Opskrift på røde pølser
Fra : Ulrik Henneberg

Dato : 15-10-02 15:17

Kan jeg selv lave røde pølse?
Er der nogen der kan hjælpe med en opskrift?
Hvad med tarmer?
Jeg har et styks. hakkemaskine med tilhørende "pølseforsats", eller
hvad den nu hedder sådan en til at sætte tarmerne på.
NB. Det er ligemeget om pølserne har farve.

Mvh. Ulrik
The Place of the Kartoffelwoman, second edition.
www.ulrikhenneberg.dk
--- slip folderne løs

Fra : Gerner

Dato : 15-10-02 17:38

On Tue, 15 Oct 2002 14:17:10 GMT, ulrik.h@adslhome.dk (Ulrik Henneberg) wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

> [...]
>hvad den nu hedder sådan en til at sætte tarmerne på.
>NB. Det er ligemeget om pølserne har farve.

Jeg tror de fleste grise/får slagterier sælger tarme.
Prisen er vel afhængig af om de er renset eller urenset.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 15-10-02 17:50

"Ulrik Henneberg" <ulrik.h@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> NB. Det er ligemeget om pølserne har farve.
>

> Mvh. Ulrik
> The Place of the Kartoffelwoman, second edition.

Hej
Tarme kan købes hos de fleste almindelige slagterforretninger. Sidst jeg
købte gav jeg 23 kr. for 5 meter, så det er hamrende dyrt, men så lå den
også i saltlage
MVH Rikke

www.rikkebachmann.webbyen.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 15-10-02 18:00

Vagn Torup & Rikke Bachmann skrev:

> Sidst jeg købte gav jeg 23 kr. for 5 meter, så det er hamrende
> dyrt, men så lå den også i saltlage

Det er mig bekendt en meget almindelig måde at forhandle tarme på.
Jeg har i det mindste aldrig købt tarme uden at de har ligget i
salt eller saltlage.

// Klaus

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 15-10-02 22:37

"Klaus Alexander Seistrup" <jakabov119@magnetic-ink.dk> skrev i en
meddelelse news:jakabov+fc4cdc24-dc47-4094-bb8c-560b0831bcc9@news.szn.dk...

> Det er mig bekendt en meget almindelig måde at forhandle tarme på.
> Jeg har i det mindste aldrig købt tarme uden at de har ligget i
> [...]

Hej Klaus
Pointen var, at man ofte betaler overpris for en lille service. Hvis jeg ex.
kunne købe dem i Kødbyen (hvad jeg ikke har forsøgt), så ville jeg muligvis
få stanget 10 m. ud til 10-20 kr. fordi de er ligeglade.
Hos slagteren derimod blev de leveret i en lille plastbøtte med låg og altså
i saltlage.
Du har sikkert ret i, at det er en normal måde at sælge dem på, men sikke en
kg. pris!!!!!
KH Rikke

www.rikkebachmann.webbyen.dk
Nu i efterårsfarver!!!