/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Huuraaaaa
Fra : Jon Larsen


Dato : 15-10-02 18:30

Ja.. så komn der liv i den lille baby-gixxer... Nu skal jeg så bare have den
til at tage omdr. den går op til 11.000 og så tar den bare ikke flere.. Men
det tror jeg de nye rør kan hjælpe på.... de skal bare lige ligge og tørre
lidt og blive stuevarme, så tror jeg det spiller .... Mand en kamp... og
brugte næsten al strømmen på farmands bådebatteri, men startgas lidt
rumsteren og tålmodighed gjordedet åbenbart

Jeg skriver igen når jeg får skiftet tændrør......


--
Jon Larsen
Gixxer 250
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"



 
 
Jon Larsen (16-10-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 16-10-02 12:53

Nå.. Nu har jeg skiftet rør.. og den kunne godt starte på dem... Men det
virker stadig som om den ikke rigtig vil slæbe sig over de 11.000 omdr...
Kan for fed blanding gøre det ??? eller muligvis misjusterede ventiler
????( og det er ikke fordi jeg selv har pillet men de har ikke været
justeret i snart 2 år så det er ved at være tiden ) to af tændrørene var
sorte så jeg skruede lidt ned for blandingen, de to andre så fine ud så dem
lod jeg være..

Måske skal jeg bare køre nogen ture og se om det hjælper lidt på det når den
er godt gennemvarm .-)


--
Jon Larsen
Gixxer 250
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"



Jon Larsen (16-10-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 16-10-02 17:16

Nogen der vil redde min kværn inden jeg molestrere den med den voldsomste
muggert jeg kan opdrive ????

Den vil bare ikke op over de 11.000 omdr... og den er fuldstændig død i
sværen når den skal til at bestille noget.... Er der slet ingen med en
barmhjertig sjæl der har gode tips ???
Jeg har lige fyldt karb-sprit på for at eleminere vand i tank og
svømmerhuse.
Jeg har ellers lige købt 4 nye tændrør til den, og jeg er ikke meget for at
slippe 120 bobs til, selv om det selvfølgelig er en billig løsning hvis det
er det der er galt i forhold til et ophold hos mekkeren......

Er der ventilerne der står ad H... til eller er det fordi den ikke tænder
rigtigt ?? ( som følge af de uduelige NGK tændrør )
Kan det være for fed blanding eller er hele motoren kaput ???? Falsk luft
eller ... ??? Jeg aner ikke mine levende råd...


--
Jon Larsen ( GRrrrrrrrrrrr )
Gixxer 250 ( piv piv )
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"



Allan Bojesen (16-10-2002)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 16-10-02 18:04


"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3dad90dc$0$79604$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nogen der vil redde min kværn inden jeg molestrere den med den voldsomste
> muggert jeg kan opdrive ????

Hvis du smadrer den, kan jeg ligeså godt komme og henter den inden hammeren
falder - og du kan godt få en kasse øl for ulejligheden )

> Den vil bare ikke op over de 11.000 omdr... og den er fuldstændig død i
> sværen når den skal til at bestille noget.... Er der slet ingen med en
> barmhjertig sjæl der har gode tips ???
> Jeg har lige fyldt karb-sprit på for at eleminere vand i tank og
> svømmerhuse.
> Jeg har ellers lige købt 4 nye tændrør til den, og jeg er ikke meget for
at
> slippe 120 bobs til, selv om det selvfølgelig er en billig løsning hvis
det
> er det der er galt i forhold til et ophold hos mekkeren......

Du har prøvet med nye tændrør, så jeg tror ikke du skal ligge mere i dem.
Der er mange andre ting der også kan fejle.

> Er der ventilerne der står ad H... til eller er det fordi den ikke tænder
> rigtigt ?? ( som følge af de uduelige NGK tændrør )
> Kan det være for fed blanding eller er hele motoren kaput ???? Falsk luft
> eller ... ??? Jeg aner ikke mine levende råd...

Alle ventilerne bliver ikke lige pludselig ude af justering på en gang. Det
eneste der kan gøre det er hvis knastkæden er så løs at krumtappen kan hoppe
en tand over i forhold til knastakslerne. Men jeg tror at du ikke ville være
i tvivl om at kæden var løs, på grund af larmen.
Der kan være brændt en eller flere ventiler, men det kan checkes ved
kompressionsprøve.
Er alle forrør lige varme, hvis ja så kan det næsten kun være i
karburatorerne fejlen skal findes. Hvis nej og det er 1,2 eller 3,4 der er
"kolde" så er det sikkert karburatorerne, men hvis det er 1,4 eller 2,3 så
er det sandsynligvis tændingen / tændspolerne / strømforsyningen til
tændspolerne / tændledningerne / tændingslåsen / boksen.
Har du checket slangerne der går mellem karburatorerne / membranerne /
nålene.
Har du checket (uden luftfilterkasse) om spjældene går lige langt op og om
de går helt i top.
Hvordan går / lyder motoren når den kører?
Har du checket for utætheder ved gummierne med startgas eller lignende?

