opstart
Fra : Jonas G

Dato : 15-10-02 12:48

Hej.
Jeg vil til at lære migselv java. Hvordan kommer jeg bedst igang? Hvilke
programmer er gode? Er det en fordel at side på en linux maskine? Er der
nogle gode bøger eller websites?

MVH
Jonas G

Fra : Lars Madsen

Dato : 15-10-02 14:36

Jonas G wrote:

> [...]
> Jeg vil til at lære migselv java. Hvordan kommer jeg bedst igang? Hvilke
> programmer er gode? Er det en fordel at side på en linux maskine? Er der

www.javabog.dk er det bedste jeg kan sige:)

Hilsen Lars

Fra : Allan Unnerup

Dato : 16-10-02 15:03

> Hej.

Hej

> Jeg vil til at lære migselv java. Hvordan kommer jeg bedst igang?

Det afhænger jo af, hvad kan du i forvejen.

> Hvilke programmer er gode?

De bedste programmer er dem, du selv koder.

> Er det en fordel at side på en linux maskine?

Nej, en stol giver bedre støtte i ryggen.
Brug i øvrigt de systemer du plejer. Java er jo nemt at flytte fra platform
til platform. Selv udvikler jeg på et windows system, mens de oversatte
programmer afvikles på en Linux-maskine.

> Er der nogle gode bøger eller websites?

http://www.javasoft.com/
Hvis du kan kode lidt i forvejen, vil jeg nok anbefale dig at investere i
bøger om bestemte emner. Hvis du fx er interesseret i programmer til
hjemmesider, så køb en bog om JSP/Servlets i stedet for bøger om
programmering som sådan.

Med venlig hilsen
Allam Unnerup

Fra : Jonathan Stein

Dato : 16-10-02 15:59

Allan Unnerup wrote:

> Nej, en stol giver bedre støtte i ryggen.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/