeg gik HELT grassat...

>Kan du evt. henvise til et sted online, hvor jeg kan læse om denne???

Jo, www.atkinscenter.com - men basalt set er det bedste at hvis man er
hooked på ideen, så at ofre de ca. 70 kroner der koster at købe "biblen"
om kuren (ca. 400 sider) på nettet, f.eks. i England

>Jeg har prøvet nogle forskellige nu: letigen, reductil, "briksystem", DDV...
>etc...

Hvad er reductil?

Fra : Dennis M. Hansen

Dato : 17-10-02 07:30

> Jeg er 100% klar over hvad jeg helst ville leve af :) Men det er igen
> at finde den kun der virker bedst på en selv.

Det er jo lige det.

> Jo, www.atkinscenter.com - men basalt set er det bedste at hvis man er
> hooked på ideen, så at ofre de ca. 70 kroner der koster at købe "biblen"
> om kuren (ca. 400 sider) på nettet, f.eks. i England

Jeg tjekker sitet nærmere an, så må jeg se om jeg er hooked på ideen så jeg
skal skaffe mig bogen

> Hvad er reductil?

Det er noget ala letigen.... det nedsætter apetitten, og forøger
forbrændingen samtidig med.
Det fungerer udemærket - i hvert fald på mig, hvorimod letigen ikke gjorde.
(Jeg holdte så ikke vægten pga. forkerte madvaner).
Det er bare hundedyrt, og så er der snak om at det er farligt at benytte
hvis ikke der holdes godt øje med forbrugeren (Der har været dødsfald i
Italien, hvorefter det blev taget af markedet dernede).

Dennis

Fra : Freedom

Dato : 17-10-02 22:43

> [...]
> hvis ikke der holdes godt øje med forbrugeren (Der har været dødsfald i
> Italien, hvorefter det blev taget af markedet dernede).

Hej, må lige kommenterer at reductil har intet med letigen at gøre, det
virker også på en anden måde:

http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/reductil.htm

Mvh
Iben

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-10-02 07:19

Dennis Meng Hansen wrote:

> Hej,
>
> Jeg læste et indlæg fra dig tidligere også, så det er fint nok med det du
> har at sige.

Det håber jeg da det er.

> [...]
> diverse familie
> medlemmer om at lave "special portioner" til os når vi kommer på

Det er jo ikke sådan, at maden ikke kan spises af andre

hva så med at lave DDV-mad til alle.
I får så afmålte portioner
De andre kan bare tage fra skåle/fade.

En lille sjov anekdote: Vi holdte fest hjemme hos os for et par uger
siden. Maden blev lavet efter DDV-princippet. Både hovedret og dessert
(forret var der ingen af). DDVerne (en gæst, konen og jeg) fik afvejede
portioner, hvor resten bare tog efter behov fra skåle/fade.
Under hovedretten sagde min borddame, at madportionen altså ikke lignede
slankemad.
Da den afvejede dessert kom ind (275 g jordbær"is" og bananmuffin), så
udbrød en af de kvindelige gæster: Hvis det sådanne portioner man skal
ha, så vil jeg sgu også være på kur!!! (en anden gæst sagde: også jeg).

Til min borddame sagde jeg: Rigtig. Det er ikke slankemad. Det er rigtig
mad (og jeg forklarede i forhold til min tidligere kost)

Til udbruddet tænkte jeg: Gå du bare på kur. Jeg er på
kostomlægning/livsstilsændring.

> [...]
> Grønt hjemmefra kan så kun lade sig gøre når det ikke er overnatning hos

Har disse familiemedlemmer ikke et køleskab/fryser som I kan låne?

> Jeg har skam tænkt mig at hoppe på brik systemet igen - med den mad vane jeg
> har fået igennem DDV.

Du siger, at du har fået madvaner fra DDV. Men du praktiserer det ikke.
Hvordan hænger det sammen?

> Sidst jeg brugte brik systemet (som også kræver
> minimum grønt, kød etc...) tog jeg det på igen efter noget tid...
> eller i
> hvert fald noget af det.

aaaah, hvor effektivt er det så?

> [...]
> vægttabet burde måske bare være mindre så, men der burde jo være noget
> vægttab alligvel, og det er der ikke særligt tit.