Allan Bojesen




N/A (16-10-2002)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 16-10-02 20:10



Allan Bojesen (16-10-2002)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 16-10-02 20:10


"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3dada98c$0$79649$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Har sprøjtet startgas på gummierne og der var ingen forskel i motorgangen
at
> fornemme....
> Motoren lyder godt i tomgang men lyder ikke helt normal når den får lidt
> omdr.
>
> Slangerne mellem karbs'ne er fine, men har ikke tjekket at spjældende går
> lige langt op hænger nålene iøvrigt ikke i vejen for at se det ????
Kiggede
> nemlig på spjældende da jeg havde karbs'ne taget af og de så ud til at
åbne
> lige meget..... Membranerne er ok, nålene hænger alle i samme højde...
>
> Det er også svært sådan lige at forklare hvordan den lyder, med skrift..
det
> skal næsten høres/ses/prøves..
>
> Jeg fatter stadig ikke hvad det er der kan være galt..

Jeg tror vi må konkludere at du har et problem

Du siger den går fint i tomgang, men dårligere oppe i omdrejningerne. Det
tyder stadig på karburatorfejl og at det er galt med spjældhøjderne. I det
nedre omdrejningsområde er der ikke meget indflydelse fra hoveddyse, nål og
spjæld. Længere oppe i omdrejningerne er det nålen der bestemmer samt dysen
og i det høje område er det dysen der bestemmer. I mellemområdet, og det
høje, betyder svømmerstanden ligeledes meget for mængden af bensin der
lukkes ind. Hvis du har haft karbuerne skilt ad, er der jo en mulighed for
at der er sket noget med svømmerhøjden. Du kan også have monteret
membranerne forkert - de kan være nogen sa........ at få placeret ordentligt
samtidig med at lågene skrues fast. Der er en lille vulst på membranerne der
skal passe i et tilsvarende hak i huset.
Jeg vil foreslå at du efter at have checket kompressionen, afmonterer
luftfilterkassen og checker spjældhøjderne visuelt med hanen i bund. Er det
hele o.k. ville jeg adskille karbuerne igen, få alle rør, kanaler,
nåleventiler og andre dimser renset ordentlig, check svømmerhøjden = 20,5
mm.
Hvis det er galt med spjældhøjderne kan det være akslerne til de forreste
pladespjæld der er samlet forkert.

Allan Bojesen
"Du er ikke beruset, hvis du kan ligge på gulvet uden at holde fast. - Dean
Martin"



Jon Larsen (17-10-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 17-10-02 16:46

Huuurraaaa... Nu kan den igen.... dog er der lidt med blandingsforholdet ved
mellegas, men da jeg har "limet" mine spjæld med sikaflex er det ikke noget
jeg umiddelbart kan ændre på mht nålehøjden.. Jeg ændre det ikke før jeg har
fundet en måde at sætte det ordenligt sammen på da de der plastikdimser hele
tiden går i stykker på min model.... Jeg opdagede desuden at der i den ene
membran var et lille mikroskopisk hul, så jeg skal snarest muligt have fat i
en ny.. nogen der kan huske hvad såen en koster ???


--
Jon Larsen ( Smiler over hele femøren )
Gixxer 250 ( wrouum, wrouum )
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"





Martin Sørensen (18-10-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 18-10-02 14:54

> Huuurraaaa... Nu kan den igen....

Det skal du jo ikke sige, uden at fortælle os hvad problemet var..

> Jeg opdagede desuden at der i den ene
> membran var et lille mikroskopisk hul, så jeg skal snarest muligt have fat
i
> en ny.. nogen der kan huske hvad såen en koster ???

Sikkert en halv milliard, men det må du ikke hænge mig op på.

> Jon Larsen ( Smiler over hele femøren )

Så er det bare kedeligt, at vejret er som det er. Jeg kunne godt lige bruge
en sommermåned mere.

signing off.. Martin Sørensen



Jon Larsen (19-10-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 19-10-02 21:05


"> > Huuurraaaa... Nu kan den igen....
>
> Det skal du jo ikke sige, uden at fortælle os hvad problemet var..
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ved det faktisk ikke.... pillede ved karbu'erne og på med dem igen. og så
duttede det.. Jeg rensede samtlige dyser igen... jeg kiggede
svømmerhøjde, den var fjong.. jeg kiggede om spjældende åbnede lige meget
ved fuld gas... og jeg kiggede nålehøjde samt membranernes stand... der var
som sagt et lille hul i den ene.. men åbenbart ikke nok til at den slet ikke
kan køre,...


--
Jon Larsen
Gixxer 250
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"





Allan Bojesen (18-10-2002)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 18-10-02 20:33


"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3dafb590$0$97628$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Huuurraaaa... Nu kan den igen.... dog er der lidt med blandingsforholdet
ved
> mellegas, men da jeg har "limet" mine spjæld med sikaflex er det ikke
noget
> jeg umiddelbart kan ændre på mht nålehøjden.. Jeg ændre det ikke før jeg
har
> fundet en måde at sætte det ordenligt sammen på da de der plastikdimser
hele
> tiden går i stykker på min model.... Jeg opdagede desuden at der i den ene
> membran var et lille mikroskopisk hul, så jeg skal snarest muligt have fat
i
> en ny.. nogen der kan huske hvad såen en koster ???

Tillykke. Membranerne koster kr. 680 /stk. ved Brdr. Sejr i Århus.

Allan Bojesen



Jon Larsen (19-10-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 19-10-02 21:02


">
> Tillykke. Membranerne koster kr. 680 /stk. ved Brdr. Sejr i Århus.
>
> Allan Bojesen
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hos Slagelse MC-service koster de 785 + moms !!!!!!!!!!!!!!!


--
Jon Larsen
Gixxer 250
DMCN#: 555
Odense
Stud. Procesteknolog.
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste