Mavebøjninger????
Fra : Camilla Larsen

Dato : 15-10-02 18:36

Hvad slags træning er der tale om når man laver mavebøjninger???

styrketræning, konditionstræning eller udholdenhedstræning???

Er der nogen der kan give eksempler på hver af de tre træningsformer.

På forhånd tak

Camilla
--
Camilla

Fra : cilotte

Dato : 15-10-02 19:54

"Camilla Larsen" skrev d. 15-10-02 18:36 dette indlæg :
> [...]
>
> styrketræning, konditionstræning eller udholdenhedstræning???
>
> Er der nogen der kan give eksempler på hver af de tre træningsformer.

Hej Camilla.

Mavebøjninger er jo en slags styrketræning, da man jo gør det for at
stramme mavemusklerne op, men man skal ikke rejse sig helt op, kun 15
-20 cm fra gulvet, så gir det mest. god fornøjelse !!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Camilla Larsen

Dato : 15-10-02 20:14

On Tue, 15 Oct 2002 18:53:42 GMT, "cilotte" <cilotte.news@kandu.dk>
wrote:

>Mavebøjninger er jo en slags styrketræning, da man jo gør det for at
>stramme mavemusklerne op, men man skal ikke rejse sig helt op, kun 15
>-20 cm fra gulvet, så gir det mest. god fornøjelse !!!

Oki hvad er så nemme gør-det-hjemme øvelser for kondition og
udholdenhed????

--
Camilla

Fra : Mette N

Dato : 15-10-02 21:11

Prøv at kigge på www.iform.dk

Fra : HLH

Dato : 16-10-02 07:28

> Oki hvad er så nemme gør-det-hjemme øvelser for kondition og
> udholdenhed????

Det kommer lidt an på hvad du mener med hjemme. Hvis du mener motion, som du
kan dyrke hjemme(fra), vil jeg anbefale løb og/eller cykling.

Begge motionsformer er framragende til såvel konditions- som
udholdenhedtræning. Løb giver mest, men kan samtidig være belastende for
kroppen. Hvis du ikke har mod på at cykle på landevejen på denne årstid, kan
du bruge en kondicykel hjemme i stuen. Her kunne et løbebånd også være en
mulighed, men de er ret dyre, hvis de skal være gode.

Bemærk i øvrigt, at du alt andet lige vil opnå større vægttab ved at
løbe/cykle fremfor at lave mavebøjninger. Mavebøjningerne vil ganske rigtigt
styrke dine mavemuskler, men ikke nødvendigvis forbrænde evt. fedt fra
maven.

Held og lykke.

HLH

Fra : Camilla Larsen

Dato : 16-10-02 11:00

Hej HLH

Det var lige de oplysninger jeg manglede, tusind tak.

Har du evt. tips til hvad slags øvelser man kan lave inden for
hjemmets fire vægge når man ikke lige her og nu har råd til
motionsudstyr og har sygt barn der gør at man ikke kan nå at komme ud
på løbe/cykling inden mørkets frembrud???
--
Camilla

Fra : HLH

Dato : 16-10-02 13:35

Hej Camilla,

Hvis du vil forbedre din kondition og samtidig sætte gang i forbrændingen,
gælder det om at aktivere de store muskelgrupper i lang tid. De store
muskelgrupper er ben, lår, sædemuskler m.v. Derfor er løb bedre for
konditionen/forbrændingen end eksempelvis mave- eller armbøjninger.

Hvis en sådan aktivitet skal foregå indendøre uden motionsudstyr, vil jeg
umiddelbart foreslå Aerobics foran fjernsynet. Det skal vel at mærke være
noget, hvor du er i bevægelse hele tiden og ikke bare ligger og laver
knibeøvelser... Du kan sikkert finde nogle lidt ældre videoer billigt.

Du behøver naturligvis ingen videoer. Du kan jo bare fyre den af til noget
god musik fra MTV eller radioen...

Håber du kan bruge det til noget...

/HLH

Fra : Linda Sørensen

Dato : 16-10-02 17:51

[...]

Ud over Aerobic og dans er der også mulighed for at sjiippe, hvor du
får rørt alle de store muskelgrupper i både armene og ballerne og
benene.

Mvh
Linda Sørensen
http://www.gladogslank.dk - din guide til sundhed og velvære
http://www.gladogslank.dk/forum - få svar på dine spørgsmål

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 16-10-02 20:05

"Camilla Larsen" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> wrote in message

> Har du evt. tips til hvad slags øvelser man kan lave inden for
> hjemmets fire vægge

Sjippe... løbe på trapper...

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient biokemi
http://www.cmrc.dk ; http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Camilla Larsen

Dato : 17-10-02 08:18

wow sikke mange ideer der dukker op*S*

Sjipning og Aerobic ser jeg ud til at kunne finde ud af....men løbe på
trapper som Mikkel nævner bliver et problem da det hele er i
et-plan(ideen var ellers god !).
--
Camilla

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 17-10-02 15:58

> Sjipning og Aerobic ser jeg ud til at kunne finde ud af....men løbe på
> trapper som Mikkel nævner bliver et problem da det hele er i
> et-plan(ideen var ellers god !).

Ja, det kommer ikke til at være så givtigt

Ellers kan du steppe til noget musik (op og ned at en lille skammel...)

- Mikkel

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 16-10-02 13:20

"Camilla Larsen" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> skrev i en
meddelelse news:36qoqu0uhstmf1a73vh2hnv9kiuuqt8hf0@4ax.com...
> On Tue, 15 Oct 2002 18:53:42 GMT, "cilotte"
<cilotte.news@kandu.dk>

> Oki hvad er så nemme gør-det-hjemme øvelser for kondition og
> udholdenhed????

Mavedans, kan udføres på 1 m2 gulvplads, er skie sjovt, tempo kan
varieres, og længden af dansetid. Samtidig opøver du både styrke
og smidighed.
Du kan evt anskaffe dig videobånd at lære det efter.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)