Hvad kan man plugge i en iBook?
Fra : Martin Petersen

Dato : 15-10-02 08:35

Hej i gruppen.

Tænker på at købe en af de nye 700MHz 12" iBooks, og der er sikkert folk
her der bedre end sælgerne kan sige mig:

1: Kan man tilslutte en Apple Studio Display (17" CRT) skærm? I
skærmmanualen står der:
"Your monitor works with any Macintosh Power PCcomputer with either a
built-in monitor port or a compatible graphics card that has a VGA
connector."
(Jeg har ikke styr på om USB også omfatter skærme, og om det går sammen
med VGA ...)

2: Kan man tilslutte en mus? (Skal selvfølgelig være en USB.)

Hvis disse to ting kan lade sig gøre, vil det jo være fedt da jeg så
både kan sidde i ventesalen på Tinglev Station og layoute - og sidde
herhjemme "som jeg plejer" med stor skærm og mus og arbejde.

v.h
MartinP

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 15-10-02 09:59

Hej martin

1. Jeg mener at du skal have en speciel adapter for at kunne forbinde en
Apple Studio Display, da de benytter den gamle Apple connetor.
Der følger en speciel VGA adapter med iBook'en ("mini VGA" til VGA)

2. Ja, naturligvis.
Du kan benytte en normal USB mus (Mac/PC), også med scroll.

USB har intet med skærme at gøre, det er kun til printere, mus og
scannere.

Men du skal huske, at en iBook kun kan spejle hvad der er på LCD'en over
på den normale skærm, så det er en opløsning på max. 1024x768.

Kent

PS. Jeg har selv en dejlig iBook.

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-10-02 11:59

Kent Wormsdorf <kwormsdorf@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> PS. Jeg har selv en dejlig iBook.

Tak for et hurtigt svar. Jeg vil gå videre med projektet.
v.h
martin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-10-02 16:37

In article <1fk3iny.1a7le1g1nmg8e4N%martinmarius@petersen.mail.dk>, Martin Petersen wrote:

> Tak for et hurtigt svar. Jeg vil gå videre med projektet.

Men husk at opløsningen på den eksterne skærm ikke kan blive
højere end de 1024x768 der er på den interne, og at skærmen kun
kan køre i mirror-mode. Altså ikke som 2 selvstændige skærme.

Vi mangler at der er nogen der hacker driveren.

Er der nogen her der har prøvet Darwin (Uden OS X) og set
om man har held der ?