Dit vægttab er ikke så stort fordi du ikke får den næring som skal til.
Det betyder, at kroppen stiller ind på sulte-tilstand med lavere
forbrændning til følge (selvom du dyrker taekwondo og squash).
Endvidere betyder det så, at når du følger DDV i en kort periode, så
suger kroppen næringen til sig igen (for det kan jo ske, at den skal
sulte igen). Og det kan betyde, at du tager på i vægt.

Du har simpelthen vænnet din krop til at køre "rutsjebane", hvor
DDV-madplanen gerne skulle give en jævn lige "landevej" uden udsving.
Når man har en jævn forbrænding, så vil vægttabet igen indfinde sig.
En krop på rutsjebane ved ikke hvad den skal og så vil den hellere spare
sammen til "dårlige tider". Opsparingen sker ved lav eller slet ingen
vægttab.

Når du dyrker taekwondo og squash, så lyder det på mig, at du ikke har
et særlig stort "vægttabsprojekt" foran dig. Eller tager jeg fejl?

> Men hos DDV har jeg været oppe på 1½ kg på en uge, og jeg har også været
> oppe at tage lige så meget på, på en uge.......... utroligt det kan svinge
> sådan.

Det gør det heller ikke.

> [...]
> man følger det slavisk - og det var egenligt det jeg ville vide om andre har

Tja, jeg har oplevet, at de "eksperimenter" man laver ender ikke godt,
hvis det er med noget udenfor minimums- og maksimumsgrænserne.
De eneste eksperimenter man kan lave er dem der ligger indenfor
programmet fx maks kød vs. min. kød eller 600 g grønsager vs. 1000 g.

Så ja, mens man er igang med vægttabet, så bliver man nød til at holde
sig til programmet (ellers er det jo ingen idee at have et program).

Nu ved jeg ikke hvad dit vægttabsprojekt går ud på i tal (hvad du vejer
og hvad du vil veje).
For mit vedkommende, så skal jeg "omprogrammeres" efter 8 års indtagelse
af mindre-lødig mad. Og programmet hjælper mig med, at få nogle gode
vaner (som jeg forhåbentlig* holder når jeg kommer ned i vægt)

*: forhåbentlig fordi jeg jo ikke ved noget om fremtiden.

Lige en lille teknisk detalje: Kan jeg overtale dig til at læse
Det bliver langt nemmere at se, hvad du svarer på konkret. Og så er det
lidt overflødigt at medsende mit indlæg (du medsender jo heller ikke en
kopi af tidligere korrespondance i brevkommunikation)

Fra : Dennis M. Hansen

Dato : 16-10-02 07:46

> hva så med at lave DDV-mad til alle.
> I får så afmålte portioner
> De andre kan bare tage fra skåle/fade.

Det gør vi også, når vi har gæster - så er det ren DDV mad, og de kan skam
også lide det....
> Du siger, at du har fået madvaner fra DDV. Men du praktiserer det ikke.
> Hvordan hænger det sammen?

Jeg praktiserer dem - jeg følger bare ikke programmet 100%.
Men det skal forståes, at jeg spiser den mad, som er tilladt ifølge DDV , og
jeg spiser ikke mere end det.
Når vi så er ude på besøg, så kan jeg hurtigt se hvilket noget af maden der
kommer på bordet, som er "tilladt", og det er så det man holder sig til, og
på den måde spiser med måde...
Så.... jeg spiser betydeligt sundere nu, end jeg gjorde inden mit
bekendtskab med DDV - og det er jeg uden tvivl glad for!

> aaaah, hvor effektivt er det så?

Ikke effektivt, når man ikke spiser rigtigt hvad angår maden - det var mit
problem inden DDV.
Derfor jeg tænkte at hvis jeg nu kombinerer de to ting, kunne det måske give
mig det ønskede vægttab, samt holde det.

> Når du dyrker taekwondo og squash, så lyder det på mig, at du ikke har
> et særlig stort "vægttabsprojekt" foran dig. Eller tager jeg fejl?

Jeg vejer et sted mellem 15 og 20kg for meget - men fordelt temmeligt
ligeligt på hele kroppen.

> Så ja, mens man er igang med vægttabet, så bliver man nød til at holde
> sig til programmet (ellers er det jo ingen idee at have et program).

Så er det nok ikke det program jeg skal følge.......

> af mindre-lødig mad. Og programmet hjælper mig med, at få nogle gode
> vaner (som jeg forhåbentlig* holder når jeg kommer ned i vægt)

Det er også det jeg håber der sker ved mig, at jeg holder vægten når jeg
engang (på en eller anden måde), er kommet ned i vægt.

