E-Mail
webnoob 5265
[Hamster] Script? Hvordan kan jeg få artik~
Fra : Peter G

Dato : 15-10-02 11:58

Davs.

Jeg har prøvet at fifle lidt rundt med min Hamster Beta og har derfor
oprettet en scoreregel, der burde give artikler med udvalgte nøgleord en
score på xxxx.

[*]
?=xxxx Article: {nøgleord i regexp-form}

Så langt, så godt.
Jeg kunne godt tænke mig nu at vide hvordan jeg nemmest får Hamster til at
kopiere disse score-markerede artikler over i en lokal gruppe (f.eks.
internal.misc eller internal.[nøgleord]) uden de store problemer.

Kræver dette et script (som jeg ikke har sat mig så meget ind i endnu)
eller kan det gøres på en mere nybegynder-overskuelig måde? Og hvis det
kræver et script har folk så nogle gode pointere (hjælp til selvhjælp) til
hvordan jeg starter på et sådant?

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Topposters will be killfiled. To avoid, follow general netiquette.

Fra : Dino

Dato : 15-10-02 17:17

Den 15-10 2002 skrev Peter G i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> til at kopiere disse score-markerede artikler over i en lokal gruppe
> (f.eks. internal.misc eller internal.[nøgleord]) uden de store

Det kræver et script, der gennemsøger artikeldatabasen, finder artiklerne
og kopierer dem til den/de lokale gruppe(r). At skrive det script, er
måske ikke det man skal starte med, som nybegynder??

--
Dino

Mine scripts og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Peter G

Dato : 15-10-02 20:31

Dino <no.email.replies@excite.com> wrote:

> Det kræver et script, der gennemsøger artikeldatabasen, finder
> artiklerne og kopierer dem til den/de lokale gruppe(r). At skrive det
> script, er måske ikke det man skal starte med, som nybegynder??

Jamen, jamen... *bævende underlæbe og fugtige øjne*

Er der så umiddelbart overhovedet ikke noget at gøre?
Ellers må der vel være andre (internationale?) Hamsterbrugere, der har
lavet et sådan script og lagt det ud til deling? Jeg kan da ikke være den
første med det behov? :)

Fra : Dino

Dato : 15-10-02 20:55

> [...]

> Ellers må der vel være andre (internationale?) Hamsterbrugere, der
> har lavet et sådan script og lagt det ud til deling? Jeg kan da ikke

Jeg har ikke set noget, men du kan jo spørge i <news:hamster.en.scripts>

Fra : Peter G

Dato : 16-10-02 09:20

Dino <no.email.replies@excite.com> wrote:

> Jeg har ikke set noget, men du kan jo spørge i <news:hamster.en.scripts>

Tak for hjælpen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-10-02 13:41

Peter G, du skrev:

> Tak for hjælpen.

Hvis du ikke får svar der, kan du bruge goldfind
http://www.goldpool.org/GoldFindH.html til at finde artiklerne, og
så importere dem til en mappe i din newsreader, eller du kan sætte
en Hamster mere op, der kun henter de indlæg.

[*]
-1 ~from *
?+1 Article: {nøgleord i regexp-form}

--
Henrik

Fra : Peter G

Dato : 17-10-02 19:24

Henrik K Hansen <non@anon.invalid> wrote:

> Hvis du ikke får svar der, kan du bruge goldfind
> http://www.goldpool.org/GoldFindH.html til at finde artiklerne, og
> så importere dem til en mappe i din newsreader,

Tak for det forslag men jeg bruger allerede Goldfind manuelt med jævne
mellemrum til at søge i artikelbasen efter de nøgleord. Hvad jeg gerne så,
var en automatisering af dette v.h.a. Hamster så jeg "bare" behøvede at
starte XNews og kigge i en bestemt gruppe for at se om der var kommet
artikler med ordene.

Hmmm. Interessant forslag.

Tak for hjælpen allesammen.