> Det bliver langt nemmere at se, hvad du svarer på konkret. Og så er det
> lidt overflødigt at medsende mit indlæg (du medsender jo heller ikke en
> kopi af tidligere korrespondance i brevkommunikation)

Done

Mvh Dennis

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-10-02 00:06

"Dennis M. Hansen" wrote:

> Jeg praktiserer dem - jeg følger bare ikke programmet 100%.

Så praktiserer du heller ikke programmet.

Programmet er programmet er programmet.

> Men det skal forståes, at jeg spiser den mad, som er tilladt ifølge DDV , og
> jeg spiser ikke mere end det.

Du skal også op på en vis minimumsmængde fx 600 g grønsager pr dag eller
170 g kød om aftenen.

> Når vi så er ude på besøg, så kan jeg hurtigt se hvilket noget af maden der
> kommer på bordet, som er "tilladt", og det er så det man holder sig til, og
> på den måde spiser med måde...

Måden er: vejning.

Der er desværre ikke nogen vej udenom.

Personlig er jeg ikke go til journal-skrivningen, men vejning går jeg
ret meget op i.

> Så.... jeg spiser betydeligt sundere nu, end jeg gjorde inden mit
> bekendtskab med DDV - og det er jeg uden tvivl glad for!

Det er da altid noget.

> Så er det nok ikke det program jeg skal følge.......

Det har du nok ret i.

Jeg håber for dig, at du finder et program som du kan få passet ind i
din hverdag.

Takker.

Fra : cilotte

Dato : 15-10-02 22:05

"Dennis Meng Hansen" skrev d. 15-10-02 19:30 dette indlæg :
> [...]
> (travl!).
>
> Håber på nogle gode indlæg fra folk der har prøvet, eller andet

Min mand og mig er også på kur for at tabe os. Jeg skal af med ca. 10
kg. og min mand ca.2o kg.Vi har også prøvet
at følge nogle programmer , men syntes vi tabte os for lidt,og vi har
prøvet alle mulige slankepiller ude det helt store
held,så nu er vi på vores egen kur der lyder : undgå fedt,undgå
sukker, og istedet for sodavand, så drik vand el.light
saftevand, juice, spis masser af frugt, spis 6 måltider om dagen, og 1
frugt er også et måltid. På 4 uger har min mand
tabt ca. 9 kg og jeg selv kun 4 kg. Og vi har ikke lavet andet motion
end vi plejer , og det er meget lidt.

Vi håber du kan bruge det til noget. Held og Lykke.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kristine Gazel

Dato : 18-10-02 00:01

Dennis Meng Hansen wrote:

> Hejsa,

Hej Dennis,

> [...]
> Det er sådan, at jeg er medlem der, og følger så vidt muligt*
> programmet - men har kun tabt mig ca. 1½ kg. på 7 uger, hvilket jeg

Jeg kan godt forstå, at du er skuffet over at du ikke har tabt dig så meget
som man kunne forvente. Men du bliver måske nødt til at indse, at du skal
følge det 100 % for at opnå det ønskede vægttab. Hertil kommer at ikke alle
kan tabe sig det kilo om ugen, som programmet lægger op til.

> [...]
> jeg synder ikke! De uger jeg har tabt mig mest, er faktisk de uger
> hvor jeg har fulgt programmet mindst - med alligevel med omtanke.

At springe over er også en "synd"

Jeg har selv "kun" tabt 4 kg på 7 uger. Og jeg spiste nogle lakridser i
fredags, hvorfor jeg slet ikke havde tabt mig ved min sidste vejning (hertil
kommer så, at jeg også havde menstruation, hvilket muligvis også har noget
at sige). Jeg har valgt at tabe mig på den måde, og mener at det er det
rigtige for mig. Men jeg bliver nødt til at se i øjnene, at så må jeg sgu
også følge programmet. Nu er jeg så heldig, at jeg faktisk har god mulighed
for at planlægge min dag mht mad og spisetider, da jeg er specialeskrivende.

> [...]

> må man max. have x. antal brikker pr. dag. Det er forholdsvist nemt,
> og der er plads til "forkert" mad også ....... hvilket er godt, med

Jamen så er det måske slet ikke det rigtige program for dig, som andre vist
også er inde på i tråden. I hvertfald ønsker jeg dig held og lykke -
hvadenten du vælger at hoppe af elelr forsætte.

mvh Kristine Gazel.